1. Giriş müsahibəsi- Belə söhbət adətən, dərsin əvvəlində keçirilir. Onun
məqsədi a) əvvəlki dərsdə və ya bir sıra əvəəlki dərslərdə alınmış bilikləri səfərbərliyə
almaq; b) bu bilikləri sistemləşdirmək və ümumiləşdirmək; v) həyat təcrübəsi əsasında
ədəbiyyat və qəzet oxumaqla və s şagirdlərin müstəqil sürətdə əldə etdikləri
bilikləri səfərbərliyə almaq və sistemləşdirmək yolu ilə şagirdləri yeni
materialın öyrənilməsinə, yaxınlaşdırmaqdır.
2. Yoxlayıcı müsahibə- məqsəd şərh edilən materialın nə dərəcədə
anlaşıldığını, bilikləri müstəqil işin yerinə yetirilməsi nəticələrini
yoxlamaqdan ibarətdir.
3. Təhlili və ümumiləşdirici
müsahibə- Tarix dərsindəki müsahibənin əsas növüdür.
Bu müsahibənin vəzifəsi şərh edilmiş və ya öyrənilmiş tarix materialının dərk
edilməsindən , tarixi biliklərin dərinləşdirilməsi və genişləndirilməsindən ibarətdir.
Təhlili və ümumiləşidirici müsahibə çox çevik iş formasıdır, bu müsahibədən
a) yeni materialın izahı gedişində metodik üsul kimi
istifadə etmək olar.
b) Dərsdə iza edilmiş materialı dərk etmək metdolarından
biri kimi istifadə edə bilərlər.
c) Dərsi keçirməyin əsas metdou kimi istifadə edilir.
4. Yekun müsahibə- dərsin
axırında və ya yekun üzrə keçirilən dərsin axırında aparılır. Müsahibəni müvəffəqiyyətlə
keçirmək üçün ən mühüm şərtlərdən biri müsahibənin gedişində, müəllimin irəli
sürmək istədiyi sualların düşünülərək ifadə edilməsidir. Sula necə olmalıdır?
a)
Sual dəqiq və müəyyən olmalıdır;Sualın həcmi və
məzmunu ciddi sürətdə müəyyən edilməlidir.
b)
Sual münasib olmalıdır yəni elə olmalıdır ki, şagird həmin
suala təsadufi fərz etmək yolu ilə deyil, öz biliyinə əsaslanıb, cavab verə
bilsin.
c)
Suallar öyrənilən hadisələrin mühüm cəhətlərinə aid
olmalıdır
d)
Sual didaktik cəhətdən sadə, məntiqi cəhətdən yekcins
olmalı, şagirdlərin qarşısında eyni zamanda bir vəzifə irəli sürməlidir.
e)
Ya təsdiqedici ya da inkaredici cavablar tələb edən
alternativ sualların irəli sürülməsi məqsədəuyğun deyildir. Bir sıra hallarda isə alternativ sual canlı
söhbətin başlanğıcı ola bilər.
f)
Müzakirə edilən problemin həllini yada salan sualları irəli
sürməkdən tamamilə çəkinmək lazımdır.
g) Sual əngəlli olmamalı,
şagirdləri məsələni şagirdlərin yalnış həllinə yönəltməməlidir.
Tarix dərsindəki müsahibədə ən qiymətli cəhət
budur ki, bu müsahibə şagirdlərin yaradıcılıq fikrini oyadır, tarixən düşünməyi
öyrədir. Müsahibə zamanı müəllimə verilən suallarda şagirdlər öz şübhələrini
ifadə edirlər. Bu və ya başqa bir tarixi hadisəni başa düşmədiklərini göstərirlər.
Müsahibə aparmağa hazırlaşarkən müəllim
yalnız əsas sualları deyil eyni zamanda yardımçı sualları da qeyd və ifadə edir. Bu yardımçı suallardan
söhbət zamanı yalnız lazım olduğu hallarda yəni əsas məsələni həll etməkdə,
şagirdlərin işini asanlaşdırmaq lazım gəldikdə, istifadə edə bilər.
Müsahibəni hazırlayarkən ümumi və xüsusi
sualların nisbəti haqqında düşünmək lazımdır.
Müsahibə həmişə bütün sinfin qarşısında sual
irəli sürülməsindən başlanır. Sonra fasilə yaranır, şagirdlərin düşünməsi üçün
bir neçə dəqiqə keçir. İlk cavabı orta səviyyəli şagirddən almaq lazımdır. Müəllim
tərəfindən müsahibənin keçirilməsinə rəhbərlik zəif olduqda isə müsahibə mənasız
danışıqlara çevrilə bilər. Şagirdlərə səbrlə qulaq asmağı bacarmamaq, müəllim tərəfindən
müsahibənin gedişinə olduqca zərər
yetirir. Sinifdə belə şagirdlərə rast gəlmək olur ki, onlar ləng düşünürlər. Müsahibəyə
rəhbərlik hökmən olmalıdır. Lakin sıxıcı deyil, təmkinli, istiqamətverici
olmalıdır, ardıcıl və çevik olmalıdır. Müsahibənin müvəffəqiyyəti üçün ən mühüm
şərtlər şagirdlərin əvvəl keçirilmiş materialı yaxşı bilməsi, onların həmin
bilikləri yeni sualların həllinə tətbiq etmək bacarığıdır.
0 yorum:
Yorum Gönder
Paylaşımlar ilə bağlı fikirlərinizi bildirə və sizi maraqlandıran sualları ünvanlaya bilərsiniz.