1.2.
Məzmun xətləri
Kimya fənni üzrə
ümumi təlim nəticələrinin reallaşdırılmasını təmin etmək üçün müəyyən olunan məzmun
xətləri məzmunun zəruri istiqamətləridir. Məzmun xətləri şagirdlərin öyrənəcəyi
məzmunu daha aydın təsvir etmək üçün müəyyən olunur və onu sistemləşdirmək məqsədi
daşıyır
Kimya fənni üzrə
aşağıdakı məzmun xətləri müəyyən edilmişdir:
Maddə və maddi aləm
Kimyəvi hadisələr
Eksperiment və modelləşdirmə
Kimya və həyat
1.4. Fəaliyyət xətləri
Fəaliyyət xətti məzmun xətlərində əks olunan biliklərin
əldə edilməsində şagirdə praktik imkan yaradır. Fənnin məzmun standartları bu fəaliyyət
xətləri ilə əlaqəlilik əsasında tətbiq olunur.
Kimya fənninin tədrisində aşağıdakı fəaliyyət xətləri əsas
götürülür.
1. Maddələrin
adlandırılması
2. Təyin etmə
3. Tərtib etmə
4. Xarakterizə
etmə
5. İzah etmə
6. Problemlərin
həlli
7. Kimyəvi təcrübələrin
yerinə yetirilməsi
8. Məsələ və
çalışma həlli, kimyəvi hesablamalar
9. Ünsiyyətqurma və əlaqələndirmə
10.Təqdimetmə
1.5. Məzmun standartları
VII sinif
VII sinfin sonunda şagird:
maddələri (bəsit,
mürəkkəb, saf), qarışıqları fərqləndirir, onların formullarına əsasən sadə
hesablamalar aparır;
sadə kimyəvi reaksiyaların əsas tiplərini, onların başvermə səbəblərini izah
edir, reaksiya tənliklərinə əsasən hesablamalar aparır;
sadə kimyəvi təcrübələr və müşahidələr aparır, molekulların modellərini
hazırlayır;
kimyəvi maddələrlə davranma qaydalarını, ekoloji təmiz mühitin saxlanmasının əhəmiyyətini
izah edir;
əsas kimyəvi anlayışlar və
qanunların kəşfi sahəsində görkəmli alimlər haqqında topladığı məlumatları təqdim
edir.
1. Maddə və
maddi aləm
Şagird:
1.1. Maddələrin
xüsusiyyətlərinə dair bilik və bacarıqlar nümayiş etdirir.
1.1.1. Maddələri (bəsit, mürəkkəb,
saf) , qarışıqları tərkibinə və fiziki xassələrinə görə fərqləndirir.
1.2. Maddələr və
onları təşkil edən hissəciklərin əlaqələrinə dair bilik və bacarıqlar nümayiş
etdirir.
1.2.1. Atomun tərkibini,
atom-molekul təlimini izah edir.
1.3. Maddələrin
tərkibinə və quruluşuna aid hesablamalar aparır.
1.3.1. Maddələrin formuluna əsasən
sadə hesablamalar aparır.
2. Kimyəvi hadisələr
Şagird:
2.1. Kimyəvi
hadisələrin baş vermə səbəblərini, qanunauyğunluqlarını mənimsədiyini nümayiş
etdirir.
2.1.1. Kimyəvi reaksiyalarin əlamətlərini,
əsas tiplərini, baş vermə səbəblərini izah edir.
2.2. Kimyəvi
reaksiyaların tənliklərini tərtib edir və hesablamalar aparır.
2.2.1. Sadə reaksiyaların tənliklərini
tərtib edir.
2.2.2. Sadə reaksiyaların tənliklərinə
əsasən hesablamalar aparır.
3. Eksperiment və
modelləşdirmə
Şagird:
3.1. Kimyəvi
hadisələrə və onların qanunauyğunluqlarına aid eksperimentlər aparır.
3.1.1. Sadə kimyəvi təcrübələr,
müşahidələr aparır.
3.2.
Molekulların quruluşunu, kimyəvi prosesləri modelləşdirir.
3.2.1. Sadə molekulların modellərini
hazırlayır.
4. Kimya və həyat
Şagird:
4.1. Kimyəvi
maddələrin və proseslərin tətbiqinə dair biliklər nümayiş etdirir.
4.1.1. Məişətdə istifadə olunan
kimyəvi maddələrlə davranma qaydalarını izah edir..
4.2. Ətraf
mühitin kimyəvi maddələrlə çirklənməsinə və onun aradan qaldırılmasına dair məlumatlara
malik olduğunu nümayiş etdirir.
4.2.1. Ekoloji- təmiz mühitin
saxlanmasının əhəmiyyətini şərh edir.
4.3. Kimya sahəsində
görkəmli alimlərin nailiyyətləri barədə məlumatlara malik olduğunu nümayiş
etdirir.
4.3.1.Əsas kimyəvi anlayışlar və
qanunların kəşfi sahəsində görkəmli alimlər haqqında məlumatlar toplayır, təqdim
edir.
VIII sinif
VIII sinfin
sonunda şagird:
maddələrin quruluşunu, elektrolit məhlullarında baş verən prosesləri şərh edir,
onlara aid məsələlər həll edir;
mühüm qeyri-üzvi birləşmələrə aid reaksiyaların qanunauyğunluqlarını izah edir,
hesablamalar aparır;
mühüm qeyri-üzvi birləşmələrə aid müşahidə və təcrübələr aparır, onların
molekullarının modellərini hazırlayır;
həllolmada və elektrolit məhlullarında gedən proseslərin həyatda rolunu şərh
edir, ətraf mühiti çirkləndirən mənbələr haqqında topladığı məlumatları təqdim
edir;
kimyanın əsas
qanunauyğunluqları və atomun quruluşu sahəsində görkəmli alimlər barədə
referatlar hazırlayır.
Məzmun xətləri
üzrə əsas və alt-standartlar
1. Maddə və
maddi aləm
Şagird:
1.1. Maddələrin
xüsusiyyətlərinə dair bilik və bacarıqlar nümayiş etdirir.
1.1.1. Maddələri (oksidlər, əsaslar,
turşular, duzlar) tərkibinə görə təsnif edir.
1.2. Maddələr və
onları təşkil edən hissəciklərin əlaqələrinə dair bilik və bacarıqlar nümayiş
etdirir.
1.2.1. Atomun quruluşunu, kimyəvi
rabitələri, elektrolit məhlulunda baş verən prosesləri şərh edir.
1.3. Maddələrin
tərkibinə və quruluşuna aid hesablamalar aparır.
1.3.1. Atomun quruluşuna, kimyəvi
rabitələrə, elektrolit məhlulunda baş verən proseslərə aid məsələlər qurur və həll
edir.
2. Kimyəvi hadisələr
Şagird:
2.1. Kimyəvi
hadisələrin baş vermə səbəblərini, qanunauyğunluqlarını mənimsədiyini nümayiş
etdirir.
2.1.1. Kimyəvi reaksiyaları təsnif
edir, qanunauyğunluqlarını izah edir.
2.2. Kimyəvi
reaksiyaların tənliklərini tərtib edir və hesablamalar aparır.
2.2.1. Mühüm qeyri-üzvi birləşmələrə
aid reaksiya tənliklərini tərtib edir.
2.2.2. Mühüm
qeyri-üzvi birləşmələrə aid reaksiya tənliklərinə əsasən hesablamalar aparır.
3. Eksperiment və
modelləşdirmə
Şagird:
3.1. Kimyəvi
hadisələrə və onların qanunauyğunluqlarına aid eksperimentlər aparır.
3.1.1. Mühüm qeyri-üzvi birləşmələrə
aid müşahidə və təcrübələr aparır, nəticələrinə münasibət bildirir.
3.2.
Molekulların quruluşunu, kimyəvi prosesləri modelləşdirir.
3.2.1. Mühüm qeyri-üzvi birləşmələrin
molekullarının modellərini hazırlayır.
4. Kimya və həyat
Şagird:
4.1. Kimyəvi
maddələrin və proseslərin tətbiqinə dair biliklər nümayiş etdirir.
4.1.1. Həllolmanın və elektrolit
məhlullarında gedən proseslərin həyatda rolunu şərh edir.
4.2. Ətraf
mühitin kimyəvi maddələrlə çirklənməsinə və onun aradan qaldırılmasına dair məlumatlara
malik olduğunu nümayiş etdirir.
4.2.1. Ətraf mühiti çirkləndirən
mənbələr haqqında məlumatlar toplayır, təqdim edir.
4.3. Kimya sahəsində
görkəmli alimlərin nailiyyətləri barədə məlumatlara malik olduğunu nümayiş
etdirir.
4.3.1. Kimyanın əsas
qanunauyğunluqları və atomun quruluşu sahəsində görkəmli alimlər haqqında məlumatlar
toplayır, referatlar hazırlayır.
IX sinif
IX sinfin
sonunda şagird:
Maddələrin (metallar, qeyri–metallar və onların birləşmələri, sadə üzvi birləşmələr)
quruluşu və xassələrini şərh edir, onlara aid hesablamalar aparır;
metallar, qeyri-metallar və onların birləşmələrinə, sadə üzvi birləşmələrə aid
reaksiyaların qanunauyğunluqlarını şərh edir, hesablamalar aparır;
metallar, qeyri-metallar və onların birləşmələrinə, sadə üzvi birləşmələrin ətraf
mühiti çirkləndirməsinin aradan qaldırılmasına aid referatlar hazırlayır;
metallar, qeyri-metallar və onların birləşmələrinin, sadə üzvi birləşmələrin ətraf
mühiti çirkləndirməsinin aradan qaldırılmasına aid referatlar hazırlayır;
qeyri-üzvi kimya sahəsində görkəmli
alimlər haqqında topladığı məlumatları təqdim edir.
1. Maddə və
maddi aləm
Şagird:
1.1. Maddələrin
xüsusiyyətlərinə dair bilik və bacarıqlar nümayiş etdirir.
1.1.1. Maddələrin (metallar,
qeyri–metallar və onların birləşmələri, sadə üzvi birləşmələr) quruluşunu ,
fiziki xassələrini şərh edir. 15
1.2. Maddələr və
onları təşkil edən hissəciklərin əlaqələrinə dair bilik və bacarıqlar nümayiş
etdirir.
1.2.1. Maddələrin (metallar,
qeyri-metallar və onların birləşmələri, sadə üzvi birləşmələr) quruluşunun xassələrinə
təsirini şərh edir.
1.3. Maddələrin
tərkibinə və quruluşuna aid hesablamalar aparır.
1.3.1. Metallar, qeyri-metallar və
onların birləşmələrinə, sadə üzvi birləşmələrə aid məsələlər qurur və həll
edir.
2. Kimyəvi hadisələr
Şagird:
2.1. Kimyəvi
hadisələrin baş vermə səbəblərini, qanunauyğunluqlarını mənimsədiyini nümayiş
etdirir.
2.1.1. Metallar, qeyri-metallar və
onların birləşmələrinə, sadə üzvi birləşmələrə aid reaksiyaların
qanunauyğunluqlarını izah edir.
2.2. Kimyəvi
reaksiyaların tənliklərini tərtib edir və hesablamalar aparır.
2.2.1. Metallar, qeyri-metallar və
onların birləşmələrinə, sadə üzvi birləşmələrə aid reaksiya tənliklərini tərtib
edir.
2.2.2. Metallar, qeyri-metallar və
onların birləşmələrinə, sadə üzvi birləşmələrə aid reaksiya tənliklərinə əsasən
hesablamalar aparır.
3. Eksperiment və
modelləşdirmə
Şagird:
3.1. Kimyəvi
hadisələrə və onların qanunauyğunluqlarına aid eksperimentlər aparır.
3.1.1. Metallar və
qeyri-metallara, onların mühüm birləşmələrinə, sadə üzvi birləşmələrə aid
müşahidə və təcrübələr aparır, nəticələrinə münasibət bildirir.
3.2.
Molekulların quruluşunu, kimyəvi prosesləri modelləşdirir.
3.2.1. Metallar və
qeyri-metallara, onların birləşmələrinə, sadə üzvi birləşmələrə aid kimyəvi
prosesləri modelləşdirir.
4. Kimya və həyat
Şagird:
4.1. Kimyəvi
maddələrin və proseslərin tətbiqinə dair biliklər nümayiş etdirir.
4.1.1. Metallar və
qeyri-metalların, onların birləşmələrinin, sadə üzvi birləşmələrin tətbiqinə və
həyatda roluna dair referatlar hazırlayır.
4.2. Ətraf
mühitin kimyəvi maddələrlə çirklənməsinə və onun aradan qaldırılm-asına dair məlumatlara
malik olduğunu nümayiş etdirir.
4.2.1. Metallar və
qeyri-metalların, onların birləşmələrinin və sadə üzvi birləşmələrin ətraf
mühiti çirkləndirməsini, onun aradan qaldırılması yollarını izah edir,
referatlar hazırlayır.
4.3. Kimya sahəsində
görkəmli alimlərin nailiyyətləri barədə məlumatlara malik olduğunu nümayiş
etdirir.
4.3.1. Qeyri-üzvi kimya sahəsində
görkəmli alimlər haqqında məlumatlar toplayır, təqdimatlar edir.
X sinif
X sinfin sonunda
şagird:
maddələrin (qeyri-üzvi, üzvi) tərkibini, quruluşunu və xassələrini şərh edir,
onlara aid hesablamalar aparır;
qeyri-üzvi birləşmələr və üzvi birləşmələrə (karbohidrogenlərə) aid
reaksiyaların qanunauyğunluqlarını izah edir, hesablamalar aparır;
qeyri-üzvi birləşmələr və üzvi birləşmələrə (karbohidrogenlərə) aid müşahidə və
ekspermentlər aparır, kimyəvi prosesləri modelləşdirir;
qeyri-üzvi birləşmələr və üzvi birləşmələrin (karbohidrogenlərin) tətbiqinə
dair layihələr hazırlayır;
qeyri-üzvi birləşmələr və üzvi birləşmələrin (karbohidrogenlərin) ətraf mühiti
çirkləndirməsinin aradan qaldırılmasına dair layihələr hazırlayır;
neft kimyası sahəsində görkəmli
alimlər haqqında topladığı məlumatlar əsasında referatlar hazırlayır, təqdimatlar
edir.
Məzmun xətləri
üzrə əsas və alt-standartlar.
1. Maddə və
maddi aləm Şagird:
1.1. Maddələrin
xüsusiyyətlərinə dair bilik və bacarıqlarını nümayiş etdirir.
1.1.1. Maddələrin (qeyri-üzvi və
üzvi) tərkibini, quruluşunu, fiziki xassələrini şərh edir, təqdimatlar
hazırlayır.
1.2. Maddələr və
onları təşkil edən hissəciklərin əlaqələrinə dair bilik və bacarıqlar nümayiş
etdirir.
1.2.1. Qeyri-üzvi və üzvi birləşmələrdə
atomların qarşılıqlı təsirini izah edir.
1.3. Maddələrin
tərkibinə və quruluşuna aid hesablamalar aparır.
1.3.1. Qeyri-üzvi və üzvi birləşmələrin
tərkibinə və quruluşuna aid hesablamalar aparır.
2. Kimyəvi hadisələr
Şagird:
2.1. Kimyəvi
hadisələrin baş vermə səbəblərini, qanunauyğunluqlarını mənimsədiyini nümayiş
etdirir.
2.1.1. Qeyri-üzvi və üzvi birləşmələrə
aid reaksiyaların qanunauyğunluqlarını izah edir.
2.2. Kimyəvi
reaksiyaların tənliklərini tərtib edir və hesablamalar aparır.
2.2.1. Qeyri-üzvi birləşmələr və
üzvi birləşmələrə (karbohidrogenlərə) aid reaksiyaların tənliklərini tərtib
edir.
2.2.2. Qeyri-üzvi birləşmələr və
üzvi birləşmələrə (karbohidrogenlərə) aid reaksiyaların tənliklərinə əsasən
hesablamalar aparır.
3. Eksperiment və
modelləşdirmə
Şagird:
3.1. Kimyəvi
hadisələrə və onların qanunauyğunluqlarına aid eksperimentlər aparır, təqdimatlar
hazırlayır.
3.1.1. Qeyri-üzvi və üzvi birləşmələrə
(karbohidrogenlərə) aid eksperimentlər aparır, təqdimatlar hazırlayır.
3.2.
Molekulların quruluşunu, kimyəvi prosesləri modelləşdirir.
3.2.1. Karbohidrogenlərin
quruluşunu və onlara aid kimyəvi prosesləri modelləşdirir.
4.Kimya və həyat
Şagird:
4.1. Kimyəvi
maddələrin və proseslərin tətbiqinə dair biliklər nümayiş etdirir.
4.1.1. Qeyri-üzvi maddələr və
üzvi maddələrin (karbohidrogenlərin) tətbiqinə dair layihələr hazırlayır, təqdimatlar
edir.
4.2. Ətraf mühitin
kimyəvi maddələrlə çirklənməsinə və onun aradan qaldırılmasına dair məlumatlara
malik olduğunu nümayiş etdirir.
4.2.1. Qeyri-üzvi maddələr və
üzvi maddələrin (karbohidrogenlərin) ətraf mühiti çirkləndirməsini və onun
aradan qaldırılması yollarını izah edir, layihələr hazırlayır.
4.3. Kimya sahəsində
görkəmli alimlərin nailiyyətləri barədə məlumatlara malik olduğunu nümayiş
etdirir.
4.3.1. Neft kimyası sahəsində
görkəmli alimlər barədə referatlar hazırlayır, təqdimatlar edir.
XI sinif
XI sinfin sonunda
şagird:
maddələrin (oksigenli, azotlu üzvi birləşmələr və polimerlərin) tərkibini,
quruluşunu və xassələrini şərh edir, onlara aid hesablamalar aparır;
oksigenli, azotlu üzvi birləşmələrə, polimerlərə aid reaksiyaların
qanunauyğunluqlarını izah edir, hesablamalar aparır;
oksigenli, azotlu üzvi birləşmələrə, polimerlərə aid müşahidə və ekspermentlər
aparır, kimyəvi prosesləri modelləşdirir;
oksigenli, azotlu üzvi birləşmələrin və polimerlərin tətbiqinə dair layihələr
hazırlayır;
oksigenli, azotlu üzvi birləşmələrin, polimerlərin ətraf mühiti çirkləndirilməsinin
aradan qaldırılmasına dair layihələr hazırlayır;
oksigenli, azotlu üzvi birləşmələr
və polimerlər sahəsində görkəmli alimlər haqqında referatlar hazırlayır, təqdimatlar
edir.
Məzmun xətləri
üzrə əsas və alt-standartlar
1. Maddə və
maddi aləm
Şagird:
1.1. Maddələrin
xüsusiyyətlərinə dair bilik və bacarıqlar nümayiş etdirir.
1.1.1. Maddələrin (oksigenli,
azotlu üzvi birləşmələr və polimerlərin) tərkibini, quruluşunu, fiziki xassələrini
şərh edir, təqdimatlar hazırlayır.
1.2. Maddələr və
onları təşkil edən hissəciklərin əlaqələrinə dair bilik və bacarıqlar nümayiş
etdirir.
1.2.1. Oksigenli, azotlu üzvi
birləşmələrdə atomların qarşılıqlı təsirini izah edir.
1.3. Maddələrin tərkibinə
və quruluşuna aid hesablamalar aparır.
1.3.1. Oksigenli, azotlu üzvi
birləşmələrin və polimerlərin tərkibinə , quruluşuna aid hesablamalar aparır, təqdimatlar
edir.
2. Kimyəvi hadisələr
Şagird:
2.1. Kimyəvi
hadisələrin baş vermə səbəblərini, qanunauyğunluqlarını mənimsədiyini nümayiş
etdirir.
2.1.1. Oksigenli, azotlu üzvi
birləşmələrə və polimerlərə aid reaksiyaların qanunauyğunluqlarını izah edir.
2.2. Kimyəvi
reaksiyaların tənliklərini tərtib edir və hesablamalar aparır.
2.2.1. Oksigenli, azotlu üzvi
birləşmələr və polimerlərə aid reaksiyaların tənliklərini tərtib edir.
2.2.2. Oksigenli, azotlu üzvi
birləşmələr və polimerlərə aid reaksiyaların tənliklərinə əsasən hesablamalar
aparır.
3. Eksperiment və
modelləşdirmə
Şagird:
3.1. Kimyəvi
hadisələrə və onların qanunauyğunluqlarına aid eksperimentlər aparır.
3.1.1. Oksigenli, azotlu üzvi
birləşmələr və polimerlərə aid eksperimentlər aparır, təqdimatlar hazırlayır.
3.2.
Molekulların quruluşunu, kimyəvi prosesləri modelləşdirir.
3.2.1. Oksigenli, azotlu üzvi
birləşmələr və polimerlərin quruluşunu, onlara aid kimyəvi prosesləri modelləşdirir.
4. Kimya və həyat
Şagird:
4.1. Kimyəvi
maddələrin və proseslərin tətbiqinə dair biliklər nümayiş etdirir
4.1.1. Oksigenli, azotlu üzvi
birləşmələr və polimerlərin tətbiqinə dair layihələr hazırlayır, təqdimatlar
edir.
4.2. Ətraf
mühitin kimyəvi maddələrlə çirklənməsinə və onun aradan qaldırılm-asına dair məlumatlara
malik olduğunu nümayiş etdirir.
4.2.1. Oksigenli, azotlu üzvi
birləşmələr və polimerlərin ətraf mühiti çirkləndirməsini, . onun aradan
qaldırılması yollarını şərh edir, layihələr hazırlayır.
4.3. Kimya sahəsində
görkəmli alimlərin nailiyyətləri barədə məlumatlara malik olduğunu nümayiş
etdirir.
4.3.1. Oksigenli, azotlu üzvi birləşmələr və
polimerlər sahəsində görkəmli alimlər barədə referatlar hazırlayır, təqdimatlar
edir.
0 yorum:
Yorum Gönder
Paylaşımlar ilə bağlı fikirlərinizi bildirə və sizi maraqlandıran sualları ünvanlaya bilərsiniz.