Qərarlar ağacı
Qərarlar ağacı
üsulu Con Patrik və Riçard Remi ( ABŞ) tərəfindən təklif olunmuşdur.
Bu üsulun köməyi ilə çətin ziddiyət yaradan məsələlərdə qərar qəbul
etmək üçün problemlərin
həlli yollarını tapmaq, mübahisəli baxışları və qərarları
yaxınlaşdırmaq, şagirdlərin biliklərini cəlbedici formada ümumiləşdirmək
və onları qiymətləndirmək mümkündür. Bu üsuldan istifadə etməklə
şagirdlər mümkün qərarların bütün variantlarını, bu variantlarla əlaqəli
müsbət və mənfi cəhətləri ətraflı təhlil edirlər. Bununla həm qərarın
qəbul edilməsi asanlaşır, həm də cəmiyyətdə hər hansısa bir
problemlə qarşılaşdığı zaman şagirddə düşünülmüş qərar qəbul etmək bacarığı
formalaşır. Müəllim Qərarlar ağacı üsulunun tətbiqinə başlarkən iş
formasını da doğru müəyyən etməlidir. Bu üsul müxtəif iş
formalarından istifadə etməklə reallaşdırıla bilər.
Belə ki,
üsulun tətbiqi zamanı kollektiv iş, böyük və kiçik qruplarla işdən
istifadə etmək
mümkündür. Eyni zamanda üsulun tətbiqi zamanı müəllim dərsin mərhələsini də doğru
seçməlidir. Qərarlar ağacı üsulundan dərsin tətqiqatın aparılması
mərhələsi və ümumiləşdirmə mərhələsində istifadə etmək olar. Bu
üsulun tətbiqinə başlamazdan öncə müəllim müzakirə problemini izah edir və
qruplar üçün cədvəllər hazırlayır.
Şagirdlər qabaqlayıcı ev tapşırığı qismində problem üzrə informasiya
və faktları toplaya bilərlər. Müəllim şagirdləri 4-6 nəfərdən ibarət kiçik
qruplara bölür. Hər qrupa cədvəllər və markerlər verilir. Müəllim
tapşırığın yerinə yetirilmə müddətini müəyyən edir: 15 və ya 20
dəqiqə
Şagirdlər qruplarda çalışaraq, cədvəlləri doldurur, hər
variantın üstünlüklərini və qüsurlarını yazıya alır və problemin həlli
üsulu haqqında qərar qəbul edirlər.
Tapşırıq yerinə yetirildikdən sonra qrupların nümayəndələri
öz işlərinin nəticələri haqqında növbə ilə danışırlar. Müəllim
əldə olunmuş nəticələri müqayisə edə, bu və ya digər
hallarda qrupların nə üçün eyni, yaxud fərqli qərarlar qəbul
etdiyini söyləyə, şagirdlərin suallarına cavab verə bilər.
Yarana biləcək problemlər:
ü Təcrübə göstərir ki,
çox hallarda şagirdlər tapşırığı alarkən elə o dəqiqə qərar qəbul etməyə
və variantlardan hansısa birini seçməyə cəhd göstərirlər. Onlara elə gəlir
ki, cavab aydındır, başqa variantların müzakirəsi isə artıq vaxt
aparır. Belə hallarda şagirdlərə yenə də xatırlatmaq lazımdır
ki, yalnız bütün variantların müzakirəsindən sonra qərar qəbul etmək
lazımdır.
ü Bəzi şagirdlərə
hansısa bir variantı seçmək çətin olur və onlar bir neçə variantı
birləşdirməyə çalışırlar. Bəzən isə onlar yeni variant təklif edirlər.
Onlara izah edilməlidir ki, tapşırığın şərti variantlardan yalnız birini
seçməyi nəzərdə tutur. Ancaq təqdimatdan sonra problemin başqa həlli yollarını
göstərməyə çalışan şagirdlərin fikirləri ilə bağlı müzakirə aparmaq olar.
Əgər bu cür hallar tez-tez baş verərsə, onda müəllim tapşırığa yenidən
baxa və problemin həlli variantlarında düzəliş edə bilər.
0 yorum:
Yorum Gönder
Paylaşımlar ilə bağlı fikirlərinizi bildirə və sizi maraqlandıran sualları ünvanlaya bilərsiniz.