Diskussiya
Diskussiya
prosesində şagirdlər müzakirə olunan bu və ya digər məsələ barədə öz
fikirlərini söyləməklə, öz baxışlarını əsaslandırmağı,faktları təhlil
etməyi öyrənirlər.
Bu zaman şagirdlərdə
dinləmək və növbə ilə danışmaq bacarığı, başqa baxışlara
dözümlülük, diskussiya mədəniyyəti kimi vərdişlər inkişaf etməyə
başlayır.Diskussiya mədəniyyəti olduqca vacib və geniş bir məsələdir.
Diskussiya mədəniyyətinin mühüm cəhətlərindən bir başqalarının fikir
və əqidəsinə dözümlü münasibətdir. Bu çoxcəhətli anlayış yalnız-əxlaqi
normativ məzmuna deyil, həm də dərin sosial-pozitiv məzmuna malikdir,
belə ki, o ilk növbədə, ünsiyyət prosesini pozan mütləq dözümsüzlük
amilinin antizezası kimi çıxış edir.
Diskussiyaya başlamazdan öncə müəllim
şagirdlərə diskussiyanın ümumi qaydalarını xatırladır.
Şagirdlər yarımdairəvi və dairəvi əyləşməli
Müzakirə mövzusunun aydın şəkildə və şagirdlərin
öz ideyalarını ifadə edə biləcəkləri tərzdə təqdim etmək.
“Bəli” və “Xeyr” cavablı suallar əvəzinə açıq suallardan istifadə
etmək. “Siz nə üçün belə düşünürsünüz?”
Diskussiya fəal interaktiv dərsin tətqiqatın aparılması
mərhəsində tətbiq edilə bilər.
Yuxarıda göstərilən vərdişlərə ( dinləmək bacarığı, başqa baxışlara
dözümlülük və s. ) nail olmaq üçün şagirdlərə diskussiya aparmağı öyrətmək
lazımdır.Müəllim şagirdlərə təklif edə bilər ki, diskussiya aparmaq
qaydalarını özləri tərtib etsinlər.
Qaydalar aşağıdakılardan ibarət ola bilər:
Eyni vaxtda yalnız bir nəfər danışa bilər
Danışanı dinləmək
Sözü kəsməmək
Tənqid edəndə, danəşanı deyil, fikri tənqid etmək
Reqlamenti nəzərə almaq
Heç kəsi məsxərəyə qoymamaq
Söz demək istədikdə əl qaldırmaq və s.
Müəllim bu qaydaları iri flip çat və ya vatman vərəqində yazaraq,
sinifdə divardan asa bilər. Bu qaydaları dərs ilinin axırına qədər
saxlamaq olar ki, sonralar ona istinad etmək və ya ona əlavələr və
düzəlişlər etmək mümkün olsun.
Diskussiyanın gedişinin düzgünlüyünün qiymətləndirilməsi:
Düzgün təriflər, aydın mülahizələr
Yadda qalan və aktual misallar
Sanballı dəllilər və anologiyalar
Ümumiləşdirmə aparma və yekun vurma bacarığı
Başqalarını dinləmək bacarığı
Diskussiya vaxtı düzgün olmayan hərəkətlərə- mülahizələrdə
təkrarlar, mövzuya aid olmayan faktlar, anlaşılmaz
müddəalar, dəlillərin yoxluğu, mövzudan qaçma, çıxış
edənləri təqsirləndirmə, şəxsi təhdid və s. ola bilər.
Diskussiyanın üstün cəhətləri:
Müxtəlif fərziyyələrin səsləndirilməsinə imkan verir
Qarşılıqlı ünsiyyətə yardım göstərir
Müəllim- şagird münasibətini yaxşılaşdırır
Sinifdə demokratik mühit yaradır
Dialoq aparma bacarığını təcrübədən küçirməyə imkan verir
Diskussiya metodunun tətbiqi zamanı müəllim ilk öncə nəzərə almalıdır ki,
bu üsul bütün siniflə, böyük və kiçik qruplarda aparıla bilər. Ancaq
qruplara bölərək bu üsulu tətbiq edərkən müəllim bir sıra problemlərlə
üzləşə bilər.Həddindən çox səsküyün baş verməsi və vaxt çatışmazlığı, düzgün
nəticəyə gəlim çıxa bilməmək.
Bütün kollektivin diskussiyaya cəlb edilməsi və bir problem üzərində
müzakirə aparılması daha məqsədəuyğun olar. Diskussiya zamanı imkan vermək
olmaz ki utanmayan şagirdlər üstünlük təşkil etsinlər, lakin utanan şagirdlər
müzakirədən kənar qalsınlar. Bütün sinfi diskussiyada iştiraka ruhlandırmaq
lazımdır.Şagirdlərin doğru səsləndirdikləri fikirlər xüsusi vurğulanmalıdır.
Diskussiyanın tətbiqi zamanı yarana
biləcək problemlər:
ü Müzakirənin uzanması
ü Artıq səs-küy,
aqressivlik
ü Tolerantlığın
olmaması
ü Mövzudan yayınmaq və
yayındırmaq
ü Şagirdlərdə mövzu ilə
bağlı məlumatın azlığı
ü Düzgün nəticənin
çıxarılması çətinliyi
Çox faydalandiq teşekkur edirem.
YanıtlaSilMənbəni deyə bilərsisiz ,məlumatlar nəyə istinad edir?
YanıtlaSil