Müzakirə
Müzakirə-seçilmiş mövzu və ya məsələ ətrafında
ideyaların, məlumatların, təəssüratların, tənqidin və struktur mübadiləsidir.
Müzakirə fəal təlimdə ən çox istifadə olunan metoddur və onun bir neçə növü
var.
Müzakirə mövzu ətrafında ideya, məlumat, təəssürat,
təhlil və təkliflərin qarşılıqlı mübadiləsidir. Onun əsas vəzifəsi problemi
təhlil edərək həlli yolunu tapmaq, düzgün qərar qəbul etmək üçün imkan
yaratmaqdır.
Müzakirə dinləmək, təqdim etmək,
sual vermək mədəniyyətini formalaşdırır, şagirdlərin məntiqi və tənqidi
təfəkkürünü, şıfahi nitqini inkişaf etdirir.
Müzakirə apararkən əvvəlcədən
şagirdlərə müzakirə qaydaları xatırladılır. Mövzu aydın şəkildə ifadə
olunur. Müzakirə prosesini inkişaf etdirən suallar vermək və şagirdlərin
cavablarını nəzərdən keçirməklə müəllim müzakirəni tənzimləyir. Bu zaman cavabı
“Bəli” və ya “xeyr” olan qapalı suallar vermək məqsədəuyğun hesab edilmir.
Müzakirədə mövzuya aid “Nə baş verdi? Nə üçün
baş verdi? Bu başqa cür ola bilərdimi və necə? Siz bu vəziyyətdə nə edərdiniz?
Sizin fikrinizcə, həmin obraz nə hiss etdi? Siz bu şəraitdə nə hiss
edərdiniz? Bu, düz idimi? Nə üçün?” kimi suallardan istifadə olunur.
Hər növ müzakirənin aşağıdakı əsas vəzifələri var:
- Müzakirə
etmək bacarığının formalaşdırılması, tolerantlığın aşılanması;
- Fəal
dinləmə mədəniyyətinin formalaşdırılması;
- Mənbələrlə
işləmək bacarığının formalaşdırılması;
- Mövqeyi
məntiqi təqdim etmək bacarığının formalaşdırılması;
- Məntiqi
və tənqidi təfəkkürün inkişaf etdirilməsi;
- Şifahi
nitqin inkişafı.
Bu metoddan daha çox humanitar fənlərdə istifadə
edilir. Müzakirə debat üçün hazırlıq rolunu oynaya bilər. Arqument təhlili
şagirdlərə müzakirə olunan məsələ barəsindəki mövqeləri haqqında düşünmək
imkanı verir.
Metodun tətbiqi prosesində:
- Mövzu
müəyyənləşdirilməli;
- Mövzu
ziddiyyətli yanaşmalardan istifadə etməyə imkan verməli;
- Mənbələr
müəyyənləşdirilməli;
- Fakt
və sübutlar təsdiq edilməli;
- Şagirdlər
arqumentləri müəyyənləşdirməli. Lehinə və əleyhinə arqumentlər
siyahılaşdırılmalı;
- Şagirdlər
cüt-cüt işləyərək “lehinə” və “əleyhinə” siyahısı tərtib edir.
- Hər
bir cüt başqa cütlə birləşərək siyahıdakı bəndləri bir-birinə əlavə edirlər.
- Sinif
bu arqumentlər barəsində düşünür və lehinə, yaxud da əleyhinə qərar qəbul edir.
- Cütlər
qruplarda birləşir, arqumentlər dəqiqləşir.
- Problemı
dair bütün arqumentlər sinif tərəfindən dinlənilir.
- Müzakirə
bütün siniflə aparılaraq, arqumentlər təhlil edilir.
- Qərarın
qəbul edilməsi
- Ümumiləşdirmə
Üsulun tətbiqi zamanı müəllim dərs prosesində müxtəlif
iş formalarından istifadə edir.
Dərs zamanı yarana biləcək problemlər:
1.
- Ünsiyyət
ilə bağlı problemlər(bir-birini dinləmək, şəxsi rəqabətin işə təsiri və s.)
2. - Müzakirənin
uzanması
3. - Artıq
səs-küy,aqressivlik
4. - Tolerantlığın
olmaması
5. - Şagirdlərdə
mövzu ilə bağlı məlumatın azlığı
6. - Düzgün
nəticənin çıxarılması çətinliyi
Müzakirə metodunun ikinci variantı:
1. Müzakirə mövzusu barəsində qərarın
qəbul edilməsi.
2. Müəllim arqument dəstəyi
tələb edən “bəli” və ya “xeyr” sualı verir.
3. Iştirakçıların arqumentləri
müəyyənləşdirilir.
a) Hər bir şagird lehinəvə əleyhinə
siyahısı tərtib edir.
b) Şagirdlər cüt-cüt işləyərək lehinə və
əleyhinə siyahısı tərtib edir.
1. Şagirdlər lehinə və ya əleyhinə cavab seçirlər.
2. Təlimatçı sinfi iki əks qrupa bölür:
a) Bir
qrupdakı şagirdlər arqumentləri nəzərdən keçirir və nəticəyə gətirib çıxaracaq
qərar verir.
b)Qərarsız
şagirdlər digər qrup da bunu etməyə dəvət olunur.
3.
Mübahisə aşağıdakı təlimatlara əsasən arqument və əks-arqumentləri dəyişərək
davam etdirilə bilər:
- Hər
qrup oponentlərin fikrinə diqqətlə yanaşmalıdır
- Iştirakçı
əks tərəfin arqumenti ilə inandırılsa, o, istənilən vaxt qrupunu dəyişə bilər.
- Qrup
üzvləri ən çox inandırıcı arqumentləri qeyd etməlidirlər.
Müəllim:
- Mövzunu
təklif edir və ya mövzunun seçilməsinə nəzarət edir.
- Qrupların
təşkil olunmasına nəzarət edir.
- Iştirakçılarla
birgə mübahisənin qaydalarını müəyyənləşdirir və ya sadəcə olaraq
şagirdləri mövcud qaydalardan xəbərdar edir.
- Mübasihələrdə
iştirak edir və lazım müdaxilə edir.
- Şagirdlərin
əldə etdiyi nəticə və ya həll yollarını birləşdirir.
Şagird:
- Lehinə
və əleyhinə arqumentləri müəyyənləşdirir.
- Qruplardan
birinə qoşulur.
- Müzakirənin
hər bir səviyyəsində fəal iştirak edir.
- əməkdaşlıq
edir və ünsiyyət saxlayır.
0 yorum:
Yorum Gönder
Paylaşımlar ilə bağlı fikirlərinizi bildirə və sizi maraqlandıran sualları ünvanlaya bilərsiniz.