1.4.
Fəaliyyət xətləri
Məzmun
standartları müəyyənləşdirilərkən aşağıdakı fəaliyyət xətləri ilə əlaqəlilik nəzərə
alınmışdır:
məlumat mənbələrindən
istifadə;
məlumatın
toplanması və sistemləşdirilməsi;
məlumatın
interpretasiyası;
məlumatın təhlili və
tətbiqi;
məlumatın təqdim
edilməsi;
məlumatın dəyərləndirilməsi;
problemin həlli;
proqnozlaşdırma.
1.5.
Məzmun standartları
V
sinif
V
sinfin sonunda şagird:
tarixi zaman
anlayışlarını fərqləndirir;
maddi və yazılı mənbələr
əsasında sadə tədqiqatlar aparır;
insanların həyat tərzindəki
dəyişiklikləri öz ailəsi nümunəsində təsvir edir;
insan və cəmiyyətin
inkişafı üçün əlverişli təbii coğrafi amilləri izah edir və mühüm tarixi abidələri
xəritədə müəyyənləşdirir;
Azərbaycan dövlətləri
haqqında sadə biliklər nümayiş etdirir və xalqın mənafeyinin qorunmasında dövlətin
rolunu dəyərləndirir;
Azərbaycan tarixində
mühüm rol oynamış şəxsiyyətləri müəyyən edir;
Azərbaycanın maddi
mədəniyyət abidələrini və mənəvi dəyərlərini qiymətləndirir.
Məzmun xətləri üzrə əsas və alt-standartlar
1. Tarixi zaman
Şagird:
1.1. Xronologiya ilə bağlı əsas anlayışları fərqləndirir.
1.1.1. Tarixi zaman anlayışları arasındakı əlaqələri
müəyyənləşdirir.
1.1.2. Sadə xronoloji məsələləri həll edir.
1.2. Tarixi mənbələri tanıdığını nümayiş etdirir.
1.2.1. Maddi və yazılı mənbələri fərqləndirir.
1.2.2. İllüstrasiya, şəkil və sənədli materiallardan istifadə edərək
tarixi tədqiqat aparır.
1.3. İnsanların həyat tərzindəki dəyişiklikləri sivilizasiyalarla əlaqələndirir.
1.3.1. İnsanların həyat tərzindəki dəyişiklikləri öz ailəsi nümunəsində
təsvir edir.
2. Tarixi məkan
Şagird:
2.1. Azərbaycan ərazisinin təbii-coğrafi şəraitini tarixi hadisə, proses
və təzahürlərlə əlaqələndirir.
2.1.1. İnsan və cəmiyyətin həyatı üçün əlverişli təbii amilləri təsvir
edir.
2.1.2. Xəritələrdə Azərbaycan ərazisini və mühüm tarixi abidələri müəyyənləşdirir.
3. Dövlət
Şagird:
3.1. Azərbaycan ərazisində dövlətlərin yaranması, inkişafı və tənəzzülü
ilə bağlı bilik və bacarıqlar nümayiş etdirir.
3.1.1. Azərbaycan dövlətləri haqqında sadə biliklər nümayiş etdirir.
3.1.2. Xalqın mənafeyinin qorunmasında dövlətin rolunu dəyərləndirir.
3.1.3. Kiçikhəcmli tarixi hekayə qurur.
4. Şəxsiyyət
Şagird:
4.1. Tarixi şəxsiyyətləri dövr baxımından qiymətləndirir.
4.1.1. Azərbaycan tarixində mühüm rol oynamış şəxsiyyətləri (İranzu, Cavanşir,
Şəmsəddin Eldəniz, Uzun Həsən, Sara Xatın, Şah I İsmayıl, Cavad xan, Məmməd
Əmin Rəsulzadə, Nəriman Nərimanov, Heydər Əliyev, İlham Əliyev və b.) müəyyən
edir.
4.1.2. Mənbələrə əsasən şəxsiyyətlər haqqında təqdimatlar hazırlayır.
5. Mədəniyyət
Şagird:
5.1. Mədəniyyət və sivilizasiyaları qiymətləndirir.
5.1.1. Mədəniyyət abidələrinin əhəmiyyətini izah edir.
5.1.2. Milli-mənəvi dəyərləri fərqləndirir.
5.1.3. Azərbaycan mədəniyyəti ilə bağlı sadə təqdimatlar hazırlayır
VI sinif
VI sinfin sonunda şagird:
mühüm hadisə, proses və təzahürlərin xronoloji çərçivələrini müəyyən
edir və zaman oxunda təsvir edir;
maddi mədəniyyət abidələri, illüstrasiya və yaxud muzey eksponatları əsasında
tədqiqatlar aparır;
insanların birgə yaşayış formalarını fərqləndirir;
qədim insanların həyat tərzini Azərbaycan ərazisinin təbii- coğrafi şəraiti
ilə əlaqələndirir və ilk insan məskənlərini, dövlət qurumlarını, qədim dövlətləri
xəritədə müəyyənləşdirir;
Azərbaycanda qədim dövlətlərin yaranmasını, daxili və xarici siyasətini
izah edir;
qədim dövlətlərin yaranması və inkişafında tarixi şəxsiyyətlərin rolunu
dəyərləndirir;
Azərbaycan mədəniyyətinin inkişafını, müxtəlif xalqların mədəniyyətləri
ilə qarşılıqlı əlaqələrini izah edir.
Məzmun xətləri üzrə əsas və alt-standartlar
1.Tarixi zaman
Şagird:
1.1. Xronologiya ilə bağlı tarixi anlayışları mənimsədiyini nümayiş
etdirir.
1.1.1. Mühüm hadisə, proses və təzahürlərin xronoloji çərçivələrini müəyyənləşdirir.
1.1.2. Mühüm hadisə, proses və təzahürləri zaman
oxunda təsvir edir.
1.2. Mənbələr üzərində tədqiqat bacarıqları nümayiş etdirir.
1.2.1. Dövrün öyrənilməsində maddi və yazılı mənbələrin rolunu izah
edir.
1.2.2. İllüstrasiya və yaxud muzey eksponatları əsasında sadə tədqiqatlar
aparır.
1.3. İnsanların həyat tərzindəki dəyişiklikləri sivilizasiyalarla əlaqələndirir.
1.3.1. İnsanların birgə yaşayışının müxtəlif formalarını fərqləndirir.
2. Tarixi məkan
Şagird:
2.1. Azərbaycan ərazisinin təbii-coğrafi şəraitini tarixi hadisə, proses
və təzahürlərlə əlaqələndirir.
2.1.1. Qədim insanların həyat tərzini və məşğuliyyətlərini Azərbaycan ərazisinin
təbii-coğrafi şəraiti ilə əlaqələndirir.
2.1.2. Xəritələrdə Azərbaycan ərazisində ilk insan məskənlərini, dövlət
qurumları və qədim dövlətlərin yerini müəyyənləşdirir.
3. Dövlət
Şagird:
3.1. Azərbaycan ərazisində dövlətlərin yaranması, inkişafı və tənəzzülü
ilə bağlı bilik və bacarıqlar nümayiş etdirir.
3.1.1. Azərbaycanda dövlət qurumları və qədim dövlətlərin yaranmasını,
idarə olunmasını, sosial-iqtisadi münasibətləri təsvir edir.
3.1.2. Qədim dövlətlərin daxili və xarici siyasətini izah edir.
3.1.3. Qədim Azərbaycan dövlətləri haqqında mənbələr əsasında məlumatlar
toplayır, təqdimat hazırlayır.
4. Şəxsiyyət
Şagird:
4.1. Tarixi şəxsiyyətləri dövr baxımından qiymətləndirir.
4.1.1. Dövlətlərin yaranmasında, inkişafında tarixi şəxsiyyətlərin
(İranzu, Tomiris, Atropat, Oroys və b.) rolunu dəyərləndirir.
4.1.2. Tarixi şəxsiyyətlər haqqında kiçik hekayə qurur.
5. Mədəniyyət
Şagird:
5.1. Mədəniyyət və sivilizasiyaları qiymətləndirir.
5.1.1. Sivilizasiyayaqədərki və sivilizasiya dövrünün mədəniyyətlərini
izah edir.
5.1.2. Azərbaycan mədəniyyətinin müxtəlif xalqların mədəniyyəti ilə
qarşılıqlı əlaqələrini izah edir.
5.1.3. Mədəni əlaqələrə dair cədvəllər tərtib edir.
VII sinif
VII sinfin sonunda şagird:
mühüm hadisə, proses və təzahürlərin xronoloji çərçivələrini müqayisə
edir, sxem və cədvəllər hazırlayır;
Azərbaycan ərazisində yaşamış insanların həyat tərzindəki dəyişiklikləri
dövrə aid yazılı və maddi mənbələr əsasında müəyyən edir;
Azərbaycanda təsərrüfat sahələri və istehsal münasibətlərinin
inkişafını onun təbii-coğrafi şəraiti ilə əlaqələndirir;
Azərbaycanda feodal dövlətlərinin yaranması, müstəqilliyini itirməsi və
bərpası səbəblərini şərh edir, dövlətçilik ənənələrinin inkişafı xüsusiyyətlərini
dəyərləndirir;
tarixi şəxsiyyətlərin oxşar və fərqli cəhətlərini qiymətləndirir;
mədəniyyətin inkişaf mərhələlərini və milli-mənəvi dəyərlərin formalaşmasına
dinlərin təsirini dəyərləndirir.
Məzmun xətləri üzrə əsas və alt-standartlar
1.Tarixi zaman
Şagird:
1.1. Xronologiya ilə bağlı tarixi anlayışları mənimsədiyini nümayiş
etdirir.
1.1.1. Mühüm hadisə, proses və təzahürlərin xronoloji çərçivələrini
müqayisə edir.
1.1.2. Tarixi zaman və hadisələr arasında əlaqələrə dair müxtəlif sxem və
cədvəllər tərtib edir.
1.2. Mənbələr üzərində tədqiqat bacarıqları nümayiş etdirir.
1.2.1. Dövrə aid yazılı və maddi mənbələri əlaqələndirir.
1.2.2. Öyrəndiyi dövrə aid yazılı mənbələr üzərində işləyir.
1.3. İnsanların həyat tərzindəki dəyişiklikləri sivilizasiyalarla əlaqələndirir.
1.3.1. Azərbaycan ərazisində yaşamış insanların həyat tərzi və məşğuliyyətlərində
baş vermiş dəyişiklikləri müəyyənləşdirir.
2. Tarixi məkan
Şagird:
2.1. Azərbaycan ərazisinin təbii-coğrafi şəraitini tarixi hadisə, proses
və təzahürlərlə əlaqələndirir.
2.1.1. Azərbaycanın coğrafi mövqeyi və təbii amilləri ilə müxtəlif təsərrüfat
sahələri və istehsal münasibətlərinin inkişafı arasında əlaqələri izah edir.
2.1.2. Dövrə aid xəritə və xəritə sxemlərdəki müxtəlif tarixi hadisə,
proses və təzahürlərə dair məlumatları izah edir.
3. Dövlət
Şagird:
3.1. Azərbaycan ərazisində dövlətlərin yaranması, inkişafı və tənəzzülü
ilə bağlı bilik və bacarıqlar nümayiş etdirir.
3.1.1. Azərbaycan feodal dövlətlərinin inkişafı, müstəqilliyini itirməsi
və siyasi müstəqilliyinin bərpası səbəblərini şərh edir.
3.1.2. Azərbaycanda dövlətçilik ənənələrinin inkişafı xüsusiyyətlərini dəyərləndirir.
3.1.3.Azərbaycan feodal dövlətləri ilə bağlı cədvəllər hazırlayır.
4. Şəxsiyyət
Şagird:
4.1. Tarixi şəxsiyyətləri dövr baxımından qiymətləndirir.
4.1.1. Tarixi şəxsiyyətləri (Cavanşir, Babək, Yusif Əbu Sac, Şəmsəddin
Eldəniz, I İbrahim Xəlilullah, Qara Yusif, Uzun Həsən və b.) oxşar və fərqli cəhətlərinə
görə təhlil edir.
4.1.2. Tarixi şəxsiyyətlərin oxşar və fərqli cəhətləri ilə bağlı sxem və
cədvəllər hazırlayır.
5. Mədəniyyət
Şagird:
5.1. Mədəniyyət və sivilizasiyaları qiymətləndirir.
5.1.1. Mədəniyyətin inkişaf mərhələlərini dəyərləndirir.
5.1.2. Milli-mədəni dəyərlərin formalaşmasına dinlərin təsirini dəyərləndirir.
5.1.3. Mədəniyyətin inkişaf mərhələlərini əks etdirən təqdimatlar
hazırlayır.
VIII sinif
VIII sinfin sonunda şagird:
Azərbaycan və dünya ölkələrində baş vermiş mühüm hadisə, proses və təzahürləri
əlaqələndirir və tematik sinxron cədvəllər hazırlayır;
Azərbaycanda insanların həyat tərzində baş vermiş dəyişikliklərin səbəblərini
mənbələr əsasında araşdırır, nəticələri təqdim edir;
Azərbaycanın coğrafi mövqeyi və təbii amillərini ölkənin ictimai,
iqtisadi və siyasi vəziyyəti ilə əlaqələndirir;
mərkəzləşmiş dövlətin inkişaf xüsusiyyətlərini, dövlətlərarası münasibətdə
Azərbaycanın mövqeyini dəyərləndirir;
Azərbaycan dövlətçiliyində mühüm rol oynamış tarixi şəxsiyyətlərin fəaliyyətini
dəyərləndirir;
yeni ictimai-iqtisadi münasibətlər şəraitində Azərbaycan mədəniyyətinin
inkişafına təsir edən amilləri şərh edir, mədəni nailiyyətləri dəyərləndirir.
Məzmun xətləri üzrə əsas və alt-standartlar
1. Tarixi zaman
Şagird:
1.1. Xronologiya ilə bağlı tarixi anlayışları mənimsədiyini nümayiş
etdirir.
1.1.1. Azərbaycan və dünya ölkələrində baş vermiş mühüm hadisə, proses və
təzahürlərin sinxronluğunu izah edir.
1.1.2. Hadisə və proseslərin zamana görə əlqələndirilməsinə dair
tematik-sinxron cədvəllər hazırlayır.
1.2. Mənbələr üzərində tədqiqat bacarıqları nümayiş etdirir.
1.2.1. Dövrə aid hadisə, proses və təzahürləri
verilmiş yazılı mənbələrlə əlaqələndirir.
1.2.2 . Öyrəndiyi dövrə aid yazılı mənbələri təhlil edir, nəticələrini təqdim
edir.
1.3. İnsanların həyat tərzindəki dəyişiklikləri sivilizasiyalarla əlaqələndirir.
1.3.1. Azərbaycan ərazisində yaşamış insanların həyat tərzi və məşğuliyyətlərin-də
baş vermiş dəyişiklikləri izləyir və onların səbəblərini izah edir.
2. Tarixi məkan
Şagird:
2.1. Azərbaycan ərazisinin təbii-coğrafi şəraitini tarixi hadisə, proses
və təzahürlərlə əlaqələndirir.
2.1.1. Azərbaycanın coğrafi mövqeyi və təbii amillərini təsərrüfatın,
ictimai
münasibətlərin inkişafı və ölkənin siyasi vəziyyəti ilə əlaqələndirir.
2.1.2. Xəritələrdəki məlumatlara əsasən sxem və cədvəllər tərtib edir.
3. Dövlət
Şagird:
3.1. Azərbaycan ərazisində dövlətlərin yaranması, inkişafı və tənəzzülü
ilə bağlı bilik və bacarıqlar nümayiş etdirir.
3.1.1. Mərkəzləşmiş dövlətin yaranması və tənəzzülü, Azərbaycan
torpaqlarının birləşdirilməsi uğrunda mübarizənin xüsusiyyətlərini şərh edir.
3.1.2. Dövlətlərarası münasibətlərdə Azərbaycanın mövqeyini dəyərləndirir.
3.1.3. Dövrlə bağlı mənbələrdən əldə etdiyi məlumatlar əsasında sxem və
cədvəllər qurur.
4.Şəxsiyyət
Şagird:
4.1. Tarixi şəxsiyyətləri dövr baxımından qiymətləndirir.
4.1.1. Azərbaycan dövlətçiliyində mühüm rol oynamış tarixi şəxsiyyətlərin
(Şah I İsmayıl, Şah I Təhmasib, Şah I Abbas, Nadir şah, Qubalı Fətəli xan, Hacı
Çələbi və b.) fəaliyyətini dəyərləndirir.
4.1.2. Tarixi şəxsiyyətlər haqqında müqayisəli sxem və cədvəllər
hazırlayır.
5. Mədəniyyət
Şagird:
5.1. Mədəniyyət və sivilizasiyaları qiymətləndirir.
5.1.1 Yeni ictimai-iqtisadi münasibətlərin mədəniyyətə təsirini dəyərləndirir.
5.1.2. Azərbaycan mədəniyyətinin inkişafına təsir edən amilləri şərh
edir.
5.1.3 Azərbaycanın mədəni nailiyyətlərini əks etdirən cədvəllər
hazırlayır.
IX sinif
IX sinfin sonunda şagird:
tarixi inkişafı zaman baxımından qiymətləndirir və xronoloji cədvəllər
hazırlayır;
yazılı mənbələrdəki fərqli yanaşmaları müqayisə edir, təqdimatlar
hazırlayır;
Azərbaycanda insanların həyat tərzində baş vermiş dəyişiklikləri dövr və
sivilizasiyalarla əlaqələndirir;
Azərbaycanın ictimai- iqtisadi, siyasi inkişafı ilə onun coğrafi
mövqeyi və təbii şəraiti arasındakı əlaqələri dəyərləndirir;
müstəmləkə rejimi və müstəqillik şəraitində Azərbaycanın daxili və
xarici siyasətini dəyərləndirir;
dövlətçiliyin möhkəmləndirilməsi və inkişafında tarixi şəxsiyyətlərin
rolunu dövr baxımından dəyərləndirir;
Azərbaycan və dünya mədəniyyətlərini xarakterik əlamətlərinə görə
müqayisə edir, təqdimatlar hazırlayır.
Məzmun xətləri üzrə əsas və alt-standartlar
1.Tarixi zaman
Şagird:
1.1. Xronologiya ilə bağlı tarixi anlayışları mənimsədiyini nümayiş
etdirir.
1.1.1. Mühüm tarixi hadisə, proses və təzahürləri zaman baxımından qiymətləndirir.
1.1.2. Mühüm hadisə, proses və təzahürlərə dair
xronoloji cədvəllər hazırlayır.
1.2. Mənbələr üzərində tədqiqat bacarıqları nümayiş etdirir.
1.2.1. Eyni hadisəyə aid yazılı mənbələrdəki fərqli yanaşmaları müqayisə
edir.
1.2.2. Müxtəlif mənbələr əsasında təqdimatlar hazırlayır.
1.3. İnsanların həyat tərzindəki dəyişiklikləri sivilizasiyalarla əlaqələndirir.
1.3.1. Azərbaycan ərazisində yaşamış insanların həyat tərzindəki dəyişiklikləri
dövrün xüsusiyyətləri ilə əlaqələndirir.
2. Tarixi məkan
Şagird:
2.1. Azərbaycan ərazisinin təbii-coğrafi şəraitini tarixi hadisə, proses
və təzahürlərlə əlaqələndirir.
2.1.1. Azərbaycanın coğrafi mövqeyi və təbii amilləri ilə müxtəlif təsərrüfat
sahələri və istehsal münasibətlərinin inkişafı arasında əlaqələri dəyərləndirir.
2.1.2. Mühüm tarixi hadisə və prosesləri kontur xəritələrdə təsvir edir.
3. Dövlət
Şagird:
3.1. Azərbaycan ərazisində dövlətlərin yaranması, inkişafı və tənəzzülü
ilə bağlı bilik və bacarıqlar nümayiş etdirir.
3.1.1. Müstəmləkə rejimi, müstəqillik şəraitində inzibati,
sosial-iqtisadi həyatda baş verən dəyişiklikləri təhlil edir.
3.1.2. Xarici dövlətlərin strateji maraqları ilə bağlı Azərbaycanın
mövqeyini dəyərləndirir.
3.1.3. Azərbaycan dövlətləri ilə bağlı müxtəlif mənbələrdən topladığı
materialları təqdim edir.
4. Şəxsiyyət
Şagird:
4.1. Tarixi şəxsiyyətləri dövr baxımından qiymətləndirir.
4.1.1. Dövlətçiliyin möhkəmləndirilməsində və inkişafında tarixi şəxsiyyətlərin
(Məmməd Əmin Rəsulzadə, Nəriman Nərimanov, Heydər Əliyev, İlham Əliyev və b.)
rolunu dəyərləndirir.
4.1.2. Azərbaycanın görkəmli tarixi şəxsiyyətlərinə
dair materiallar toplayır, təqdim edir.
5. Mədəniyyət
Şagird:
5.1. Mədəniyyət və sivilizasiyaları qiymətləndirir.
5.1.1. Azərbaycan sivilizasiyası və mədəniyyətinin xarakterik əlamətlərini
şərh edir.
5.1.2. Azərbaycan sivilizasiyası və mədəniyyətinin xarakterik əlamətlərini
dünya sivilizasiyası və mədəniyyətlərinin xarakterik əlamətləri ilə müqayisə
edir.
5.1.3. Azərbaycan xalqının mədəni nailiyyətlərinə dair araşdırmalar
aparır, nəticələrini təqdim edir.
X sinif
X sinfin sonunda şagird:
mənbələr əsasında Azərbaycanın tarixi keçmişini və müasir dövrünü
müqayisə edir, xronoloji cədvəllər hazırlayır;
yazılı mənbənin aid olduğu dövrü və müəllifin mövqeyini müəyyənləşdirir;
insanların həyat tərzindəki dəyişiklikləri mənbələr əsasında təqdim
edir;
müxtəlif tarixi dövrlərdə Azərbaycanın geosiyasi mövqeyini dəyərləndirir,
qrafik və diaqramlar tərtib edir;
dövlətlərin yaranması və inkişafında müvafiq dövrün xüsusiyyətlərini dəyərləndirir,
dövlətlərarası münasibətlərdə Azərbaycanın mövqeyini şərh edir;
görkəmli tarixi şəxsiyyətlər haqqında referat və təqdimatlar
hazırlayır;
Azərbaycan mədəniyyətini Türk-İslam mədəniyyətinin tərkib hissəsi kimi
dəyərləndirir.
Məzmun xətləri üzrə əsas və alt-standartlar
1. Tarixi zaman
Şagird:
1.1. Xronologiya ilə bağlı tarixi anlayışları mənimsədiyini
nümayiş etdirir.
1.1.1. Mənbələr əsasında Azərbaycanın tarixi keçmişini və müasir dövrünü
müqayisə edir, təqdimatlar hazırlayır.
1.1.2. Mənbələr əsasında Azərbaycanın keçmiş və müasir dövrünə dair
xronoloji cədvəllər hazırlayır.
1.2. Mənbələr üzərində tədqiqat bacarıqları nümayiş etdirir.
1.2.1. Tarixi hadisəyə aid yazılı mənbənin müəllifinin mövqeyini müəyyənləş-dirir.
1.2.2. Yazılı mənbələrin, yaxud tarixi sənədin aid olduğu dövrü müəyyənləşdirir.
1.3. İnsanların həyat tərzindəki dəyişiklikləri sivilizasiyalarla əlaqələndirir.
1.3.1. İnsanların həyat tərzindəki dəyişiklikləri mənbələr əsasında təqdim
edir
2. Tarixi məkan
Şagird:
2.1. Azərbaycan ərazisinin təbii-coğrafi şəraitini tarixi hadisə, proses
və təzahürlərlə əlaqələndirir.
2.1.1. Müxtəlif tarix dövrlərdə Azərbaycanın geosiyasi mövqeyini dəyərləndirir.
2.1.2. Müxtəlif tarixi dövrlərdə Azərbaycanın geosiyasi mövqeyinə dair
qrafik və diaqramlar tərtib edir.
3. Dövlət
Şagird:
3.1. Azərbaycan ərazisində dövlətlərin yaranması, inkişafı və tənəzzülü
ilə bağlı bilik və bacarıqlar nümayiş etdirir.
3.1.1. Dövlətlərin yaranması və inkişafında müvafiq dövrün xüsusiyyətlərini
dəyərləndirir.
3.1.2. Müxtəlif dövrlərdə dövlətlərarası münasibətlərdə Azərbaycanın
mövqeyini şərh edir.
3.1.3.Azərbaycanın sosial-iqtisadi inkişafına dair qrafik və diaqramlar
tərtib edir.
4. Şəxsiyyət
Şagird:
4.1. Tarixi şəxsiyyətləri dövr baxımından qiymətləndirir.
4.1.1. Azərbaycanın görkəmli tarixi şəxsiyyətlərini (I
Axsitan, Qara Yusif, Uzun Həsən, Şah I İsmayıl, Şah I Abbas,Nadir şah, Cavad
xan, Ağa Məhəmməd şah Qacar və b.) dünyanın görkəmli tarixi şəxsiyyətləri ilə
müqayisə edir və dəyərləndirir.
4.1.2. Görkəmli tarixi şəxsiyyətlər haqqında topladığı materiallara əsasən
referatlar və təqdimatlar hazırlayır.
5. Mədəniyyət
Şagird:
5.1. Mədəniyyət və sivilizasiyaları qiymətləndirir.
5.1.1. Mədəniyyətin inkişafını tarixi şərait və sosial iqtisadi vəziyyət
baxımdan dəyərləndirir.
5.1.2. Azərbaycan mədəniyyətini Türk-İslam mədəniyyətinin tərkib hissəsi
kimi qiymətləndirir.
5.1.3. Türk-İslam mədəniyyətinin tərkib hissəsi kimi Azərbaycan mədəniyyətinin
inkişafına dair araşdırmalar aparır, referatlar və təqdimatlar hazırlayır.
XI sinif
XI sinfin sonunda şagird:
mənbələr əsasında Azərbaycanın tarixi keçmişini və müasir dövrünü dəyərləndirir,
təqdimatlar hazırlayır;
tarixi hadisə, proses və təzahürlərin öyrənilməsi üçün müvafiq mənbələri
seçir, müxtəlif baxışları dəyərləndirir;
Azərbaycan xalqının formalaşmasını tarixi dövrlərlə əlaqələndirir;
Azərbaycanın geosiyasi mövqeyinin əhəmiyyətini dəyərləndirir, təqdimatlar
hazırlayır;
Azərbaycanda müxtəlif dövrlərdə mövcud olmuş dövlətlərin dövlətçilik ənənələrinin
və sivilizasiyanın inkişafında rolunu dəyərləndirir və proqnozlar verir;
qlobal problemlərin həllində Azərbaycanın mövqeyini dəyərləndirir;
tarixi inkişafda şəxsiyyətlərin fəaliyyətini dəyərləndirir və layihələr
hazırlayır;
dünya mədəniyyətinin inkişafında Azərbaycan mədəniyyətinin rolunu dəyərləndirir;
Azərbaycan xalqının dünya mədəniyyətinə verdiyi töhfələrlə bağlı
araşdırmalar aparır, nəticələrini təqdim edir.
Məzmun xətləri üzrə əsas və alt-standartlar
1.Tarixi zaman
Şagird:
1.1. Xronologiya ilə bağlı tarixi anlayışları mənimsədiyini nümayiş
etdirir.
1.1.1. Mənbələr əsasında Azərbaycanın tarixi keçmişini və müasir dövrünü
dəyərləndirir, təqdimatlar hazırlayır.
1.1.2. Mənbələr əsasında Azərbaycanın tarixi keçmişi və müasir dövrlərinə
aid müqayisəli sinxron cədvəllər hazırlayır.
1.2. Mənbələr üzərində tədqiqat bacarıqları nümayiş etdirir.
1.2.1. Mənbələrdəki eyni tarixi hadisə, proses və təzahürlər barədə müxtəlif
baxışları dəyərləndirir.
1.2.2. Tarixi hadisə, proses və təzahürlərin öyrənilməsi üçün müvafiq mənbələri
seçir.
1.3. İnsanların həyat tərzindəki dəyişiklikləri sivilizasiyalarla əlaqələndirir.
1.3.1. Azərbaycan xalqının formalaşmasının xüsusiyyətlərini tarixi dövrlərlə
əlaqələndirir.
2. Tarixi məkan
Şagird:
2.1. Azərbaycan ərazisinin təbii-coğrafi şəraitini tarixi hadisə, proses
və təzahürlərlə əlaqələndirir.
2.1.1. Azərbaycanın geosiyasi mövqeyinin əhəmiyyətini dəyərləndirir.
2.1.2. Azərbaycanın geosiyasi mövqeyini nümayiş etdirən təqdimatlar
hazırlayır.
3. Dövlət
Şagird:
3.1. Azərbaycan ərazisində
dövlətlərin yaranması, inkişafı və tənəzzülü ilə bağlı bilik və bacarıqlar
nümayiş etdirir.
3.1.1. Müxtəlif dövrlərdə Azərbaycanda
yaranmış dövlətlərin dövlətçilik ənənələrinin və sivilizasiyanın inkişafında
rolunu dəyərləndirir.
3.1.2. Qlobal problemlərin həllində
Azərbaycanın mövqeyini və apardığı siyasəti dəyərləndirir.
3.1.3. Mənbələr əsasında Azərbaycanın
dövlətçilik tarixinə dair araşdırmalar aparır, proqnozlar verir.
4. Şəxsiyyət
Şagird:
4.1. Tarixi şəxsiyyətləri
dövr baxımından qiymətləndirir.
4.1.1. Tarixi hadisə və proseslərin
gedişində şəxsiyyətlərin (Məmməd Əmin Rəsulzadə, Fətəli xan Xoyski, Şeyx Məhəmməd
Xiyabani, Nəriman Nərimanov, Əbülfəz Elçibəy, Heydər Əliyev, İlham Əliyev və
b.) rolunu və fəaliyyətini dəyərləndirir.
4.1.2. Görkəmli tarixi şəxsiyyətlər
haqqında layihələr hazırlayır.
5. Mədəniyyət
Şagird:
5.1. Mədəniyyət
və sivilizasiyaları qiymətləndirir.
5.1.1. Dünya mədəniyyətinin
inkişafında Azərbaycan mədəniyyətinin rolunu dəyərləndirir.
5.1.2. Azərbaycanın milli-mənəvi
dəyərlərini Azərbaycan xalqının dünya mədəniyyətinə töhfəsi kimi dəyərləndirir.
5.1.3. Azərbaycan mədəniyyətinin
dünya mədəniyyətinə verdiyi töhfələrlə bağlı araşdırmalar aparır, nəticələri təqdim
edir. 31
0 yorum:
Yorum Gönder
Paylaşımlar ilə bağlı fikirlərinizi bildirə və sizi maraqlandıran sualları ünvanlaya bilərsiniz.