Kurikulum- elə bir konseptual sənəddir ki, təlim- tərbiyə
əsasını əhatə edən mühüm sənədləri özündə birləşdirir. Azərbaycan
Respublikasında ümumi təhsilin Milli Kurikulumunu konseptual xarakterli çərçivə
sənədi olub, ümumi təhsil üxrə təlim nəticələrini və məzmun standartlarını,
ümumi təhsilin hər bir pilləsində təyin olunan fənləri, həftəlik dərs və
dərsdənkənar məşğələ saatlarının miqdarını , təlim nailiyyətlərinin
qiymətləndirilməsi və monitorinq üzrə əsas prinsipləri, fənn kurikumlarının
strukturunu əhatə edir.
Addım-Addım- Addım- Addım körpə yaşından on yaşına qədər olan
uşaqlar üçün hərtərəfli təhsil islahatı proqramıdır; o, uşağa yönələn və fərdi
təlim metodlarını özündə ehtiva edir, eləcə də məktəbəqədər və ibtidai
məktəblərə icma və ailənin cəlb olunmasına şərait yaradır. Təhsil proqramı yeni
nəslin demokratik üslubuna keçirilməsi ilə əlaqədar qarşıya çıxan çətinlikləri
aradan qaldırmağa xidmət edir.
Debat üsulu- Debatlar fransız dilində “ debats”- hansıca
iclasda, yığıncaqda fikir mübadiləsi) müəyyən bir problemə aid mübahisədir,
bir-birinə əks nöqteyi- nəzərlərin toqquşması, tərəflərin öz mövqeyini
dəlillərlə müdafiə etməsidir. Debatlar hadisələrə müxtəlif nöqteyi-nəzərdən
baxmağa, faktları və ideyaları şübhə altına almağa və inandırmağa öyrədir.
Ddebatların əsasını arqumentlər- dəlillər təşkil edir.
Fəal /interaktiv təlim-İdrak fəalliyyətinin təşkili və idarə
olunması üsullarının məcmusudur. Bu zaman uşaqlar təlim prosesinin tamhüquqlu
iştirakçıları olurlar və bilirlər ki, onların fəal axtarış və kəşfləri zamanı
bilikləri mənimsəyirlər. Müəllim bu zaman uşaq tərəfindən biliklərin əldə
edilməsi yolunda bələdçi rolunu yerinə yetirir, uşaqlar isə tədqiqatçı olurlar.
edilməsi yolunda bələdçi rolunu yerinə yetirir, uşaqlar isə tədqiqatçı olurlar.
İnklüziv təhsil-xüsusi qayğıya ehtiyacı olan uşaqlar ümumtəhsil
sistemində, yerli icmalarda
lazimi və xüsusi dəstək xidmətləri göstərməklə öz yaşıdları ilə birlikdə inkişaf etsinlər, oynasınlar və təhsil alsınlar.
lazimi və xüsusi dəstək xidmətləri göstərməklə öz yaşıdları ilə birlikdə inkişaf etsinlər, oynasınlar və təhsil alsınlar.
Virtual məktəb- Virtual təhsil öyrədən və öyrənən arasında
əlaqəni telekommunikasiya və komputer şəbəkələri vasitəsilə operativ, müntəzəm
dialoq, əks-əlaqə əsasında uzaq məsafədən
Həyata keçirən texnlogiyadır. Virtual təhsilin əsas elementi Virtual təlimdir.Virtual təlim (elektron, distant) informasiya təhsil fəzasında tələblərə məkan və zamandan asılı olmayaraq, İKT vasitələrinin tətbiqi ilə öz biliklərini fasiləsiz artırmağa imkan verir.
Həyata keçirən texnlogiyadır. Virtual təhsilin əsas elementi Virtual təlimdir.Virtual təlim (elektron, distant) informasiya təhsil fəzasında tələblərə məkan və zamandan asılı olmayaraq, İKT vasitələrinin tətbiqi ilə öz biliklərini fasiləsiz artırmağa imkan verir.
Valdorf məktəbi- Hər bir uşağın xüsusiyyətlərini nəzərə almağı,
uşağın fərdi düşüncələrini, xarakterini, yaddaş və s öyrənməyi, qəbul etməyi,
bunu təlim prosesində həyata keçirməyi təklif
edir.
edir.
Tənqidi təfəkkür- Tənqidi təfəkkür ideya və istinadları yaradıcı
surətdə inteqrasiya edən, təsəvvür və informasiyanı beyində yenidən yaradan
mürəkkəb prosesdir. Bu, bir çox səviyyələrdə eyni zamanda baş verən aktiv və
interaktiv qavrama prosesidir.Tənqidi təfəkkür mürəkkəb fikir qabiliyyətidir.
Dayaq məntəqələri- Pedaqoji kadrların ixtisasının artırılması
təkcə kurslar vasitəsilə deyil, digər təkmilləşdirmə yolu ilə də həyata
keçirilməlidir. Bu yollardan biri və ən başlıcası dayaq məntəqələri vasitəsilə
aparılan işdir. Dayaq məntəqələri müəllimin bu və ya digər pedaqoji, psixoloji,
metodiki məsələlər üzrə bilik səviyyəsini artırır, gündəlik praktik tələbat və
ehtiyaclarını ödəyir, onlara təlim-tərbiyə sahəsinə dair yeni informasiyalar ötürür.
Məhz dayaq məntəqəsində müəllimə aydın olur ki, o, ixtisasartırma kursunda
hansı məsələləri öyrənməlidir.
Burada müvafiq alternativ kurs proqramını seçə bilmək imkanı qazanır. Bu baxımdan ixtisasartırmanın başlanğıc nöqtəsi dayaq məntəqələridir. Bu əsasda fərdi tərbiyə metod və formalarını təcrübədən keçirməyi, uşağın fiziki fəaliyyəti onun emosiyaları və düşüncələri ilə vəhdətdə götürülür-beyin, ürək, əllər.
Burada müvafiq alternativ kurs proqramını seçə bilmək imkanı qazanır. Bu baxımdan ixtisasartırmanın başlanğıc nöqtəsi dayaq məntəqələridir. Bu əsasda fərdi tərbiyə metod və formalarını təcrübədən keçirməyi, uşağın fiziki fəaliyyəti onun emosiyaları və düşüncələri ilə vəhdətdə götürülür-beyin, ürək, əllər.
Müəllimlərin dərs/kliniki müşahidəsi- Kliniki- “ klinika ilə
bağlı” məna ilə yanaşı “ birbaşa müşahidə” diqqəti yalnız dərsin müşahidəsinə ,
sinif daxilində baş verən hadisələrin təhlilinə, müəllim və şagirdlərin
sinifdaxili davranışlarına yönəltmək, müəllimlərin tədris fəaliyyətini
təkmilləşdirmək məqsədini güdür.
Elektron kitabxana- infokommunikasiya texnologiyalarının tətbiqi
nəticəsində məlumat bankı, eləcə də saytı olan, bütün istifadəçilərə ( müəllim,
şagird, valideyn) interaktiv şəkildə onlayn rejimdə əlaqə imkanı verən elektron
dərsliklər və digər texniki vasitələrlə, həmçinin internet və daxili şəbəkə ilə
təchiz olunmuş müasir tipli təhsil infrastrukturudur.
Tədris portfoliosu- Şagird nailiyyətlərinin keyfiyyətcə
qiymətləndirmə üsullarından biridir. Bu şagirdin müəyyən mövzunun, bölmənin
öyrənilməsi prosesində xüsusi tapşırıqların, fərdi işlərinin, onun şəxsi
yaradıcılığının nəticəsi olaraq toplanan qovluqdur. Qovluq müəllim tərəfindən
yoxlanılır, bu onun formativ və summativ qiymətlərinə təsir edir.
Qeyd: Formativ qiymətləndirmə- şagirdin cari nailiyyətlərinin
qiymətləndirmə formasıdır və dəyişkəndir.
Summativ qiymətləndirmə- şagird nailiyyətlərinin tədris ilini
müəyyən dövrü ( rüb, yekun)
qiymətləndirilməsini nəzərdə tutan qiymətləndirmə üsuludur.
qiymətləndirilməsini nəzərdə tutan qiymətləndirmə üsuludur.
Menecerlərin hazırlanması- Təhsil sistemində pedaqoji kadrları
rəhbər vəzifəyə irəli çəkmək istiqamətində mərkəzləşmiş idarəetmə olan təcrübə
və ənənələr artıq günün tələblərinə cavab vermir. Qabaqcıl müəllim olmaq rəhbər
vəzifəyə irəli çəkilmək üçün kifayət etmir. Azərbaycan Respublikasında təhsil
menecerləri hazırlığının konsepsiyası aşağıdakı menecer hazırlığını əhatə edir:
R(Ş)TŞ müdirləri. Metokabinet müdirləri R(Ş)TŞ məsləhətçiləri. Təhsil
müəssisələrinin
(ali təhsil müəssisələri istisna olmaqla) rəhbərləri və onların müavinləri. Azərbaycan Respublikasında təhsil menecerlərinin hazırlanması konsepsiyasının tətbiqi barədə təhsil nazirinin 11. 06.2004-cü il tarixli, 525 N-li əmri;
(ali təhsil müəssisələri istisna olmaqla) rəhbərləri və onların müavinləri. Azərbaycan Respublikasında təhsil menecerlərinin hazırlanması konsepsiyasının tətbiqi barədə təhsil nazirinin 11. 06.2004-cü il tarixli, 525 N-li əmri;
Həyati bacarılara əsaslanan təhsil – Bu, fakultativ kurs olub.
Vəzifəsi gənclərdə öz həyatı üçün məsuliyyət hissini formalaşdırmaq, sağlam
həyat tərzini düşünülmüş şəkildə seçmək, riskli hərəkətləri mümkün davranış
strategiyalarının formalaşdırmaqdır.
Həyat bilgisi fənni- dünyaya, ictimai və şəxsi həyat
hadisələrinə, ümumiləşdirilmiş, inteqrallanmış, sintezləşdirilmiş, ümumtəhsil
məktəblərinin I-IX sinflərində öyrənilməsi
nəzərdə tutulub. 4 məzmun xəttini əhatə edir.
nəzərdə tutulub. 4 məzmun xəttini əhatə edir.
De-İnstitutlaşma- proqramı uşaqların dövlət müəssisələrində
deyil, bioloji və yaxud digər alternativ ailələrdə daha qayğıkeş mühitdə
yaşaması deməkdir. Məqsədi – aztəminatlı və çətin şəraitdə yaşayan ailələrə
vaxtında göstərilmiş ünvanlı yardımın vasitəsilə uşaqların ailələrə
qaytarılması və həmin müəssisələrdə onların sayının azadılmasına nail olmaqdır.
Beynəlxalq hüququn tədrisi- Beynəlxalq Humanitar Hüquq anlayışı
beynəlxalq ümumi hüququn 1 qoludur. Beynəlxalq və qeyri-beynəlxalq silahlı
münaqişələr zamanı tətbiq olunur. Münaqişə tərəflərinin müharibə aparılması
üsul və vasitələrini istifəsi adə etmək seçimini məhdudlaşdırır və münaqişənin
təsir etdiyi və ya edə biləcəyi şəxsləri və əmlakı müdafiə edir.
Yeni qiymətləndirmə modelləri- Təhsil prosesi zamanı obyektiv,
etibarlı vasitələrdən istifadə etməklə, təhsilin keyfiyyət və nəticələrinin
təhsil və ümumiləşdirilməsi ilə şagird bilik, bacarıq və vərdişlərinin və yaxud
bir sözlə fikririnizi ifadə etmiş şagird nailiyyətlərinin qiymətləndrilməsi ilə
bağlı məlumatların toplanması prosesi qiymətləndirmədir.
İnteraktiv təlim- İnteraktiv öyrənmə şagirdlərin ətraf mühitin
müəyyən aspektlərini müxtəlif fənlərə aid olan biliklər vasitəsi ilə geniş
araşdırmasıdır. O, təhsilin elə formada təşkilidir ki, fənlərin bir-biri ilə
əlaqəsi təmin olunur və kurikulumun müxtəlif aspektlərini əlaqəli şəkildə
birləşdirərək daha geniş araşdırma sahələrinə diqqət yetirilir.
Distant təhsil- Sinif otağının və ya müəllimlərin bilavasitə dərs
təqdim etdiyi yerlərdən kənarda təhsil almalıdır. Distant öyrənmə zamanı tədris
materialları və təlim təcrübələrini şagirdlərə çatdırmaq üçün texnologiyanın
müxtəlif formalarından, xüsusilə, televiziya və kompüterlərdən istifadə edilir.
Distant təhsil- təhsil müəssisələrindən istənilən məsafədə olan öyrənənlərə
xüsusiləşdirilmiş informasiya-təhsil mühiti vasitəsi ilə göstərilən təhsil
xidmətləri kompleksidir.
Konstruktiv öyrənmə modeli- Öz mahiyyətinə görə konstruktivizm
bilik və öyrənmə haqqında elə nəzəriyyə qrupuna aiddir ki, onun həlledici
prinsipini biliyin, yeni ideyaların əvvəlki biliklə sintezinin əsasında
yaradılması təşkil edir. Bu, o deməkdir ki, bilik passiv şəkildə əldə edilmir,
o, insanın həyat təcrübəsi əsasında yaranır. Bu, insanların necə öyrənməsi
haqqında tədqiqata əsaslanan təlim yanaşmasıdır.
Müəllim portfoliosu- Müəllimin
nailiyyətlərini və qabiliyyətlərini nümayiş etdirmək məqsədi ilə toplanmış
eksponatlar, məqsədlər və sənədlər toplusudur. Müəllim portfoliosu şagird
potfoliosu kimi qiymətləndirmə məqsədi üçün istifadə oluna bilər.
0 yorum:
Yorum Gönder
Paylaşımlar ilə bağlı fikirlərinizi bildirə və sizi maraqlandıran sualları ünvanlaya bilərsiniz.