Müəllim şərhinin bir biri ilə məntiqi bağlı
olan sualları ardıcıl sürətdə irəli sürüb həll etmək, yəni mühakiməli şərh
üsulu ilə, təşkil etdikdə şagirdlərin fikrini öz araxsınca aparıcı, onları fəal
zehni işə cəlb edir. Şərhin növlərindən biri də problemli şərh metodudur.
İdraki məsələnin irəli sürülüb şərhin gedişində onun şagirdlərin özləri tərəfindən
həll edilməsi nəzərdə tutulan problem şərh tarix səhnəsində şagirdlər üçün yeni
olan biliklərə yiyələnməyin ən təsirli üsullarından biridir. Problem şərhinin
özündə həm prolem qoyulur , həm də onun həlli üçün material verilir. Lakin məsələnin
hazır həlli olmur. Problem şərhin zəruri əlaməti odur ki , şagirdlər problem vəziyyəti və
buradan irəli gələn idarki məsələni dərk etsinlər. Idraki məsləni irəli sürən, problem
şərhi tarix dərsində dinləmə prosesində şagirdlərin müstəqil zehni işini fəallaşdırmaq
və təşkil etməyin yüksək formalarından biri olmaqla bərabər özünün xüsusi hədləri
və tətbiqedilmə şərtləri də vardır.
Problem
idraki tapşırıq şərh edilən materialın
nisbətən kiçik hissəsini əhatə edirsə, problemli şərh məqsədə uyğun deyildir. Müəllimin
şərhinin idraki tərbiyəvi məzmunu və əhəmiyyəti xüsusilə belə bir dərsdə heç də
faktik material ilə qurtarmır. Müəllim nağılı faktik cəhətlərdən başqa özünün
emosiya və mənəvi məzmunu ilə də şagirdə təsir edir, bunları isə heç bir məntiqi
və problem tapşırıqlar əhatə edə bilməz. Problemli şərhin tətbiqini daha mühüm
bir vəzifəsini məhdudlaşdırır bu da tarixi təzahürlərn mürəkkəbliyi və məktəb
tarixi kursu çərçivəsində öyərdilən tarixi faktların müxtəlif cəhətlərini və
çoxlu əlaqələrini açıb göstərməyin mümkün olmamamasıdır.
Tarix müəlliminin sərəncamında problemlı şərhdən
başqa , dinləmə prosesində şagirdlərin zehni fəaliyyətini yüksəltmək və təfəkkür
işini təşkil etmək üçün başqa yollar da vardır. Dinləmə prosesində şagirdlərin
fəal əqli işinin formalarından biri müəllinin şərh etdiyi materialın qeydlərini
aparmaqdadır. Vaxt getdikcə dərslərdə aparılan bu qeydlərin məzmunu daha da zənginləşir.
Planın tərtibi və müstəqil qeydlər aparılması şərh edilən materialın dərk
olunması üsulundan biridir. Tarix müəllimi öz gündəlik işində şərhin müxtəlif
metodlarını nağıletmə, təsvir, xarakteristika metodlarını düzgün və bacarıqla tətbiq
etmək üzərində düşünməklə bərabər, eyni zamanda bu metodlara yiyələnməkdə
şagirdlərə kömək etmək, onları tarixi hadisələr haqqında danışmağa öyrətmək,
tarixi hadisələri təsvir etməyi, xarakteristika verməyi, tarixi faktları təhlil
etməyi və nəticələri əsaslandırmağı , onlara öyrətmək qayığısına da qalır. Hər
bir təlim metodikasında bu və ya başqa bir fəaliyyəti , əməliyyatı öyrədənin
göstərməsi və öyrənənin bu göstərişi təkrar etməsi çox mühüm yer tutur.
0 yorum:
Yorum Gönder
Paylaşımlar ilə bağlı fikirlərinizi bildirə və sizi maraqlandıran sualları ünvanlaya bilərsiniz.