Əqli hücum ( Beyin Həmləsi)
Beyin Həmləsi üsulu – 1953 –cü ildə Amerika psixoloqu A. Osborn
tərəfindən ideyaların yaradılması və məsələlərin həlli vasitəsi kimi
təklif edilmişdir.
İdeyaların sürətli generasiyası və
şagirdlərin fəallığının artırılması üçün tətbiq olunur. Mövcud üsul konkret
problemin həlli üçün və ya suala cavab tapmaq üçün də istifadə edilə
bilər. Yeni mövzunun öyrənilməsinin başlanğıcında artıq şagirdlərin
bildikləri bütün aspektlər üzrə “əqli hücum”u tərbiq etmək olar. Bu
şagirdlərdə yeni mövzuya maraq oyatmaq,habelə onların artıq nəyi yaxşı (
və ya pis) bildiklərini aydınlaşdırmaq üçün ən yaxşı
vasitədir. Müəllim sualı lövhədə yazır, yaxud onu şifahi verir
və təklif edir ki, bu sual barədə öz ideyalarını söyləsinlər.
Bütün
ideyalar şərhsiz vvə müzakirəsiz yazıya alınır. Yalnız bundan sonra
söylənilmiş ideyaların müzakirəsi, şərhi və təsnifatı başlayır.
Əqli hücumun aparılma məqsədləri: Problemin həlli yollarının
araşdırılmasını öyrətmək: müəyyən situasiyalarda çıxış yolları tapmaq,
onları təhlil etmək, daha səmərəli həll yollarının tapılması ilə bağlı
qərar qəbul etmək qabiliyyətini inkişaf etdirmək
Şagirdlərin sərbəstliyini, fikir azadlığını
inkişaf etdirmək,
Şagirdlərdə məntiqi təfəkkürü inkişaf etdirmək, yaradıcılığı
stimullaşdırmaq
Şagirdlərdə özünə inam hissini stimullaşadırmaq və həmçinin
insanlar arasında əlaqələri yaxşılaşdırmaq.
Biz başa düşürük ki, ətrafımızdakı insanlar nəzakətli, dəyərli və çox
mühüm ola bilərlər
Şəxsi ifadə tərzlərini istiqamətləndirərək,
müstəqil düşüncəni inkişaf etdirmək
Əqli hücum üsulunun tətbiqi bütün siniflə və dərsin
demək olar ki,bütün mərhələrində reallaşdırıla bilər.
Ancaq əqli hücum üsulunun xüsusilə fəal interaktiv dərsin motivasiya
mərhələsində tətbiqi daha əlverişlidir. Əqli hücumun tətbiqinə
başlamazdan öncə şagirdlərə təlimat verilir ki, problemin həlli üçün bütün
ilk ağıllarına gələn ideyaları sürətlə, qısaca və konkret ifadələrlə
bildirsinlər. Bu ideyalar fantastik, ağlasığmaz, qeyri adi, absurd, hətta
zarafatyana və ya uzaqgörən ola bilər. Şagirdlər öz həmyaşıdlarının
şərhlərinə istinad edə bilər, tənqid etmədən bu şərhləri tamamlayıb
başqa formaya sala bilərlər. Təkliflər qiymətləndirilməməli və
tənqid edilməməlidir. Bütün qrup problemin həllinə cəlb
olunur. Məqsəd mümkün qədər fikir toplamaqdır. Qısa vaxt
ərzində toplanan fikirlər müəllim tərəfində ya lövhədə, yada ki, böyük
bir vərəqdə lövhədə qeyd olunur. Yerinə yetirilmiş işin
nəticəsində bütün deyilən fikirlər təhlil edilir. Bunun üçün müəllim
5-10 dəqiqə vaxt ayırır və meyarlar müəyyənləşdirir.
Müəllim ideyaları yekunlaşdırır: şagirdlər artıq
bildirilmiş ideyaları tənqisi təhlil edir, qiymətləndirir, mübahisə və
əksmübahisə aparır.Şagirdlər müzakirə olunan problemin mümkün
həlli üçün orijinal və ya ən yaxın ideyaları seçirlər. Bu ideyalardan
irəli gələn mümkün risk və ziddiyətlər barəsində sərbəst müzakirə
aparılır. Əqli hücum tətbiq edilərkən müəllim tərəfindən qoyulan
şərtlərə riayət olunmalıdır. Belə ki, müəllim sualı ünvanlandırarkən
şagirdlər də öz ağıllarına gələn fikirləri səsləndirəcəklər. Bu zaman heç
kimin fikrini tənqid etmək və onunla mübahisə aparmaq olmaz. Deyilən heç
bir cavaba “səhv dedin” ifadəsi səsləndirilməyəcək. Səhv cavab verənlər
sonda ideyalar ümumiləşdirilən zaman öz səhvlərinin şahidi olacaqlar. Əqli
hücumun tətbiqi üçün 10 dəqiqə maksimum 15 dəqiqə vaxt sərf edilir. Əgər
bu tətbiq dərsin motivasiya mərhələsində reallaşdırılacaqsa, o zaman
maksimum 7 dəqiqə vaxt sərf edilməlidir.
Əqli hücumun tətbiqi zamanı yarana biləcək problemlər:
Vaxtın uzanması
Şagirdlərdə mövzu ilə bağlı məlumatın azlığı
Müəllimin bacarığının zəif olması
0 yorum:
Yorum Gönder
Paylaşımlar ilə bağlı fikirlərinizi bildirə və sizi maraqlandıran sualları ünvanlaya bilərsiniz.