Anlayışın
çıxarılması
Üsulun tətbiqində məqsəd yeni anlayışların müstəqil
olaraq çıxarılması və daha dərindən mənilməsini çox zaman böyük zəhmət tələb
edir. Təklif olunan metod anlayışın çıxarılması və daha dərindən mənilməsini
təmin edir. Bu metod oyun-tapmaca formasında keçirildikdən şagirdlərdə həmişə
yüksək fəallıq yaradır və onların həm məntiqi, həm də tənqidi təfəkkürün
fəallaşdırır.
Üsulun tətbiqinin fəal interaktiv dərsin motivasiya
mərhələsində aparılması daha məqsədəuyğundur. Üsulun tətbiqi zamanı müəllim
bütün siniflə iş formasından istifadə edir.
Müəllim lövhədə hər hansı bir anlayışı gizlətməklə
onları tətqiqata yönəldə bilər.
Eyni zamanda onlarda mövzu haqqında nə dərəcədə
biliklərin olmasını düşündürün suallar verməklə yoxlayır.
Lövhədə 3 müxtəlif rəngli dairəvi kartoçka asılır.
Müəllim gizlənmiş anlayışların altında onlara aid 2 və ya 3 yönəldici söz
(anlayışların xüsusiyyətləri) yazır.
Müəllim: “ Bu kartoçkaların arxa tərəflərində 3 anlayış yazılıb. Siz bu sözləri
tapmalısınız. Sizə kömək etmək üçün mən hər bir anlayışa məxsus olan 1
xüsusiyyət yazıram.”
Anlayış müvəqqəti olaraq ya nömrələnir, və ya
bir öyrənilən anlayış olduqda “bəli” və ona əks olan anlayışı “xeyr” sözləri
ilə adlandırılır.
“Bəli” və “ xeyr” varinatı:
Şagirdlərdə ilkin fərziyyələr yaranmağa başlayır.
Müəllim: “Bu xüsusiyyətlərin əsasında siz gizlətdiyim
sözü tapa bilərsinizmi? Sizdə hər hansı fərziyyələr yarandımı?”
Müəllim tərəfindən gizlənilmiş anlayışlara aid yeni
xüsusiyyətlərin təqdim edilməsi və şagirdlər tərəfindən onların təsnifatı
(anlayışlara aid edilməsi)
Müəllim şagirdlərin cavablarını dinləyəndən sonra yeni
xüsusiyyətləri səsləndirir və xahiş edir ki, şagirdlər bu xüsusiyyətləri öz
fərziyyələri uyğun olaraq dairələrin (anlayışların) birinə aid etsinlər.
Müəllim bu sözlərin düzgün aid edilib-edilməməsini
qiymətləndirdikdən və şagirdlərin vasitəsi ilə onları lazımı dairələrə aid
etdikdən sonra yenə bu anlayışların tapılmasını xahiş edir və fərziyyələri
dinləyir.
Şagirdlər tərəfindən anlayışa(fərziyyəyə) uyğun
olan yeni xüsusiyyətlərin təklif edilməsi və müəllim tərəfindən düzgün
olub-olmamasının qiymətləndirilməsi.
Müəllim seçilən anlayışlara – fərziyyələrə aid olan
daha çox yeni xüsusiyyətləri təklif etməyi şagirdlərdən xahiş edir.
Şagirdlər tərəfindən anlayış çıxarılır və
müzakirə edilir.
Şagirdlər öz xüsusiyyətlərini dedikdən sonra müəəlim
bu tapmacanın tapılıb-tapılmamasını hamıya çatdırır və kartoçkalarda yazılan
sözləri açır.
Anlayışın müəllif tərəfindən təsdiq və ya daxil
edilməsi, onun tərifinin verilməsi. Şagirdlər tərəfindən anlayışlara aid
misalların verilməsi.
Müəllim xahiş edir ki, şagirdlər bu anlayışalara daha
da geniş tərif vermək üçün onlara aid olan yeni xüsusiyyətlər və misallar əlavə
etsinlər.
Üsulu tətbiq etməzdən əvvəl müəllim aşağıdakıları
nəzərə almalıdır.
Anlayışlar təxminən şagirdlərə tanış olmalıdır, lakin
onlar tam tərifi aydın olmamalıdır.
Müəllim tərəfindən seçilən xüsusiyyətlər şagirdlərə
fərziyyələri
irəli sürməyə imkan verməşlidir, lakin anlayışı
birbaşa tapmağa qoymamalıdır.
Müəllim üsulun tətbiqinə 10-15 dəqiqə vaxt ayırır.
Əgər üsulu fəal interaktiv dərsin motivasiya mərhələsində tətbiq edəcəksə,
maksimum vaxt 7 dəqiqə ayrılmalıdır.
Üsulun tətbiqi zamanı yarana biləcək problemlər
1. - Səs-küy
2. - Anlayışın
çətin olması
0 yorum:
Yorum Gönder
Paylaşımlar ilə bağlı fikirlərinizi bildirə və sizi maraqlandıran sualları ünvanlaya bilərsiniz.