Müəlliflərin fikirləri:
Aydın
Allahverdiyev dərsliklər haqqında:
Salam hörmətli Dostlar! Əvvəla, hər birinizin Müqəddəs Ramazan bayramlnlz
mübarək! Mən, əziz dostum Təvəkkül Əliyevlə birlikdə hələ 2001-ci ildə
(təhsilimizin "Kurikulum" adlanan yeni paradiqmasının qəbulundan 7 il
əvvəl və bu paradiqmanın əksər tələblərinə indi də cavab verən) beynəlxalq
ekspertlərin müsbət qiymətləndirdiyi ilk alternativ tarix dərsliyi komplektini
(Orta əsrlər 7-ci sinif) hazırlayanlardan biri, "Test tərtibinin bəzi elmi
pedaqoji prinsipləri", "Kiçik yaşlı məktəblilər üçün tarix dərslikləri
və 9-10 yaşlı uşaqların inkişafının psixoloji xüsusiyyətləri" və s. kimi
10-dan artıq elmi-pedaqoji və publisistik məqaləni, o cümlədən "Qazilər
marşı"nı yazmış, 2013-cü ildə “Ən yaxşı müəllim” müsabiqəsinin qalibi
olmuş və hörmətli Kamran Əsədovun təbirincə desək, tarixi tədris etməyi və
yazmağı öyrənməyə ehtiyacı olan (zira, müdriklər: “Yüz il yaşa, yüz il öyrən!”-
deyiblər) "məğlublardan" biriyəm. Əziz dostlar, məni bu polemikaya
qoşulmağa vadar edən səbəb, sosial şəbəkələrdə Roma Papasından daha çox katolik
olmaq iddiasına düşənlərin guya, TN-də dərsliklərin ədalətli və obyektiv
ekspertizasının keçirildiyi barədə gurultulu ibarələri və hörmətli Kamran
Əsədovun dərsliyi keçməyən müəlliflər barədə qeyri-korrekt ifadələridir.
Atalar: “Haqsızlığa susmaq, haqsızlığa şərik olmaq, onunla razılaşmaq
deməkdir!”- deyiblər. Bu səbəbdən mən də müzakirələrə qoşulub, bəzi məqamları
diqqətinizə çatdırmaq istəyirəm. Əvvəla, ekspertiza peşəkar və obyektiv
keçirilibsə, onda nə üçün məğlub olan dərsliklərlə bağlı ekspert rəyləri
müəlliflərə verilmir? Nə üçün onlara öz mövqelərini əsaslandırmaları üçün
şərait yaradılmır və onların ekspertlərlə görüşü təmin edilmir? Bu, Azərbaycan
Respublikası Konstitusiyasının: “Hər kəsin istədiyi məlumatı qanuni yolla
axtarmaq, əldə etmək, ötürmək, hazırlamaq və yaymaq hüququ vardır” (Maddə 50
b.1)-prinsipinə də ziddir. İkincisi, ortada olan dərsliklərin keyfiyyəti də
ekspertlərin peşəkarlığına və obyektivliyinə kölgə salır. Tədris edən
müəllimlər bilirlər ki, şagird nailiyyətlərini məzmun standartlarının
tələblərinə uyğun ölçmək və qiymətləndirmək üçün ən yaxşı halda mövcud
dərşliklərdən test tərtib etmək olur ki, bu da milyon manatlarla pul xərcləyib
keçməkdə olduğumuz “Təfəkkür məktəbi”nin fəlsəfəsinə ziddir. Təsadüfi deyil ki,
DİM-in sədri hörmətli M.Abbaszadə 04. 02. 2015-ci il tarixdə KİV-ə verdiyi
müsahibələrin birində dərslikləri “dərdimiz” adlandıraraq, demişdi:
“Müstəqillik dönəminə qədəm qoyan dövrlərdən bəri itirilmiş torpaqlarına,
pozulmuş sərhədlərinə, qaçqın və köçkünlərinə, bir-birindən çətin və keçilməz
ictimai-siyasi problemlərinə, hərbi, iqtisadi, sosial sahədə yaşanan həlli
vacib məsələlərə başı qarışan məmləkətimizdə, necəsə, nəzər-diqqətdən yayınıb,
bir qrup dərslik (əslində isə pul və şöhrət- A.A.) həvəskarının, əksər hallarda
öz peşəsini, Azərbaycan ədəbi dilinin norma və qaydalarını belə, lazımi
səviyyədə bilməyən bəzi orta məktəb müəllimlərinin, təhsilə aidiyyatı olmayan
digər peşə adamlarının əlinə keçən dərsliklərimizdir. Balalarımızın gələcəyini,
dil və təfəkkür səviyyəsini təmin edəcək bu kitabların ağır durumu ilə bağlı bu
günə qədər yazılıb deyilənləri, aparılan yoxlamalar zamanı üzə çıxan qüsur və
səhvləri üst-üstə yığsaq, samballı bir kitabın ərsəyə gələcəyinin şahidi
olacağıq.” Məncə, TN-nin keçirdiyi ekspertizanın “peşəkarlığı və obyektivliyi”
barədə gurultulu iddalara bundan yaxşı cavab yoxdur. Baxmayaraq ki,
dediklərimizi isbat etmək üçün əlavə fakt və arqumentlər də gətirə bilərik. Ən
böyük təəssüf doğuran isə bilirsiniz nədir? Vəzifəsi insanları zülmət və cəhalət
girdabından çıxarıb doğru yola yönəltmək olan ziyalıların bir qisminin riyakar
ziyankarlara çevrilib, ümummilli və ictimai maraqları merkantil maraqlara
qurban verməsidir. Coox təəssüf və çox ayıb!!!
Aydın Allahverdiyev
Hamlet
Əliyev dərsliklər haqqında:
Son nöqtə dəyirmi masa ola bilər... .......Əfsuslar
olsun ki, normal dərslik yaza bilməyib məğlub olan müəlliflər məğlubiyyəti həzm
edə bilməyib kin-küdrətlərini, hirs və qəzəblərini boğa bilmirlər. Təbii ki,
əks tərəfdə duran layihə iştirakçılarına qarşı qərəzsiz mövqe sərgiləmək,
obyektivliyi, ədaləti qoruyub saxlamaq çətindir......... Bu sözləri müstəqil
təhsil eksperti kimi fəaliyyət göstərən, eyni zamanda Təhsil Nazirliyinin
keçirdiyi dərsliklərin hazırlanması tenderində “Azərbaycan və Ümumi tarix”
dərsliklərinin müəlliflərindən biri Kamran Əsədovun mətbuatda tez-tez
səsləndirdiyi fikirləridir. İlk olaraq onu qeyd edim ki, Ümumi tarix dərsliyi
üzrə tender iki dərsliklə deyil üç dərsliklə təmsil olunmuşdur. Tenderin haqsız
nəticəsi ilə (Ümumi tarixi nəzərdə tuturam) ilk olaraq biz (Müəlliflər: Hamlet
Əliyev, Aydın Allahverdiyev, Şəhla Quliyeva, Leyla Bayramova və Rüfət Rzayev)
narazı olduğumuzu bəyan etdik. Nazirliyə qəbul edilmiş dərsliyin şərtlərə uyğun
olmadığını məlumatlandırdıq, sosial şəbəkədə tarix müəllimləri ilə bu məsələni
birlikdə müzakirə etdik. Son zamanlar mətbuatda iki dərslik müəllifləri
arasında kəskin polemika gedir. Rəqiblər bir-birlərini təhqir etməkdən belə
çəkinmirlər. Hörmətli kolleqalarımı səbrli davranıb yalnız elmi müstəvidə
mübahisə aparılmasını rica edirəm. Bəzən dərslik qalır kənarda şəxsi
münasibətlər qabardılır. Sözü olan dərsliklə bağlı bildirsin, dərsliyə aid irad
və təkliflər etsin. Hər-halda şəxsi hücuma məruz qalan özünü müdafiə etmək üçün
rəqibi nümunəsində hücum edəcəkdir. Bir sözlə əziz həmkarlarım özümüzü
güldürməyək.....Dərslikə bağlı olan nöqsanları müzakirə edirik.....başqa
təkliflərlə çıxış edənlərin sözü eşidilmir..... Gələk Kamran müəllimin
sözlərinə...... Kamran müəllim məğlubiyyəti həzm edə bilməyənlərə
qeyri-obyektiv olduqlarını yazır. Ədalətli olmadıqlarını, qərəzli olduqlarını
bildirir. Ümumi tarix üzrə tenderdə iştirak edərək “məğlub” olmuş komandalardan
biri də bizik. Xüsusi qeyd edim ki, bizim komanda “plaqiatlıqla” hücuma keçən
tarixçi-alimlərin fikirlərini bölüşmür. Kamran müəllim yazılarında bildirir ki,
ən layiqli, standartlara tam cavab verən onların dərsliyidir. Hörmətli
oxuculara bildirim ki, Ümumi tarix üzrə tenderdə hər 3 dərslik mümkün olan balı
toplamayıb, bir sözlə hər 3 dərslik “məğlubdur”. Sadəcə ekspertlərin rəyinə
görə Kamran müəllimində müəllifi olduğu dərslik üstün sayılmış və bu səbəblə
qəbul olunmuşdur. Bizdə olan məlumata görə ən çox bal toplamış ikinci dərslik
isə bizim dərslik olmuşdur. Bu günə kimi nə üçün sözü gedən dərslik üstün olub
müəmma doğurur. Hörmətli kolleqalar, bu yazını yazmağa vadar edən səbəblər
Kamran müəllimin ehtiyatsız çıxışları , o cümlədən son günlərdə iki komanda
arasında mətbuatda gedən dialoqdur. Belə təəssürat yaranır ki, guya tenderdə
yalnız bu iki komanda iştirak etmişdir, üçüncü komandanın varlığı isə unudulub.
Dostlar qəbul olunmuş 10-cu sinif dərsliyi, tendərdə məğlub olan Yaqub
müəllimin komandasının dərsliyi ilə təxminən eyni ssenaridə yazılıb. İbtidai
icma dövrvündən başlayaraq müəlliflər 19-əsrə kimi dövrü əhatə ediblər. Burada
dərsliyin ayrı-ayrı paraqraflarında elmi səhvlərdən danışmırıq (təbii ki var və
çoxdur). Qəbul olunmuş dərslik ümumi konsepsiyanı kobud pozmuşdur. Standartlar
kapitalizmə qədərki dövrü əhatə etdiyi halda, dərslikdə kapitalizm dövrü də
işıqlandırılmışdır. Halbu ki bu mövzular 11-ci sinifin məzmun standartlarına
daxildir. Nədənsə ekspertlər bu boyda konsepsiya pozulmasını
"görməmişlər". 6-9-cu siniflərdə artıq keçirilmiş mövzuların yenidən
eyni ssenaridə yazılması hansı zərurətdən irəli gəlir? Belə çıxır ki, 6-cı
sinif şagirdi 10-cu sinif dərsliyi ilə dərs keçə bilər. Konkret olaraq 10-cu
sinif dərsliyi 6-7 və 8-ci siniflər üçün əlavə resurs kimi tərtib edilib. Hansı
kurikulumdan danışmaq olar, hansı müasir dərslikdən danışmaq olar? Bu ənənəvi
dərslikdir....Bizim hörmətli ekspertlər görünür özləri də sovet təhsilinin
inhisarından yaxa qurtara bilməyiblər..... Tendr şərtləri var, qaydalar
var.....Bu şərtləri ən çox pozan dərslik hansıdır? Bunu araşdırdınızmı? Yoxsa
redaktə xarakterli yazılara görə, hərf səhvləri, texniki səhvlərə görəmi qalib
seçdiniz? Yaxşı seçdiniz, qalibi elan etdiniz, o zaman nə üçün “məğlub”
olanlara məğlubiyyətin səbəblərini, yəni rəyləri vermirsiz, nə üçün
ekspertlərlə görüşdürmürsünüz? Azərbaycan tarixi fənni üzrə ekspert Talıb
müəllim açıqlama gətirdi....Nə üçün Ümumi tarixlə bağlı belə açıqlamalar
yoxdur? Kamran müəllim obyektivlik yalnız bu günə kimi dərslik siyasətində
inhisarçı mövqe tutmuş Yaqub müəllimin komandasının tenderdən uzaqlaşdırılması deyil.
Bəli əvvəlki kurikulum dərslikləri bərbad vəziyyətdədir.....inanıram ki, sizin
dərslik də onların təklif etdiyindən daha yaxşı olub...lakin bu o dəmək
deyildir ki, sizin dərslik ən yaxşısıdır....Dərsliyinizlə bağlı müəyyən qədər
elmi səhvlər var, ancaq mən onları hələlik səsləndirməyəcəm, dərsliyiniz nəşr
olunduqdan sonra bildirəcəm inşallah. Bu yazı sadəcə sizin yazılarınıza bir
cavabdır....Ədalət müdafiəçisi və onun axtarışında olanlara isə məsləhətim bu
işə son vermək üçün bir dəfəlik hər 3 komanda ilə birlikdə dəyirmi masa təşkil
olunsun və hər kəsin qarşısında hansı komanda daha ədalətli olub bilinsin.
Düşünürəm sizdə istəmərsiniz ki, sizin dərslik əvvəlkilər kimi bərbad dərslik
statusu alsın...bu səbəblə dəyirmi masa hər kəsə bunu birdəfəlik isbat etmək
üçün şans verər......Hər kəsi bu işə dəvət edirəm, ekspertləri, hər 3 dərslik
müəlliflərini hünərli olub dəyirmi masanın təşkil olunması çağırışına qoşulmağa
dəvət edirəm........
İlin ən yaxşı müəllimi müsabiqəsinin qalibi
müəllif Hamlet Əliyev
Leyla Bayramova dərsliklər haqqında:
Neçə gündür 10 cu sinif Ümumi tarix dərsliyi ilə bağlı
müzakirələr davam edir. Dərslik müəllifləri dərsliklərini əsaslandıraraq üstün
göstərmək naminə əlində olan hər hansı fürsətlərdən yararlanmağa çalışır. O
dərslik müəllifləri ki, haqlı səbəblər belə tapıb ortalığa qoya bilmir. Təhsil
Nazirliyinin dərslikləri qiymətləndirmək üçün təyin etdiyi ekspertlərin
qiymətləndirmələrinə görə Ümumi tarix dərslikləri arasında yüksək bal
toplayıb meyarlara cavab verən dərslik olmayıb. Və ən son məqamda “çarəsiz
qalıb” Kamran Əsədov və digərlərinin ( niyə Kamran Əsədovun adını çəkdim
digərlərinin yox? Çünki dərslik məsələsi ilə bağlı mövzularda aqressiyalı və
qərəzli şəkildə çıxış edir) dərsliyini seçməli olublar. Amma hansı üstünlüyünə
görə?
Məsələ burasındadır ki, Aydın Allahverdiyev, Hamlet
Əliyev, Şəhla Quliyeva, Rüfət Rzayevin, Leyla Bayramovanın müəllifi olduqları
dərslik də yüksək bal toplayıb. Bəs “məğlub olmasına” səbəb nədir? Bununla
bağlı açıqlanma verilmir. Və ya keçən dərsliyin üstünlüyü nə idi? Hansı meyara
əsaslanaraq?
Təhsil eksperti Talıb Quliyev tərəfindən Yaqub
müəllimin komandasının müəllifi olduqları dərsliyə açıqlama gətirildi. Hətta
Talıb Quliyevib bu açıqlamasından sonra Kamran Əsədov sosial şəbəkədə daha da
ürəklənib rəqiblərini təhqir edərək “son həftə ərzində dərslik tenderinqə məğlub olmuş, ortaya normal vəsait
qoya bilməyən şəxslər və onların müdafiyəçiləri ictimaiyyət arasında Təhsil
Nazirliyinin, müəlliflərin və bu dərslikləri yoxlayan ekspertlərin nüfuzuna xələl
gətirəcək qərəzli, həqiqəti əks etdirməyən məlumatlar yaymaqdadırlar. Onların
bütün iradlarının əsassız olduğu mən və bütün müəllif kollektivi tərəfindən dəfələrlə
sübuta yetirildi. Hətta dərslik yaza bilməyib məğlub tərəflə bağlı Təhsil
Nazirliyi rəsmi mövqeyini də bildirdi. Lakin bu da dərslik yaza bilməyənləri
qane etmədi. “ ifadə
işlətdi.
Neçə illik dərslik sahəsi üzrə bilik və bacarığa malik insanları təhqir
etdi. Aydına Allahverdiyevin alternativ vəsaiti nə tez yaddan çıxdı ay Kamran
müəllim? Biz o vəsaitdən istifadə edən
yetkinlər deyilikmi? İndi nəyə və hansı
meyara əsaslanaraq “qazanması” bəlli olmayan dərsliyinizə görə neçə illik dərslik
təcrübəsinə malik insanları təhqir edirsiniz?
Bəlkə təhqir əvəzinə həmin “məğlub olan” rəqiblərə dərsliyinizin keçmə
üstünlüklərini və digərlərinin keçməmə səbəblərinə açıqlama xahiş edəsiniz. O
zaman obyektivliyinizdən söhbət gedə bilər. Əks halda bu müzakirə hələ çox
davam edəcək. Bu sizi narahat etmirmi? Yoxsa əskinə reklamınız olur deyə
sevinirsiniz?
Tələb olunan odur ki “məğlub olan” digər dərsliyin də
keçməmə səbəbləri açıqlansın. Keçən dərsliyin isə üstünlükləri.......
Bu dərsliklər məktəblərə gedir və müəllimlər məcbur
şəkildə bu dərsliklərdən istifadə edirlər. Onlar sosial şəbəkələrdə nə qədər
fikri bildirsələr də ya əhəmiyyət verilmir, ya da dərslikləri analiz etmə
ixtiyarı istifadə edən müəllimlərə verilmir. Onlar yerlərdə etirazlarını
bildirən zaman isə hər şey üçün gec olur.
İşi zamanında həll etmək lazımdır.....
Bu gün əsas tələb standartlardır. Çox sayda ixtisas və
ya qeyri ixtisas fənn müəllimləri və onların standartları üzərində iş aparan
biri (mentor) olaraq demək istəyirəm ki, dərslik standartın tələbinə cavab
verməlidir. Amma təəəsüflər olsun ki dəsrliklər hazırlanan zaman standartların
tələbinə cavab vermir. “Tam əksinə deyirlər ki, standartı dərsliyə
uyğunlaşdırın” Əzizlərim Əlinin papağı Vəlidə, Vəlinin papağı Əlidə dövrünə son
qoyun. Standartın tələbinə uyğun dərsliyi məktəblərə yönəldin ki müəllimlər
əziyyət çəkməsin.
Əgər təhsili düzəltmək istəyirsinizsə, təhsil
qanunlarına əməl edin. Dərsliklərdə çox ciddi problem varki onların hamısını
sadalaya bilməyəcəm amma ən vacibini nəzərinizə çatdıracam.
Bir neçə mənə məlum olan nümunələr yazacam.
İbtidai sinif ( sinifi ya 2, ya da 3 dür ) Həyat bilgisi fənnində "üfüqün cəhətlərini təyin edir " deyə bir standart var. Amma bu standartı reallaşdıracaq mövzu yoxdur. Nəzərə alsaq ki, hələ "inqilab" səviyyəsində deyilik və yalnız əsas vasitə kimi dərsliyə istinad edirik deməli bu standartı reallaşdıracaq mövzu olmalıdır dərslikdə. ... Sonra dərslikdə "Milli mətbəximiz" mövzusu var. Hansı ki, heç bir standarta uyğun gəlmədən dərsliyə daxil edilib.
6cı sinifin Azərbaycan dili standartlarında " Müxtəlif yazı tiplərini fərqləndirir " standartı var. Amma həmin standartı reallaşdıracaq mövzu 6 cı sinifdə yoxdur, 10 cu sinifdə var. Nəzərə alsaq ki, 10 cu sinifdə də həmin standart var, deməli 6-cı sinif Azərbaycan dili dərsliyi də standart tələblərinə cavab vermir.
Əgər müəllimlərə standartları reallaşdırın tələbi qoyuruq sa, bir halda ki , imtahan da standartlara əsaslanaraq götürülürsə , dərsliklərdə standart əsas meyar olaraq götürülməlidir.
İbtidai sinif ( sinifi ya 2, ya da 3 dür ) Həyat bilgisi fənnində "üfüqün cəhətlərini təyin edir " deyə bir standart var. Amma bu standartı reallaşdıracaq mövzu yoxdur. Nəzərə alsaq ki, hələ "inqilab" səviyyəsində deyilik və yalnız əsas vasitə kimi dərsliyə istinad edirik deməli bu standartı reallaşdıracaq mövzu olmalıdır dərslikdə. ... Sonra dərslikdə "Milli mətbəximiz" mövzusu var. Hansı ki, heç bir standarta uyğun gəlmədən dərsliyə daxil edilib.
6cı sinifin Azərbaycan dili standartlarında " Müxtəlif yazı tiplərini fərqləndirir " standartı var. Amma həmin standartı reallaşdıracaq mövzu 6 cı sinifdə yoxdur, 10 cu sinifdə var. Nəzərə alsaq ki, 10 cu sinifdə də həmin standart var, deməli 6-cı sinif Azərbaycan dili dərsliyi də standart tələblərinə cavab vermir.
Əgər müəllimlərə standartları reallaşdırın tələbi qoyuruq sa, bir halda ki , imtahan da standartlara əsaslanaraq götürülürsə , dərsliklərdə standart əsas meyar olaraq götürülməlidir.
Eyni hal hazırda Təhsil Nazirliyinin üstün hesab edib
qiymətləndirdiyi Ümumi tarix dərsliyində yaşanır. Standart kapitalizmə qədərki
dövrü tələb etdiyi halda, dərslik kapitalizm dövrünü əhatə edib. Görünən
odur ki, 11-ci sinifdə müəllimin reallaşdırmalı olduğu standartı gətirib 10cu
sinifdə reallaşdırmalıdır. Bəs şagirdin səviyyəsi? Öyrənmə gücü? 11-ci sinifdə
şagird nə edəcək? Müəllim nə edəcək? 11-ci sinif dərsliyi nəyə əsasən
hazırlanacaq? 11-ci sinif üçün yeni standartlarmı yaradılacaq? Hanısa dərslik
səhv yazılıb deyə?! ..... hörmətli ekspertlər bunu niyə unudub? Və ya buna niyə
açıqlama vermirlər?
Ən yaxşı müəllim müsabiqəsinin qalibi Leyla Bayramova
Salam men 1sualda qalmişam beledir debat dilimize başqa dillerden sözlerin kecmesi yaxsi haldır yoxsa pis zehmet olmasa deyərdizdə ??
YanıtlaSil