Azərbaycan tarixi fənni üzrə 5-ci - 9-cu siniflər üçün inteqrasiya cədvəli, fənn müəllimlərinin inteqrasiyanın tətbiqi prosesində işini asanlaşdıracaq bir cədvəldir. Bu cədvəldə hansı siniflərə dövlət tərəfindən inteqrasiya etmək imkanı verilibsə, müəllimlər inteqrasiya verilən fənlərə müvafiq olaraq seçim edə bilərlər. Qısa olaraq cədvəl haqqında təlimatı qeyd edirəm.
Cədvəldə soldan sağa doğru siniflər və sol tərəfdə standartlar verilmişdir. Sinflərin aşağı hissəsində məzmun xətləri verilmişdir. Məzmun xətləri və standartlara müvafiq olaraq, hansı sinifdə dərs deyirsinizsə, inteqrasiyanı həmin sinif üzrə müəyyən edə bilərsiniz. Cədvəldə bəzən bir standartın aşağısında çox sayda fənnə inteqrasiya verilmişdir. Bu o demək deyil ki, siz bütün orda qeyd edilmiş fənlərə inteqrasiya edəsiniz. Verilmiş fənlərdən, standarta, mövzuya əsasən sizin dərsinizə xidmət edənini seçib tətbiq edəcəksiniz.
Əlavə suallarınız yaranarsa rəy bölməsində yaza bilərsiniz
№
|
V sinif
|
VI sinif
|
VII sinif
|
VIII sinif
|
IX sinif
|
1.
|
Tarixi
zaman
|
Tarixi
zaman
|
Tarixi
zaman
|
Tarixi
zaman
|
Tarixi
zaman
|
1.1.
|
Xronologiya
ilə bağlı əsas anlayışları fərqləndirir.
|
Xronologiya
ilə bağlı tarixi anlayışları mənimsədiyini nümayiş etdirir.
|
Xronologiya
ilə bağlı tarixi anlayışları mənimsədiyini nümayiş etdirir.
|
Xronologiya
ilə bağlı tarixi anlayışları mənimsədiyini nümayiş etdirir.
|
Xronologiya
ilə bağlı tarixi anlayışları mənimsədiyini nümayiş etdirir.
|
1.1.1
|
Tarixi
zaman anlayışları arasındakı əlaqələri müəyyənləşdirir
|
Mühüm
hadisə, proses və təzahürlərin xronoloji çərçivələrini müəyyənləşdirir.
Ü/tar. 1.1.3.
|
Mühüm
hadisə, proses və təzahürlərin xronoloji çərçivələrini müqayisə edir.
Ü/tar. 1.1.2.
|
Azərbaycan və dünya ölkələrində baş vermiş mühüm
hadisə, proses və təzahürlərin sinxronluğunu izah edir.
Ü/tar. 1.1.2.
Ri
.2.3.1.
|
Mühüm
tarixi hadisə, proses və təzahürləri zaman baxımından qiymətləndirir.
Ü/tar. 1.1.3
Ri
4.1.1...
|
1.1.2
|
Sadə xronoloji məsələləri həll edir.
|
Mühüm
hadisə, proses və təzahürləri zaman oxunda təsvir edir.
Ü/tar. 1.1.1.
|
Tarixi zaman və hadisələr arasında əlaqələrə dair
müxtəlif sxem və cədvəllər tərtib edir.
Ü/tar.
1.1.3..
|
Hadisə və proseslərin zamana görə əlqələndirilməsinə dair
tematik-sinxron cədvəllər hazırlayır.
Ü/tar. 1.1.3.
Ri.
5.1.3.
|
Mühüm hadisə, proses və təzahürlərə dair xronoloji cədvəllər hazırlayır.
Ü/tar
1.1.3
Ri4.1.1.
|
1.2.
|
Tarixi
mənbələri tanıdığını nümayiş etdirir.
|
Mənbələr
üzərində tədqiqat bacarıqları nümayiş
etdirir.
|
Mənbələr
üzərində tədqiqat bacarıqları nümayiş etdirir.
|
Mənbələr
üzərində tədqiqat bacarıqları nümayiş etdirir.
|
Mənbələr
üzərində tədqiqat bacarıqları nümayiş etdirir.
|
1.2.1.
|
Maddi və yazılı mənbələri fərqləndirir.
Ə.
1.1.4.
Ri.5.1.1.
|
Dövrün öyrənilməsində maddi və yazılı mənbələrin
rolunu izah edir.
Ü/tar. 3.1.2
|
Dövrə aid yazılı və maddi mənbələri əlaqələndirir.
Ə. 1.3.2.
Ü/tar.
2.1.2.;
|
Dövrə
aid hadisə, proses və təzahürləri
verilmiş yazılı mənbələrlə əlaqələndirir.
Ə. 1.3.2;UIT.2.1.2.
|
Eyni hadisəyə
aid yazılı mənbələrdəki fərqli yanaşmaları müqayisə
edir.
Ü/T. 1.1.2
Ri.
5.1.1.
|
1.2.2
|
İllüstrasiya, şəkil və sənədli materiallardan
istifadə edərək tarixi tədqiqat aparır.
A.d. 3.1.2.
Ə. 1.1.4.
Ri.
5.2.2.
|
İllüstrasiya və yaxud muzey eksponatları əsasında
sadə tədqiqatlar aparır.
Ə. 1.1.4
İn. 2.1.2..
A.d. 3.1.2
Ri.5.1.2.
|
Öyrəndiyi dövrə aid yazılı mənbələr üzərində işləyir.
Ə.
1.1.4
A.d.
3.1.2.
İn.1.2.3.
.
|
Öyrəndiyi dövrə aid yazılı mənbələri təhlil
edir, nəticələrini təqdim edir.
Ə.
1.1.4
A.d. 3.1.3
İn.3
2.2.
Ri.
5.2.1..
|
Müxtəlif
mənbələr əsasında təqdimatlar hazırlayır.
Ə. 1.1.4
İn. 3.3.2
A.d. 1.2.4
Ri.5.1.2..
|
1.3.
|
İnsanların
həyat tərzindəki dəyişiklikləri sivilizasiyalarla əlaqələndirir.
|
İnsanların
həyat tərzindəki dəyişiklikləri sivilizasiyalarla əlaqələndirir.
|
İnsanların
həyat tərzindəki dəyişiklikləri sivilizasiyalarla əlaqələndirir.
|
İnsanların
həyat tərzindəki dəyişiklikləri sivilizasiyalarla əlaqələndirir.
|
İnsanların
həyat tərzindəki dəyişiklikləri sivilizasiyalarla əlaqələndirir.
|
1.3.1.
|
İnsanların həyat tərzindəki dəyişiklikləri öz ailəsi
nümunəsində təsvir edir.
A.d. 1.2.4
|
İnsanların birgə yaşayışının müxtəlif formalarını
fərqləndirir.
A.d. 1.2.4
Ü/t. 2.1.1
Ri.5\1\3\
|
Azərbaycan
ərazisində yaşamış insanların həyat tərzi və məşğuliyyətində baş vermiş dəyişiklikləri
müəyyənləşdirir.
A.d. 2.2.3
Ü/t. 2.1.1
Ri.
55.1.3.
|
Azərbaycan ərazisində yaşamış insanların həyat tərzi və məşğuliyyətlərində baş
vermiş dəyişiklikləri izləyir və onların səbəblərini izah edir.
Ü/t.
2.1.1
A.d.
2.2.3
|
Azərbaycan ərazisində yaşamış insanların
həyat tərzindəki dəyişiklikləri dövrün xüsusiyyətləri ilə əlaqələndirir.
A.d. 2.2.3
Ü/t. 2.1.1
|
2.
Tarixi məkan
№
|
V sinif
|
VI sinif
|
VII sinif
|
VIII sinif
|
IX sinif
|
2.
|
Tarixi
məkan
|
Tarixi
məkan
|
Tarixi
məkan
|
Tarixi
məkan
|
Tarixi
məkan
|
2.1.
|
Azərbaycan
ərazisinin təbii-coğrafi şəraitini tarixi hadisə, proses və təzahürlərlə əlaqələndirir.
|
Azərbaycan
ərazisinin təbii-coğrafi şəraitini tarixi hadisə, proses və təzahürlərlə əlaqələndirir.
|
Azərbaycan
ərazisinin təbii-coğrafi şəraitini tarixi hadisə, proses və təzahürlərlə əlaqələndirir.
|
Azərbaycan
ərazisinin təbii-coğrafi şəraitini tarixi hadisə, proses və təzahürlərlə əlaqələndirir.
|
Azərbaycan
ərazisinin təbii-coğrafi şəraitini tarixi hadisə, proses və təzahürlərlə əlaqələndirir.
|
2.1.1.
|
İnsan və cəmiyyətin həyatı üçün əlverişli təbii
amilləri təsvir edir.
H.b. 1.2.1.
|
Qədim
insanların həyat tərzini və məşğuliyyətini Azərbaycan ərazisinin təbii-coğrafi
şəraiti ilə əlaqələndirir.
Ü/t. 2.1.2
Coğ. 3.2.3
H.b. 1.2.1;Ri.2.2.2.
|
Azərbaycanın coğrafi mövqeyi və təbii amilləri ilə müxtəlif təsərrüfat sahələri və
istehsal münasibətlərinin inkişafı arasında əlaqələri izah edir.
Ü/t. 2.1.1.
Coğ. 3.2.3
H.b. 1.2.1.
K. 4.2.1
F.
2.2.1..
|
Azərbaycanın coğrafi mövqeyi və təbii amillərini təsərrüfatın, ictimai münasibətlərin
inkişafı və ölkənin siyasi vəziyyəti
ilə əlaqəlndirir.
Ü/t. 2.1.1.
Coğ. 3.2.3
K. 4.2.1.
H.b. 1.2.1
F.2.2.1
|
Azərbaycanın coğrafi mövqeyi və təbii amilləri ilə müxtəlif təsərrüfat sahələri və istehsal münasibətlərinin
inkişafı arasında əlaqələri dəyərləndirir.
K.
4.2.1.
Ü/t-
2.1.1
Coğ.
3.2.3
H.b.
1.2.1
F.2.2.1.
|
2.1.2.
|
Xəritələrdə
Azərbaycan ərazisini və mühüm tarixi abidələri müəyyənləşdirir
|
Xəritələrdə Azərbaycan ərazisində ilk insan məskənlərini,
dövlət qurumları və qədim dövlətləri müəyyənləşdirir.
Ü/t. 2.1.2
Coğ. 3.1.2.
İn.3.1.3.
|
Dövrə aid xəritə və xəritə- sxemlərdəki müxtəlif
tarixi hadisə, proses və təzahürlərə dair məlumatları izah edir.
Ü/t. 2.1.2
Coğ.
3.1.2.
Ri 5.1.3.
|
Xəritələrdəki məlumatlara əsasən sxem və cədvəllər tərtib edir.
Ü/t.
2.1.2
Coğ.
3.2.4
Ri5.1.2.
|
Mühum
tarixi hadisə və
prosesləri kontur xəritələrdə təsvir
edir.
Ü/t. 2.1.2
|
3.
Dövlət
№
|
V sinif
|
VI sinif
|
VII sinif
|
VIII sinif
|
IX sinif
|
3.
|
Dövlət
|
Dövlət
|
Dövlət
|
Dövlət
|
Dövlət
|
3.1.
|
Azərbaycan
ərazisində dövlətlərin yaranması, inkişafı və tənəzzülü ilə bağlı bilik və
bacarıqlar nümayiş etdirir.
|
Azərbaycan
ərazisində dövlətlərin yaranması, inkişafı və tənəzzülü ilə bağlı bilik və
bacarıqlar nümayiş etdirir.
|
Azərbaycan
ərazisində dövlətlərin yaranması, inkişafı və tənəzzülü ilə bağlı bilik və
bacarıqlar nümayiş etdirir.
|
Azərbaycan
ərazisində dövlətlərin yaranması, inkişafı və tənəzzülü ilə bağlı bilik və
bacarıqlar nümayiş etdirir.
|
Azərbaycan
ərazisində dövlətlərin yaranması, inkişafı və tənəzzülü ilə bağlı bilik və
bacarıqlar nümayiş etdirir.
|
3.1.1.
|
Azərbaycan
dövlətləri haqqında sadə biliklər nümayiş etdirir.
Ə. 1.1.2.
H.b. 2.1.2.
|
Azərbaycanda dövlət qurumları və qədim dövlətlərin
yaranmasını, idarə olunmasını,
sosial-iqtisadi münasibətləri təsvir edir.
Ü/T. 3.1.1.
Coğ. 3.2.1
H.b. 2.1.2.
Ri5.1.2.
|
Azərbaycan feodal dövlətlərinin inkişafı, müstəqilliyini
itirməsi və siyasi müstəqilliyinin bərpası səbəblərini şərh edir.
Ü/T. 3.1.1.
Coğ. 3.2.1
H.b. 2.1.2.
|
Mərkəzləşmiş
dövlətin yaranması və tənəzzülü, Azərbaycan torpaqlarının birləşdirilməsi
uğrunda mübarizənin xüsusiyyətlərini şərh edir.
Ü/T. 3.1.1.
Coğ. 3.2.1
H.b. 2.1.2.
|
Müstəmləkə
rejimi, müstəqillik şəraitində
inzibati, sosial-iqtisadi həyatda baş verən dəyişiklikləri təhlil
edir.
Ü/T. 3.1.1.
Coğ. 3.2.1
H.b. 2.1.2.
|
3.1.2.
|
Xalqın
mənafeyinin qorunmasında dövlətin rolunu dəyərləndirir.
Az.
2.2.3
H.b.
2.1.2.
|
Qədim dövlətlərin daxili və xarici siyasətini
izah edir.
Ü/t. 3.1.1
A.d. 2.2.3
H.b.
2.1.2.
|
Azərbaycanda dövlətçilik ənənələrinin inkişafı
xüsusiyyətlərini dəyərləndirir.
Ü/t.
3.1.1
A.d.
2.2.3
H.b.
2.1.2.
|
Dövlətlərarası
münasibətlərdə Azərbaycanın mövqeyini dəyərləndirir.
A.d. 2.2.3
H.b. 2.1.2.
|
Xarici
dövlətlərin strateji maraqları ilə bağlı Azərbaycanın mövqeyini dəyərləndirir.
Ü/t. 3.1.1
A.d. 1.1.1
H.b. 2.1.2.
|
3.1.3.
|
Kiçik həcmli tarixi hekayə qurur.
A.d.
3.1.4
Ə.
3.1.3.
İn.3.2.3.
|
Qədim Azərbaycan dövlətləri haqqında mənbələr əsasında
məlumatlar toplayır, təqdim edir.
Ü/t.
3.1.2
A.d.
2.2.3
|
Feodal dövlətləri ilə bağlı cədvəllər
hazırlayır.
Ü/t.
3.1.2
İn.2.1.3.
|
Dövrlə bağlı mənbələrdən əldə etdiyi məlumatlar əsasında
sxem və cədvəllər qurur.
Ü/t.
3.1.3.
Ri.5.1.1.
|
Azərbaycan
dövlətləri ilə bağlı
müxtəlif mənbələrdən topladığı materialları təqdim edir.
Ü/t.
3.1.2
A.d.
1.2.4.
Ri.5.1.3.
|
4.
Şəxsiyyət
№
|
V sinif
|
VI sinif
|
VII sinif
|
VIII sinif
|
IX sinif
|
4.
|
Şəxsiyyət
|
Şəxsiyyət
|
Şəxsiyyət
|
Şəxsiyyət
|
Şəxsiyyət
|
4.1.
|
Tarixi
şəxsiyyətləri dövr baxımından qiymətləndirir.
|
Tarixi
şəxsiyyətləri dövr baxımından qiymətləndirir.
|
Tarixi
şəxsiyyətləri dövr baxımından qiymətləndirir.
|
Tarixi
şəxsiyyətləri dövr baxımından qiymətləndirir.
|
Tarixi
şəxsiyyətləri dövr baxımından qiymətləndirir.
|
4.1.1.
|
Azərbaycan tarixində mühüm rol oynamış şəxsiyyətləri
(İranzu, Cavanşir, Şəmsəddin Eldəniz, Uzun Həsən, Sara xatn, Şah I İsmayıl,
Cavad xan, Məmməd Əmin Rəsulzadə, Nəriman Nərimanov, Heydər Əliyev, İlham
Əliyev və b.) müəyyən edir.
A.d. 1.2.4.
|
Dövlətlərin yaranmasında, inkişafında tarixi şəxsiyyətlərin
(İranzu, Tomris, Atropat, Oroys və b.) rolunu dəyərləndirir.
Ü/t. 4.1.1.
A.d
. 1.2.2
|
Tarixi şəxsiyyətləri (Cavanşir, Babək, Yusif Əbu Sac,
Şəmsəddin Eldəniz, I İbrahim Xəlilullah, Qara Yusif, Uzun Həsən və b.) oxşar
və fərqli cəhətlərinə görə təhlil edir.
Ü/t. 4.1.1.
A.d.
1.2.2
|
Azərbaycan
dövlətçiliyində mühüm rol oynamış tarixi şəxsiyyətlərin (Şah I
İsmayıl, Şah I Təhmasib, Şah I Abbas, Nadir şah, Qubalı Fətəli xan, Hacı Çələbi
və b.) fəaliyyətini dəyərləndirir.
U/t. 4.1.1.
A.d
. 1.2.4
|
Dövlətçiliyin
möhkəmləndirilməsin- də və
inkişafında tarixi şəxsiyyətlərin (Məmməd Əmin Rəsulzadə, Nəriman Nərimanov,
Heydər Əliyev, İlham Əliyev və b.) rolunu dəyərləndirir.
Ü/t-4.1.1.
A/D-1.2.4
|
4.1.2.
|
Mənbələrə əsasən şəxsiyyətlər haqqında təqdimatlar
hazırlayır.
İn. 4.1.1.
A.d. 1.2.4
|
Tarixi şəxsiyyətlər haqqında kiçik hekayə qurur.
Ü/t.
4.1.2
A.d.
3.1.2
İn. 3.2.2
Əd.
3.1.3
|
Tarixi şəxsiyyətlərin oxşar və fərqli cəhətləri
ilə bağlı sxem və cədvəllər hazırlayır.
Ü/t.
4.1.2
İn. 2.1.3
K. 4.3.1.
A.d.
3.1.2
|
Tarixi şəxsiyyətlər haqqında müqayisəli sxem və
cədvəllər hazırlayır.
Ü/t. 4.1.2
İn.
3.3.2
A.d.
1.2.4
K.
4.3.1
|
Azərbaycanın
görkəmli tarixi şəxsiyyətlərinə dair materiallar toplayır, təqdim edir.
Ü/t.
4.1.2
İn.
3.3.2
A.d.
1.2.4
K.
4.3.1.
|
5. Mədəniyyət
№
|
V sinif
|
VI sinif
|
VII sinif
|
VIII sinif
|
IX sinif
|
5.
|
Mədəniyyət
|
Mədəniyyət
|
Mədəniyyət
|
Mədəniyyət
|
Mədəniyyət
|
5.1.
|
Mədəniyyət
və sivilizasiyaları qiymətləndirir.
|
Mədəniyyət
və sivilizasiyaları qiymətləndirir.
|
Mədəniyyət
və sivilizasiyaları qiymətləndirir.
|
Mədəniyyət
və sivilizasiyaları qiymətləndirir.
|
Mədəniyyət
və sivilizasiyaları qiymətləndirir.
|
5.1.1.
|
Mədəniyyət abidələrinin əhəmiyyətini izah edir.
A.d. 1.2.2.
|
Sivilizasiyayaqə
-dərki və sivilizasiya dövrünün mədəniyyətlərini izah edir.
Ü/t. 5.1.1
A.d. 1.2.2
|
Mədəniyyətin
inkişaf mərhələlərini dəyərləndirir.
Ü/t. 5.1.1
F. 3.2.2
K. 4.3.1
|
Yeni
ictimai-iqtisadi münasibətlərin mədəniyyətə təsirini dəyərləndirir.
Ü/t. 5.1.2
K. 4.3.1
A.d. 1.2.4
|
Azərbaycan sivilizasiyası və mədəniyyətinin
xarakterik əlamətlərini şərh edir.
Ü/t. 5.1.1
A.d. 3.1.2
|
5.1.2.
|
Milli-mənəvi
dəyərləri fərqləndirir
A.d.1.2.1
H.b.
3.1.1. 3.3.1.
|
Azərbaycan
mədəniyyətinin müxtəlif xalqların mədəniyyəti ilə qarşılıqlı əlaqələrini
izah edir.
Ad.
1.2.1
Ü/t.
5.1.2
F.
3.2.2
B.1.1.1
F.3.2.2.
|
Milli-mədəni
dəyərlərin formalaşmasına dinlərin təsirini
dəyərləndirir.
B.
1.1.1
A.d.
2.2.3
H.b.
3.3.1.
|
Azərbaycan mədəniyyətinin inkişafına təsir edən
amilləri şərh edir.
Ü/t.
5.1.2
F.
3.2.2
A.d.
2.2.2
B. 4.2.1, 4.2.2
H.b. 3.3.1
F 3.2.2.
|
Azərbaycan sivilizasiyası və mədəniyyətinin
xarakterik əlamətlərini dünya sivilizasiyası və mədəniyyətlərinin
xarakterik əlamətləri ilə müqayisə edir.
Ü/t.
5.1.2.
F. 3.2.2
A.d. 2.2.2
B.
1.1.1
|
5.1.3..
|
Azərbaycan mədəniyyəti ilə bağlı sadə təqdimatlar
hazırlayır.
A.d.
3.1.2
Ə.
3.1.2
İn .4.1.2.
Mus.1.1.1.
T\i. 1.3.1.
|
Mədəni əlaqələrə dair cədvəllər tərtib edir
Ü/t. 5.1.3
B.
1.1.1.
İn.
3.2.2.
Ə.
3.1.2.
|
Mədəniyyətin inkişaf mərhələlərini əks etdirən təqdimatlar
hazırlayır.
Ü/t.
5.1.3.
B.
1.1.1.
İn.
3.2.2.
Ə.
3.1.2.
A.d.
2.2.2, 3.1.
|
Azərbaycanın mədəni nailiyyətlərini əks etdirən cədvəllər
hazırlayır.
Ü/t. 5.1.3.
B. 1.1.1.
İn. 3.2.2.
Ə. 3.1.2.
K. 4.1.1.
|
Azərbaycan xalqının mədəni nailiyyətlərinə dair
araşdırmalar aparır, nəticələrini təqdim edir.
Ü/t. 5.1.3.
B. 1.1.1.
Ə. 3.1.2.
K. 4.1.3.
Ə. 3.1.2.
In. 3.3.3.
Mus.1.1.1.
T\i.1.3.1.\
|
0 yorum:
Yorum Gönder
Paylaşımlar ilə bağlı fikirlərinizi bildirə və sizi maraqlandıran sualları ünvanlaya bilərsiniz.