Azərbaycanda
təhsilin demokratik, humanist prinsiplər əsasında inkişaf etdirilməsi məzmunun,
texnologiyaların və idarəolunma sisteminin yenidən qurulmasını, bu sistemin
cəmiyyətin ehtiyac və tələbatlarına uyğunlaşdırılmasını prioritet istiqamət
kimi tələb edir. Bu gün həmin istiqamətdə görülən işlər, ilk növbədə təhsilin
idarəolunması sistemində dəyişikliklərin aparılmasını həlledici amillərdən
biri kimi qarşıya qoyur. Təhsilin idarə olunmasında elmi-pedaqoji
əsaslara istinad edilməsi, idarəçilik fəaliyyətinin hesabatlılıq,
məsuliyyətin bölüşdürülməsi, keyfiyyətin monitorinqi prinsipləri əsasında
qurulması, təhsildə olan bütün fəaliyyətlərin inkişafyönümlü xarakterdə
olması onun keyfiyyət göstəricilərinin ardıcıl izlənməsini, keyfiyyətin
gözlənilən nəticələrin reallaşdırılması səviyyəsi ilə müəyyənləşdirilməsini
zəruri edir.
Azərbaycan
məktəbinin, dünyanın inkişaf etmiş ölkələrində olduğu kimi, intellekt
məktəbinə çevrilməsi, nailiyyətlərin düşüncə, təfəkkür səviyyəsinə görə
qiymətləndirilməsi, onun yeni təhsil texnologiyaları əsasında qurulmasını və
inkişaf etdirilməsini, mövcud metodik işin təşkili sisteminin
təşkilati-struktur baxımından yeniləşdirilməsinə ehtiyac olduğunu aydın
göstərir.
Pedaqoji
kadrlarla aparılan metodik işin istiqamətləndirilməsi, onların ixtisasının
artırılması və yenidən hazırlanması, təlim-tərbiyə işlərinin keyfiyyətinin
yaxşılaşdırılması və yeni pedaqoji texnologiyaların öyrənilməsi və tətbiqi
sahəsində məktəb və metodbirləşmə rəhbərlərinin təlimatlandırılması, qabaqcıl
pedaqoji təcrübənin öyrənilməsi, ümumiləşdirilməsi və tətbiqi, gənc
müəllimlərlə işin təşkili və digər sahələr üzrə metodik xidmətin təşkilində
rayon (şəhər) təhsil şöbələrinin (idarələrinin) metodik kabinetləri mühüm rol
oynayır.
Son
illərdə bir sıra rayon (şəhər) təhsil şöbələrinin (idarələrinin)
metodik kabinetlərinin işində fəallıq hiss olunsa da, ümumilikdə onların
fəaliyyəti günün tələblərindən geri qalır. Müşahidələr göstərir ki, metodik
kabinetlər tərəfindən pedaqoji işçilərə metodik kömək göstərilməsi heç də
həmişə kifayət qədər sistemli şəkildə təşkil edilmir. Bunun əsas
səbəblərindən biri xidmət göstərənlər arasında (təhsil şöbəsi, metodik
kabinet, məktəb) möhkəm əlaqənin olmaması ilə bağlıdır. Bu gün pedaqoji
kollektivlərə göstərilən metodik xidmət, demək olar ki, günün tələbləri ilə
ayaqlaşa bilmir. Pedaqoji elmlər sahəsində baş verən yeniliklər, ölkədə gedən
köklü təhsil islahatları metodik xidmətin təşkilinin məzmunu və formasının
təkmilləşdirilməsini tələb edir.
Metodik
xidmət nədir? Bu, hər bir müəllimin ixtisasının və peşə ustalığının
artırılması, pedaqoji kollektivin yaradıcı potensialının inkişafı və onun
yüksəldilməsi istiqamətinə yönəldilmiş qarşılıqlı tədbirlər sistemidir.
Pedaqoji elmin nailiyyətləri və pedaqoji prosesdə yaranan qabaqcıl pedaqoji
təcrübənin təhlili metodik işin əsasını təşkil edir.
Uzun
illər metodik kabinetlər tərəfindən metodik işin təşkili əmrlərin,
sərəncamların, metodik göstərişlərin məcburi şəkildə yerinə yetirilməsi ilə
məhdudlaşmışdır. Metodik kabinetin əməkdaşları çox az hallarda vəzifə
funksiyalarını yerinə yetirmiş, əksər vaxtlarda müəyyən mənada inspektorların
işini təkrar etmişlər. Ona görə də metodik xidmətin strukturunun günün
tələblərinə uyğun olaraq yenidən qurulması zərurəti yaranmışdır. Hazırda
ölkəmizdə təhsil sahəsində islahatların aparıldığı, innovasiyaların,
təcrübi-eksperimental fəaliyyətin intensiv şəkildə artdığı bir vaxtda metodik
kabinetlərin mövcud iş sistemi təhsildə gedən sürətli dəyişikliklərlə
ayaqlaşa bilmir. Ona görə də bir çox inkişaf etmiş ölkələrin təcrübəsindən
istifadə etməklə respublikamızda da metodik xidmətin daha əlverişli, səmərəli,
təhsil sisteminin işçiləri tərəfindən qəbul edilə bilən modelini yaratmaq
artıq vaxtı çatmış məsələlərdən biridir. Heç də təsadüfi deyildir ki, bu
məsələ təhsil naziri cənab Misir Mərdanovun təşəbbüsü ilə nazirlikdə müzakirə
olunmuşdur. İşçi qrupu yaradılaraq respublikanın rayon (şəhər) təhsil
şöbələrinin metodik kabinetlərinin mövcud fəaliyyəti təqdim edilən sənədlər
əsasında öyrənilmiş, hazırlanmış arayış kollegiya iclasında müzakirə edilərək
müvafiq qərar qəbul olunmuşdur.
Təhsil
naziri, professor Misir Mərdanovun "Azərbaycan müəllimi" qəzetinin
23 iyul 2010-cu il tarixli nömrəsində "Azərbaycan təhsili: yaxın
keçmişə, bu günə və gələcəyə bir baxış" adlı məqaləsində təhsil
sistemində metodik xidmətin təşkili vəziyyəti və onun yaxşılaşdırılmasına dair
həyata keçiriləcək tədbirlər ətraflı şəkildə şərh edilmişdir.
Bu
məqalədə biz yalnız metodik kabinetin fəaliyyətinin planlaşdırılması və
metodik xidmətin təşkilinin bəzi formalarını yığcam şəkildə şərh etməyə
çalışmışıq.
Rayon
(şəhər) təhsil şöbələrinin (idarələrinin) metodik kabinetlərinin vəzifələri,
onların görəcəyi işlər Təhsil Nazirliyinin 01.02.2002-ci il tarixli, 111
nömrəli əmri ilə təsdiq edilmiş "Rayon (şəhər) təhsil şöbəsinin metodik
kabineti haqqında Əsasnamə"də öz əksini tapmışdır.
Əsasnamədə
göstərildiyi kimi, vəzifələr çoxdur və onların yerinə yetirilməsi xeyli
dərəcədə metodik kabinetlərin işinin düzgün planlaşdırılmasından asılıdır.
Dəqiq, müasir tələblərə cavab verən fəaliyyət planı olmadan həmin vəzifələri
yerinə yetirmək mümkün deyildir.
Metodik
kabinetin fəaliyyət planı tərtib edilərkən elmlik, konkretlilik, yığcamlıq,
demokratiklik prinsiplərini nəzərə almaq lazımdır. Lakin aparılan müşahidələr
və sənədlərin təhlili göstərdi ki, bəzi rayon (şəhər) təhsil şöbələrinin
metodik kabinetlərinin fəaliyyət planlarında nəzərdə tutulan məsələlər o
qədər də aktuallıq kəsb etmir, günün tələbləri ilə səsləşmir. Plana daxil
edilən tədbirlər üzrə gözlənilən nəticələr əvvəlcədən müəyyənləşdirilmir.
Bəzi rayon (şəhər) metodik kabinetlərinin fəaliyyət planlarında metodik işin
məzmunu və təşkili, pedaqoji kadrların ixtisasının artırılması sahəsində
görüləcək işlər, qabaqcıl pedaqoji təcrübənin öyrənilməsi, ümumiləşdirilməsi
və yayılması, gənc müəllimlərlə aparılan işin məzmunu, dayaq məntəqələrinin
fəaliyyətinin səmərəli təşkili və fənn kurikulumlarının tətbiqi ilə
bağlı məsələlərə kifayət qədər yer verilmir. Əksər fəaliyyət planlarının
bölmələri düzgün müəyyənləşdirilmir. Bütün bunları nəzərə alaraq,
kollegiyanın qərarında nəzərdə tutulduğu kimi, metodik kabinetlərin
əməkdaşlarına kömək məqsədilə illik fəaliyyət planının tərtibi prinsiplərini,
nəzərdə tutulan tədbirlərin qısa məzmununu, habelə metodik kabinetlərin
fəaliyyətində əsas yerlərdən birini tutan və daha çox əhəmiyyət kəsb edən
metodbirləşmələrin işinin təşkili, gənc müəllimlərlə aparılan işin məzmunu,
qabaqcıl pedaqoji təcrübənin öyrənilməsi, ümumiləşdirilməsi və tətbiqi
məsələlərini yığcam şəkildə şərh etməyə çalışmışıq. Fəaliyyət planının
bölmələri təxminidir. Yerli şəraitdən, işin xüsusiyyətlərindən asılı
olaraq planın bölmələrində və hər bölməyə aid işin məzmununda müvafiq
dəyişiklik edilə bilər.
Metodik
kabinetin illik fəaliyyət planını aşağıda göstərilən bölmələr üzrə tərtib
edilməsi tövsiyə olunur:
|
Sıra №-si
|
Fəaliyyət istiqamətləri
|
Məqsəd
|
İcra vaxtı
|
İcraçı
|
İcraya cəlb olunanlar
|
Gözlənilən nəticə
|
|
|
·
Giriş (ötən
dərs ilinin təhlili və növbəti tədris ili üçün metodik kabinetin fəaliyyət
istiqamətləri);
·
Təşkilati-pedaqoji
tədbirlər;
·
Metodik
diaqnostika və yeni təlim texnologiyalarının tətbiqi;
·
Metodik işin
məzmunu və təşkili;
·
Pedaqoji
kadrların ixtisasının artırılması üzrə işin təşkili və məzmunu;
·
Fənn
kurikulumlarının tətbiqi üzrə işin təşkili;
·
Qabaqcıl
pedaqoji təcrübənin öyrənilməsi, ümumiləşdirilməsi və tətbiqi;
·
İstedadlı
şagirdlərlə işin təşkili;
·
Məktəbəqədər
təhsil müəssisələri ilə işin məzmunu;
·
Metodik şuranın
işinin təşkili.
Fəaliyyət
planının "Ötən dərs ilinin yekununun təhlili" bölməsində icra edilmiş işləri aşağıdakı
istiqamətlər üzrə ardıcıllıqla göstərmək məqsədəuyğundur (ilin yekununa dair
hesabatı da bu ardıcıllıqla hazırlamaq olar):
təhsil
işçilərinin sentyabr konfransı, qəbul edilmiş qərarlar, rəy və təkliflər;
təhsil müəssisələrində pedaqoji kadrlarla aparılan metodik işin məzmunu;
pedaqoji kadrların ixtisasının artırılması sahəsində görülən işlər; təlimin
yeni məzmunu, müasir pedaqoji texnologiyaların öyrənilməsi və innovasiyaların
tətbiqi ilə əlaqədar həyata keçirilən tədbirlər; fənlərin tədrisi
keyfiyyətinin və şagirdlərin bilik səviyyələrinin monitorinqi, onun təhlili,
fənlərin dövlət standartları səviyyəsində tədrisinə nail olmaq üçün aparılmış
təşkilati-pedaqoji işlər; təhsil müəssisələrində psixoloji xidmətin təşkili,
istedadlı şagirdlərin aşkara çıxarılması və onların yaradıcılıq potensialının
inkişaf etdirilməsi üzrə işin təşkili ilə əlaqədar təhsil müəssisələrinə
göstərilən metodik kömək; rayonun (şəhərin) təhsil müəssisələrinin və
pedaqoji heyətin fəaliyyətinin təşkili ilə əlaqədar keçirilən tədbirlər;
qabaqcıl pedaqoji təcrübənin öyrənilməsi və yayılması; pedaqoji işçilərin
innovativ layihə və proqramlar çərçivəsində təlim kurslarına cəlb edilməsi,
onların Kurikulum Mərkəzi ilə əlaqələri; elan olunmuş "Ekologiya
ili" çərçivəsində təhsil müəssisələrinə göstərilən metodik kömək;
məzunların ali məktəblərə qəbulunun nəticələrinin təhlili; "Ən yaxşı
ümumtəhsil məktəbi" və "Ən yaxşı müəllim" müsabiqələrində
təhsil müəssisələrinin iştirakı və nəticələr; bilik yarışları, olimpiadalar,
inşa və rəsm müsabiqələri və s. Təhlilin sonunda Təhsil Nazirliyinin müvafiq
tövsiyələri və normativ-hüquqi sənədləri nəzərə alınmaqla yeni tədris ili
üçün rayon (şəhər) təhsil şöbəsinin (idarəsinin) metodik kabinetinin
fəaliyyət planı hazırlanır.
Planın
"Təşkilati-pedaqoji tədbirlər" bölməsində təhsil işçilərinin sentyabr konfransının
plenar və bölmə iclaslarına hazırlıq və onların keçirilməsi, metodik
kabinetin illik fəaliyyət planının müzakirə və təsdiq edilməsi, təhsil
müəssisələrinə metodik köməyin təşkili, yeni dərslik və dərs vəsaitləri,
didaktik materiallara dair "Məlumat bankı"nın zənginləşdirilməsi;
metodik kabinetin nəzdində qabaqcıl, yaradıcı və novator müəllimlərdən ibarət
"Yaradıcı müəllimlər birliyi" yaradılması, müəllimlərin innovasiya
fəaliyyətinə dair qabaqcıl təcrübənin işıqlandırılması üçün məcmuənin nəşri
istiqamətində tədbirlərin həyata keçirilməsi; metodkabinetin nəzdində
"qabaqcıl təcrübə", "yeni metodik ədəbiyyatlar" başlığı
altında guşələrin yaradılması, təhsil müəssisələrində metodik işin davam
etdirilməsi və s. tədbirlər qeyd olunur.
"Metodik
diaqnostika və yeni təlim texnologiyalarının tətbiqi" bölməsinə aşağıdakı tədbirləri daxil etmək olar:
metodik diaqnostikaya dair texnoloji qrafiklərin təkmilləşdirilməsi; təhsil
müəssisələrindən diaqnostik məlumatların toplanması və onların təhlili; təlim
prosesində İKT-nin imkanlarından istifadənin mövcud vəziyyətinin monitorinqi;
elektron dərsliklərdən istifadənin vəziyyəti və s.
Planın
"Metodik işin təşkili və məzmunu", "Pedaqoji kadrların
ixtisasının artırılması" bölmələrinə ibtidai sinif və fənn
metodbirləşmələrinin işinin təşkili, dayaq məntəqələrinin fəaliyyətinin
gücləndirilməsi sahəsində həyata keçirilən tədbirlər, gənc müəllimlərlə
aparılan işin forma və məzmunu, açıq dərslərin təşkili, sifariş-təklif
əsasında pedaqoji işçilərin ixtisasının artırılması istiqamətində həyata
keçirilən tədbirlər, fəal təlim metodlarının tətbiqinə dair seminar və
praktik məşğələlərin keçirilməsi və s. tədbirləri daxil etmək olar.
Planın
"Fənn kurikulumlarının tətbiqi üzrə işin təşkili" bölməsinə aşağıdakı tədbirlərin daxil edilməsi məqsədəuyğundur:
Azərbaycan Respublikası Nazirlər Kabinetinin "Azərbaycan Respublikasında
ümumi təhsilin Konsepsiyasının (Milli Kurikulum) təsdiq edilməsi
haqqında" 30 sentyabr 2006-cı il tarixli, 233 nömrəli qərarının və
Təhsil Nazirliyinin əmrlərinin icrası ilə əlaqədar tədbirlər; ümumtəhsil
məktəblərinin ibtidai siniflərində fənn kurikulumlarının tətbiqi vəziyyətinin
monitorinqi; fənn kurikulumlarının tətbiqi ilə əlaqədar dərslik müəllifləri
ilə görüşlərin təşkili; ibtidai sinif müəllimlərinin treninqlərə cəlb edilməsi;
fənn kurikulumlarının tətbiqi ilə bağlı təhsil müəssisələrinə göstərilən
metodik kömək; proqram layihələrinin müzakirəsi, rəy və təkliflərin
öyrənilməsi, ümumiləşdirilməsi, Kurikulum Mərkəzinə göndərilməsi və s.
"Qabaqcıl
pedaqoji təcrübənin öyrənilməsi, ümumiləşdirilməsi və tətbiqi" bölməsində bu istiqamətdə işlərin aparılması, qabaqcıl pedaqoji
təcrübəni, təhsil müəssisələri və müəllimlərin fəaliyyətini əks etdirən
məlumat bankının yaradılması, Azərbaycan Respublikası Prezidentinin "Ən
yaxşı ümumtəhsil məktəbi" və "Ən yaxşı müəllim" mükafatlarının
təsis edilməsi haqqında" 04 sentyabr 2007-ci il tarixli, 2373 nömrəli
Sərəncamına əsasən hər il keçirilən müsabiqələrdə "Ən yaxşı
ümumtəhsil məktəbi" və "Ən yaxşı müəllim" adına layiq görülmüş
məktəb və müəllimlərin qabaqcıl iş təcrübəsinin öyrənilməsi qeyd edilir.
Pedaqoji mühazirələr, elmi-praktik konfranslar, sərgilər, bülletenlər və
mətbuat vasitəsilə qabaqcıl təcrübənin, yeniliklərin yayılması ilə bağlı
tədbirləri də bu bölməyə daxil etmək olar.
Fəaliyyət
planının "İstedadlı
şagirdlərlə iş" bölməsində
Azərbaycan Respublikası Prezidentinin 17 aprel 2006-cı il tarixli, 1414
nömrəli Sərəncamı ilə təsdiq edilmiş "Xüsusi istedada malik olan
uşaqların (gənclərin) yaradıcılıq potensialının inkişafı üzrə Dövlət
Proqramının (2006-2010-cu illər)" icrası ilə bağlı Təhsil Nazirliyinin
Fəaliyyət planına uyğun olaraq tədbirlərin həyata keçirilməsi, müəyyən
edilmiş vaxtlarda təhsil müəssisələrində test yoxlamalarının, müsabiqələrin,
müxtəlif bilik yarışlarının keçirilməsi, məktəblilərin fənn olimpiadalarına
hazırlıq üzrə tədbirlər, olimpiadalara hazırlıq mərkəzlərinin yaradılması,
yay və qış təlim-istirahət düşərgələrinə göndərilən istedadlı şagirdlərin
müəyyənləşdirilməsi, istedadlı uşaq və gənclərin iştirakı ilə bilik və idman
yarışlarının, kiçik olimpiadaların, müsabiqələrin keçirilməsi ilə əlaqədar
illik qrafiklərin hazırlanması və s. tədbirlər qeyd edilir.
"Məktəbəqədər
təhsil müəssisələri ilə işin təşkili" bölməsinə aşağıdakı məsələləri daxil etmək olar:
məktəbəqədər təhsil müəssisələrində yaş qrupları üzrə proqram materiallarının
yerinə yetirilməsi vəziyyətinin monitorinqi; beşyaşlıların məktəb təliminə
hazırlığı ilə bağlı həmin təhsil müəssisələrinin məktəblərlə əlaqəsinin
genişləndirilməsinə dair tədbirlər; məktəbəqədər müəssisələrdə metodik
kabinetlərin işinin təşkili və s.
Planın
"Metodik şuranın işinin təşkili bölməsində" metodik şuranın iş planının təsdiqi,
"Azərbaycan Respublikasında ümumi təhsilin Konsepsiyasının (Milli
Kurikulum) təsdiq edilməsi haqqında" respublika Nazirlər Kabinetinin
qərarının icrası və "Ümumtəhsil məktəblərində məktəbdaxili
qiymətləndirmənin aparılması Qaydaları"nın tətbiqi ilə əlaqədar Təhsil
Nazirliyinin əmrlərinə müvafiq olaraq tədbirlərin müəyyənləşdirilməsi,
istedadlı uşaqların aşkar edilməsi və fənn olimpiadalarının birinci
mərhələsinə hazırlıq işlərinin görülməsi, ümumi orta və tam orta təhsil üzrə
imtahanlara hazırlıqla bağlı tədbirlər; təhsil işçilərinin yanvar bölmə
iclaslarının keçirilməsi və onun nəticələrinin təhlili, pedaqoji kadrların
ixtisasının artırılması vəziyyəti, dayaq məntəqələrində aparılan işin
təşkili, qabaqcıl təcrübənin öyrənilməsi və yayılması vəziyyətinin təhlili,
il ərzində keçirilən müsabiqə və bilik yarışlarının nəticələrinin müzakirəsi
və s. tədbirləri qeyd etmək olar.
Metodik
kabinetlərin illik fəaliyyət planının tərtibi ilə bağlı göstərilən bölmələr
və tövsiyə edilən tədbirlər təxminidir. Yerli şəraitdən və işin
xüsusiyyətlərindən asılı olaraq planda zəruri dəyişiklik etmək olar.
Rayon
(şəhər) təhsil şöbələrinin (idarələrinin) metodik kabinetlərinin fəaliyyət
istiqamətləri, qeyd etdiyimiz kimi, Əsasnamədə ətraflı şəkildə öz əksini
tapmışdır. Həmin vəzifələr içərisində metodbirləşmələrin, gənc müəllimlərlə
işin təşkili, qabaqcıl pedaqoji təcrübənin öyrənilməsi, ümumiləşdirilməsi və
tətbiqinin təmin edilməsi məsələləri üzərində bir qədər ətraflı
dayanmağı faydalı hesab edirik.
Metodbirləşmələr. Məktəbdə müəllimlərlə aparılan kollektiv metodik
iş əsasən metodbirləşmələrdə mərkəzləşir. Metodbirləşmələr məktəbin struktur
bölməsidir və müəllimlərin peşəkarlıq səviyyəsinin yüksəldilməsində daha çox
yayılmış, özünü doğrultmuş metodik işin kollektiv formalarından biridir.
Metodbirləşmələrin təşkili formaları (məktəbdaxili, məktəblərarası və rayon
metodbirləşmələri), onların işinin məzmunu pedaqoji və metodik ədəbiyyatda
müəyyən qədər işıqlandırılmışdır. Metodik kabinetin əməkdaşları və məktəb
rəhbərlərinə kömək məqsədilə metodbirləşmələrin işinin məzmunu və təşkilinin
bəzi cəhətlərinə toxunmaq istərdik.
Əsasnaməyə
uyğun olaraq, rayon (şəhər) təhsil şöbələrinin metodik kabinetlərinin
vəzifələrindən biri də məktəb və metodbirləşmə rəhbərlərini təlimatlandırmaq,
məktəbdə aparılan metodik işin məzmunu, forma və üsullarına dair onların
diqqətini pedaqoji texnologiyaların tətbiqinə yönəltməkdir. Ona görə də
metodbirləşmələrin hesabatlılıq prinsipi əsasında fəaliyyətini təmin etmək,
onlara məsləhətlər vermək, əməli kömək göstərmək, fəaliyyətini tənzimləmək
baxımından metodik kabinetlərin əməkdaşları metodbirləşmə rəhbərlərinin yaxın
köməkçisinə çevrilməlidir. Hər dərs ilinin əvvəlində metodik kabinetin
əməkdaşları yerlərə metodbirləşmələrdə müzakirə edilən məsələlərə dair
istiqamətverici tövsiyələr hazırlayıb göndərməli və onların işinin
planlaşdırılmasında yaxından iştirak etməlidirlər.
Metodbirləşmələrin
əsas məqsədi gənc müəllimlərə pedaqoji ustalığını artırmaqda, təcrübəli
müəllimlərə öz peşəkarlıq səviyyəsini yüksəltməkdə, yeni pedaqoji
texnologiyaları və təlimin müasir metodlarını praktik işdə tətbiq
etməkdə kömək göstərməkdir.
Məktəbdə
metodbirləşmələrin işi necə təşkil olunmalıdır? Bu suala cavab vermək o halda
mümkündür ki, metodik kabinetlərdə hər bir təhsil müəssisəsinin hazırda hansı
təlim-tərbiyə vəzifələrini həll etdiyi, hansı problem üzərində işlədiyi,
qarşıda duran problemlərin hansı qüvvə və bacarıqla həll edildiyi barədə
dəqiq məlumat olsun. Müşahidələr göstərir ki, son illərdə dərsin müasir
tələblər səviyyəsində təşkili, onun səmərəliliyinin artırılması, şagirdlərin
bilik səviyyəsinin öyrənilməsi, kollektiv şəkildə əyani vəsait və didaktik
materialların hazırlanması, yeni pedaqoji texnologiyaların tətbiqi və
qabaqcıl pedaqoji təcrübənin öyrənilməsi sahəsində metodbirləşmələrdə
məqsədyönlü iş aparılır. Lakin bəzi hallarda metodik kabinetlər bu təcrübədən
vaxtında xəbər tutmurlar. Metodbirləşmələrin işinin səmərəli olması üçün ilk
növbədə hər bir müəllimin potensial imkanını, nəzəri və metodik hazırlığını,
onun qüvvətli və zəif cəhətlərini öyrənmək vacibdir. Müəllimin dərsini
müşahidə etmək, müxtəlif tədbirlərdə məruzə və mühazirələrini dinləmək,
gündəlik dərs planı ilə tanış olmaq yolu ilə onun hansı məsələlər üzrə
metodik köməyə ehtiyacını müəyyənləşdirmək olar.
Metodbirləşmələrdə
müzakirə edilən məsələlərin əhatə dairəsi genişdir. Onların iş sisteminə
təlim-tərbiyə işlərinin səviyyəsinin və şagirdlərin bilik keyfiyyətinin
yüksəldilməsinə dair tədbirlərin hazırlanıb keçirilməsi, pedaqogika və
psixologiyanın aktual problemlərinin, şagirdlərin mənəvi və estetik tərbiyəsi
üzrə məsələlərin müzakirəsi, müəllimlərin elmi-pedaqoji ədəbiyyat sahəsində
yeniliklər ilə tanış edilməsi, proqramın nisbətən çətin mövzuları üzrə
dərslərin planlaşdırılması, daha təcrübəli müəllimlərin "açıq
dərs"lərinin təşkili, əyani və didaktik materialların hazırlanması,
biliklərin mənimsənilməsinin monitorinqi, Təhsil Nazirliyinin və yerli
idarəetmə orqanlarının tədris prosesi ilə bağlı metodik tövsiyə və
göstərişlərinin öyrənilməsi və s. daxildir. Bütün bu məsələlərin yerinə
yetirilməsi metodbirləşmələrin işinin elmi əsaslar üzrə planlaşdırılmasını tələb
edir. İş planı metodbirləşmələrin əsas fəaliyyət sənədidir. Ona görə də
metodbirləşmələrin işini planlaşdırarkən məktəbdə təlim prosesinin təşkilinə
dair ümumi tələbləri, planlaşdırılan dövr üçün nəzərdə tutulmuş tədbirləri,
müəllimlərə konkret kömək göstərmək zərurətindən irəli gələn tələbləri və
rayon (şəhər) təhsil şöbəsinin (idarəsinin) metodik kabinetlərinin
tövsiyələrini nəzərə almaq lazımdır. Respublikamızın qabaqcıl metodik
kabinetləri dərs ilinin əvvəlində fəaliyyət planı ilə bağlı müvafiq tövsiyələr
hazırlayıb yerlərə göndərir. Metodbirləşmələrin iş planı onlardan istifadə
edilərək tərtib olunur.
Rayon
(şəhər) təhsil şöbələrinin (idarələrinin) metodik kabinetlərinin və qabaqcıl
məktəblərin iş təcrübəsi əsasında metodbirləşmələrin illik iş planının
aşağıdakı formada tərtib edilməsi tövsiyə olunur:
·
metodbirləşmələrin
tərkibi, müəllimlər haqqında məlumat, onların iş keyfiyyətinin qısa
səciyyəsi; metodbirləşmələrin ötən ildəki fəaliyyətinin yekunu və yeni dərs
ilində qarşıda duran vəzifələr;
·
tədrisin
keyfiyyətinin yaxşılaşdırılmasına yönəldilmiş təşkilati-pedaqoji tədbirlər;
·
metodbirləşmə
iclaslarında müzakirə ediləcək məsələlər, məruzə mövzuları, tematik
planlaşdırmalar, "açıq dərs"lər və dərslərdə qarşılıqlı iştirak,
onların keçirilməsi və müzakirəsi üzrə metodik işləmələr qrafiki;
·
pedaqoji
mühazirə üçün məruzələrin, sinifdənxaric və məktəbdənkənar tədbirlərin
planlaşdırılması;
·
fənlərin
tədrisi vəziyyəti və şagirdlərin bilik səviyyəsinin monitorinqi;
·
gənc
müəllimlərlə işdə hamilik, stajkeçmə;
·
əyani vəsait və didaktik materialların hazırlanması;
·
normativ
sənədlərin öyrənilməsi;
·
yaradıcı,
novator, interaktiv təlim metodlarından istifadə edən müəllimlərin iş
təcrübəsinin öyrənilməsi, ümumiləşdirilməsi və tətbiqi;
·
şəxsi təhsilini
artırmaq üzrə müəllimlərin hesabatı.
Tədris
ilinin sonunda metodbirləşmələrin fəaliyyətini aşağıdakı ardıcıllıqla təhlil
etmək olar:
·
metodbirləşmələrin
qarşısına qoyulmuş vəzifələrin yerinə yetirilməsi;
·
hansı nəticələr
əldə edilmişdir;
·
imtahanların
nəticəsi;
·
olimpiadaların
nəticəsi;
·
ali məktəblərə
qəbulun nəticəsi;
·
tədris
proqramlarının yerinə yetirilməsi;
·
şagirdlərin
tərbiyəlilik səviyyəsi;
·
test
yoxlamaları üzrə məktəb monitorinqinin nəticəsi;
Əldə
edilən bu nəticələr hansı məsələlərin həllinə kömək etmişdir?
·
kadr
potensialının yaxşılaşdırılmasına (müəllimlərin hazırlığı, ixtisaslarının
artırılması və s.);
·
metodik
səviyyənin yüksəlməsinə (yeni proqramlar, dərsliklər, dərs vəsaitlərinə dair
işin təşkili, təcrübə mübadiləsinin aparılması, yeni texnologiyalardan
istifadə, şəxsi təhsilini artırmaq üzrə işin yekunu və s.);
·
normativ-hüquqi
sənədlərin öyrənilməsinə (qərar, əmr, sərəncam, əsasnamə və təlimatlar və s.)
.
Hər il
metodbirləşmələrin qarşısında elə vəzifələr durmalıdır ki, onlar
metodik problemləri həll edə bilsinlər. Məsələn, tutaq ki, bütün pedaqoji
kollektiv təlim prosesində şagirdlərinin idrak fəaliyyətinin inkişafı
üzərində işləyir. Deməli, hər bir metodbirləşmənin vəzifəsi bu olmalıdır.
Metodbirləşmələrə
rəhbərliyin ən yaxşı formaları kimi metodistlərin, məktəb direktoru və ya
onun müavinlərindən birinin məşğələlərdə iştirakı, elmi əsaslı və inandırıcı
tövsiyələri, əsaslandırıcı nəticə çıxarıb işi qiymətləndirməsi ola bilər. Ona
görə də məktəb rəhbərləri metodbirləşmə məşğələlərində müzakirə edilən
məsələlərlə əvvəlcədən tanış olmalı, hazırlanmış materiallara dair müvafiq
tövsiyələrini verməlidir.
Gənc
müəllimlərlə işin təşkili. Gənc müəllimlərlə işin təşkili, onlara metodik və
metodoloji kömək göstərilməsi metodik kabinetlərin ən başlıca vəzifələrindən
və prioritet istiqamətlərindən biri olmalıdır.
Gənc
müəllim ali təhsil müəssisəsini bitirib məktəbə gəlir. O, şagirdlərlə
işləməyə hazırdırmı? Əlbəttə, hazır deyildir. Hələlik onda pedaqoji üslub,
şagirdlərlə işləmək vərdişi formalaşmamışdır. Ona görə də ilk gündən
başlayaraq metodik kabinetin əməkdaşları, məktəb rəhbərləri gənc müəllimlə
əməkdaşlıq etməli, gündəlik dərs planının tərtibi, işin formalarının
seçilməsi, təlimin yeni metodlarının tətbiqi, gənc müəllim üçün çox çətin
olan şagirdlərlə ünsiyyət və əməkdaşlığın yaradılması və digər məsələlərdə
ona yaxından kömək etməlidirlər. Əgər gənc müəllimin yanında müdrik,
təcrübəli müəllim (hami) olmasa, o, dəyərli mütəxəssis kimi yetişə bilməz.
Məşhur pedaqoq və psixoloq M.M.Rubinşteyn əsərlərinin birində qeyd edirdi ki,
"pedaqoq sözün dar mənasında təhsil müəssisəsində deyil, praktik həyatda
yaranır". Ona görə də gənc müəllim həmişə özündən yaşlıların, təcrübəli
hamilərin, metodistlərin, metodbirləşmə rəhbərlərinin, müəllim yoldaşlarının,
sinif rəhbərinin və psixoloqun müntəzəm olaraq köməyini hiss etməlidir. Gənc
müəllimin pedaqoji kollektivə uyğunlaşması üçün onunla müntəzəm olaraq
seminar və treninqlərin keçirilməsi çox vacibdir.
Məktəb
təcrübəsində gənc müəllimlərlə aparılan metodik işin fərdi formalarına daha
çox üstünlük verilir. Onlardan ən başlıcası məktəb rəhbərlərinin gənc
müəllimlərlə apardığı fərdi söhbətlərdir. Bu söhbətdə məktəbin rəhbərliyi
gənc müəllimin hansı məsələləri öyrənməyə daha çox ehtiyacı olduğunu
müəyyənləşdirə bilər. Məsələn, tutaq ki, gənc müəllimlərdən birinə VII-VIII
siniflərdə Azərbaycan dili və ədəbiyyat fənninin tədrisi tapşırılmışdır.
Bununla əlaqədar şagirdlərin hazırlıq səviyyəsini aydınlaşdırmaq üçün müəllim
keçən ilin sinif jurnalları, şagirdlərin şəxsi işləri ilə tanış olmalı, həmin
siniflərdə dərs demiş müəllimlər, sinif rəhbərləri, uşaq yaradıcılıq
birliyinin rəhbəri, sinif valideyn komitəsinin sədrləri ilə görüşərək söhbət
aparmalıdır. Bundan əlavə, məktəb rəhbərinin tapşırığı əsasında təcrübəli
müəllimlərdən biri müxtəlif məsələlər, məsələn, dərsə necə hazırlaşmaq, dərsə
verilən didaktik tələblər, tədris prosesində təlimin fəal metodlarından
istifadə, şagirdlərin biliyinin qiymətləndirilməsi, ev tapşırıqlarının
seçilməsi və s. barədə ona məsləhət verə bilər.
Təcrübəli
məktəb rəhbərləri dərs ilinin ilk günlərində yeni işə başlayan gənc müəllimə
cədvəldə dərs salınmasını məqsədəmüvafiq hesab etmirlər. İlk günlərdə
məktəbin direktoru, yaxud təlim-tərbiyə işləri üzrə direktor müavininin gənc
müəllimi öz dərslərinə aparmağı tövsiyə edirlər. Bu zaman gənc müəllim dərsin
təşkili, dərsdə təlimin yeni metodlarının tətbiqi, şagirdlərin fəaliyyətinin
qiymətləndirilməsini əyani surətdə görür, öz dərslərini keçməyə psixoloji
cəhətdən hazır olur. Gənc müəllimi ilk dərslərə hərtərəfli hazırlaşdırmaq,
onda öz qüvvə və bacarığına inam yaratmaq, onu ruhlandırmaq təkcə
metodistlərin və məktəb rəhbərlərinin vəzifəsi deyil, eyni zamanda bütün
pedaqoji kollektivin, ilk növbədə hər fənn üzrə metodbirləşmə rəhbərinin də
əsas vəzifəsi olmalıdır.
Gənc
müəllimlərlə aparılan fərdi metodik iş bununla məhdudlaşa bilməz. Məktəb
direktorunun gənc müəllimlə ilk söhbəti problemi həll etmir. Gənc müəllimə
təlim-tərbiyə prosesində kömək göstərmək, onu işləməyə öyrətmək, onun
vaxtaşırı təcrübəli müəllimlərin dərslərində iştirakını təmin etmək sistem
halını almalıdır. Gənc müəllimlərin peşəkarlıq səviyyəsini yalnız bu yolla
artırmaq mümkündür. Müşahidələr göstərir ki, bəzi məktəb rəhbərləri ilk
günlərdən gənc müəllimlərin dərslərində ya tez-tez iştirak edir, yeni
şəraitə, pedaqoji kollektivə uyğunlaşmasına imkan vermir, ya da onun
dərslərində ümumiyyətlə iştirak etmir. Hər iki hal məqbul sayılmır.
Bəs
məktəb rəhbərləri gənc müəllimin dərsində nə vaxt iştirak etməlidirlər?
Məsələ ilə bağlı pedaqoji və metodik ədəbiyyatda vahid fikir yoxdur.
T.İ.Qorskaya "Məktəbdə təlim-tərbiyə prosesinin təşkili" adlı
kitabında gənc müəllimin ilk dərsində məktəb rəhbərlərinin iştirakını
məqsədəmüvafiq hesab etmir. Onun fikrincə, gənc müəllimə imkan verilməlidir
ki, şagirdləri tanısın, yeni şəraitə uyğunlaşsın, sinifdə öz yerini tapsın.
İlk dərsinin necə keçməsi haqqında məktəb rəhbərlərinin gənc müəllimlə
söhbəti kifayətdir. Müəllimdən soruşmaq olar: dərs necə keçdi? Şagirdlər
dərsdə keçilən materialı tam mənimsədilərmi? Dərsdə şagirdlərin fəaliyyəti necə
təşkil olunmuşdu? Kim daha intensiv işləmişdir - müəllim, yoxsa şagirdlər?
Dərsin təşkili, onun quruluşu, pedaqoji texnologiyaların tətbiqinə necə
yer verildi? Müəllim-şagird əməkdaşlığı necə quruldu? Dərsdə hansı cəhətlər
uğurlu olmuşdur?
Məktəb
rəhbərlərinin gənc müəllimlə söhbəti elə məzmunda olmalıdır ki, o, ruhdan
düşməsin, onda öz qüvvəsinə inam yaransın. Dərsin nəticəsi ilə əlaqədar
müəllimlə söhbət edərkən təkliflər yazdırmağa tələsmək lazım deyildir. Yaxşı
olar ki, ona dərsin təşkili metodikasına dair bir neçə metodik vəsait oxumaq
tövsiyə edilsin. Bu, gənc müəllimdə elmi-pedaqoji və metodik ədəbiyyata həvəs
yaratmaq baxımından da faydalı olar. Gənc müəllimlərə metodik köməyin ən
səmərəli formalarından biri "açıq dərs"lərin təşkili və dərslərdə
qarşılıqlı iştirakdır.
"Açıq
dərs"lər bir tərəfdən öyrədici xarakter daşıyırsa, digər tərəfdən
qabaqcıl müəllimlərin iş təcrübəsinin öyrənilib yayılmasına xidmət edir.
Dərsin təşkili, qarşıya qoyulmuş vəzifələrin yerinə yetirilməsi ən mürəkkəb
və daim təkmilləşdirilməsi tələb olunan prosesdir. Yaxşı təşkil olunmuş
"açıq dərs"in çox böyük faydası vardır. "Açıq dərs"lərin
aparılması yüksək peşəkarlığı ilə seçilən yaradıcı müəllimlərə
tapşırılmalıdır ki, dərsdə təlimin ən səmərəli metod və üsullarından istifadə
edilsin, çünki pedaqoji yaradıcılıq son dərəcə mürəkkəb bir təzahürdür.
Burada müəllimdən hədsiz dərəcədə məharət tələb olunur. B.P.Strezikozin qeyd
edir ki, "... müəllimin "açıq dərs"ə hazırlaşmasından
sui-istifadə etmək olmaz. Əks-təqdirdə müəllim öz pedaqoji fikrinə görə
deyil, məktəb rəhbərlərinin və metodistlərin verdikləri çoxlu miqdarda, bəzən
bir-birinə əks olan məsləhətlərə əməl etməli olur ki, nəticədə dərs adilərinə
nisbətən xeyli pis keçir". Ona görə də dərsin strukturunun və mərhələlərinin
seçilməsində müəllimə bir qədər sərbəstlik verilməlidir, çünki dərs müəllimin
yaradıcılığının məhsuludur.
Məktəb
təcrübəsində "açıq dərs"lərin təşkilinin iki forması mövcuddur.
·
Müəllim
müstəqil surətdə dərsin tipini və quruluşunu seçir və özü planlaşdırdığı
formada dərsi keçir. Bu dərslər adətən qabaqcıl müəllimlərin iş təcrübəsini
öyrənmək məqsədi daşıyır;
·
Müəllimin
"açıq dərs" üçün hazırladığı plan həmin fənn üzrə metodbirləşmədə
müzakirə edilir, təklif və qeydlər əsasında dərsin planını yenidən işləyir və
onun əsasında "açıq dərs"i keçir. Belə dərslər təlimin metodlarının
tətbiqində müəllimə kömək göstərir.
Müəllimlərin
pedaqoji ustalığının yüksəldilməsi üçün metodbirləşmələrin təşkil etdiyi
qarşılıqlı qaydada dərslərdə iştirakın da mühüm əhəmiyyəti vardır. Yenicə
fəaliyyətə başlayan müəllimlər daha təcrübəli yoldaşlarından dərslərə
hazırlaşmağın forması ilə tanış olur, dərsin hər bir mərhələsində tətbiq
edilən təlimin yeni metodlarının əməli surətdə necə reallaşdırıldığını
görürlər. Lakin dərslərdə qarşılıqlı surətdə iştirak yalnız yeni fəaliyyətə
başlayan pedaqoqların öyrədilməsi ilə məhdudlaşmamalıdır. Hər bir müəllim
həmkarının dərslərində iştirak etməklə ondan nə isə faydalı, öz dərslərində
istifadə edə biləcək bir şey götürə bilər.
Beləliklə,
yuxarıda qeyd edilənləri ümumiləşdirsək, deyə bilərik ki, ilk müstəqil
dərslər, birinci pedaqoji fəaliyyət ili gənc müəllimlərin pedaqoji ustalığa
yiyələnməsində mühüm mərhələdir. Burada ilk səhvlər və məyusluq labüddür.
Gənc müəllimin pedaqoji prosesdəki səhvlərini görmək, onun təkrar olunmasının
və dərinləşməsinin qarşısını vaxtında almaq, təcrübədə özünü doğrultmüş
metodik priyomlara yiyələnməkdə onlarla əməkdaşlıq etmək, onlara kömək
göstərmək məktəb rəhbərlərinin və metodik kabinet əməkdaşlarının ümdə vəzifəsi
olmalıdır.
Qabaqcıl
pedaqoji təcrübənin öyrənilməsi, ümumiləşdirilməsi və yayılması. Ən yaxşı məktəb və müəllimlərin iş təcrübəsinin öyrənilməsi, qabaqcıl
müəllim-pedaqoqların nailiyyətləri əsasında təlim-tərbiyə prosesinin
təkmilləşdirilməsi təhsili idarəetmə orqanlarının, xüsusilə rayon (şəhər)
təhsil şöbələrinin (idarələrinin) metodik kabinetlərinin həmişə diqqət
mərkəzində durmalıdır. Bu məsələ ölkəmizdə təhsil sahəsində köklü
islahatların, xüsusilə məzmun islahatlarının həyata keçirildiyi bir vaxtda
xüsusi aktuallıq və əhəmiyyət kəsb edir. Müşahidələr və müvafiq sənədlərin
təhlili göstərir ki, qabaqcıl pedaqoji təcrübə anlayışı ilə bağlı vahid fikir
yoxdur. Əslində qabaqcıl təcrübə geniş mənada müəllimin peşəkarlığı,
onun ustalığı mənasında başa düşülməlidir. Belə müəllimlərin iş
təcrübəsinin tətbiqi hələlik pedaqoji ustalığa yiyələnməmiş, gənc müəllimlər
üçün daha faydalı və qiymətlidir. Ona görə də yaradıcı axtarışı, yeniliyi,
orijinallığı, novatorluğu ilə seçilən təcrübənin öyrənilməsi, təhlili, ümumiləşdirilməsi
və tətbiqi ilk planda durmalıdır.
Qabaqcıl
pedaqoji təcrübə necə öyrənilməlidir? Bu işdə ilk addım təcrübənin aşkar
edilməsidir. Metodik kabinetin, təhsil şöbəsinin əməkdaşları və məktəb
rəhbərləri təcrübəsi öyrəniləcək müəllimin təcrübəsinin öyrənilməyə layiq
olub-olmamasını yalnız onun dərslərində və sinifdənkənar tədbirlərində
iştirak etdikdən sonra müəyyənləşdirə bilərlər. Sonrakı mərhələ bir neçə
meyar əsasında təcrübənin qiymətləndirilməsi ola bilər. Qiymətləndirmədə
aşağıdakılar nəzərə alınır:
·
təlim-tərbiyə
prosesinin effektliliyi, müsbət nəticələrin əldə edilməsi;
·
həmin
nəticələrin əldə edilməsi üçün müəllimin səmərəli metodlardan istifadə
etməsi;
·
bu təcrübənin
yayılmasının digər müəllimlər üçün əhəmiyyətliliyi;
·
həmin təcrübədə
orijinallıq, yaradıcılıq, novatorluq elementlərinin olması.
Əgər
metodik kabinetin əməkdaşları və məktəb rəhbərləri təcrübəni qiymətləndirib
onun maraq doğurduğu nəticəsinə gəlirlərsə, sonrakı mərhələyə kifayət qədər
inanılmış faktlar əsasında təcrübəni təfərrüatı ilə öyrənməyə başlaya
bilərlər.
Müşahidələr
göstərir ki, qabaqcıl təcrübənin öyrənilməsi və ümumiləşdirilməsi sahəsində
çatışmazlıq və problemlər mövcuddur. Qabaqcıl təcrübəyə dair materiallar heç
də həmişə məktəb pedaqoji şuralarında, metodbirləşmə yığıncaqlarında müzakirə
edilmir. Bəzi metodik kabinetlərin qabaqcıl iş təcrübəsinə dair
hazırladıqları materiallarda çox zaman təsvirçiliyə, sözçülüyə daha çox yer
verilir, bu təcrübənin elmi-praktik əhəmiyyəti açılmır. Bəzi hallarda isə
təcrübəsi öyrənilmiş məktəb və müəllimlərlə sonradan işin davam etdirilməsi
unudulur, pedaqoji mühazirələrdə, ixtisasartırma kurslarında onların
çıxışları təşkil edilmir. Ona görə də təcrübənin obyektində müəllimin bütün
iş sistemi, yaxud onun fəaliyyətinin ayrı-ayrı istiqamətləri, təlim və
tərbiyə prosesində səmərəli metodlardan istifadə edilməsi dayanmalıdır.
Müəllimin iş sistemini öyrənərkən ilk növbədə onun pedaqoji fəaliyyəti
ilə dərindən tanış olmaq lazımdır. Tanışlıq zamanı aşağıdakı göstəricilərə
diqqət yetirilməsi vacibdir:
·
müəllimin
peşə ustalığı, elmi-nəzəri və metodik hazırlığı ilə tanışlıq;
·
pedaqoji
nailiyyətləri, interaktiv, fəal təlim metodlarını və yeni pedaqoji
texnologiyaları səylə öyrənib öz işində tətbiq etməsi;
·
dərslərə və
sinifdənkənar tədbirlərə hazırlaşması və onların keçirilməsi (gündəlik dərs
planı, əlavə ədəbiyyatlardan istifadə edilməsi, materialın seçilməsi və
düzgün paylanması, metodların seçilməsinin məqsədəuyğunluğu);
·
işə yaradıcı
münasibəti, təşəbbüskarlığı, yenilikçilik xüsusiyyətıəri;
·
bir və bir neçə
mövzu üzrə silsilə dərslərin dinlənməsi;
·
sinifdənxaric
tədbirlərdə iştirak, valideyn və ictimaiyyətlə işin təşkili təcrübəsinin
öyrənilməsi;
·
şagirdlərin
bilik, bacarıq və vərdişlərinin keyfiyyətinin və onların tərbiyəlilik
səviyyəsinin təhlili və qiymətləndirilməsi;
·
rayon (şəhər)
və respublika səviyyəli pedaqoji müsabiqələrdə iştirak etməsi;
·
fənn
metodbirləşməsinin işində fəal iştirakı, faydalı təklif və mülahizələr irəli
sürməsi;
·
müvafiq fənnə
dair metodik tövsiyələrin, fənn proqramlarının və dərsliklərin
hazırlanmasında iştirakı və pedaqoji təkliflərlə mətbuatda çıxış etməsi.
Bu
göstəricilərin sayını artırmaq da olar. Özlüyündə bu faktlar
"çiydir", onları sistemə salmaq, müəllimin nailiyyətini açmaq,
təhlil etmək lazımdır. Faktların təhlili sonrakı mərhələdə - təcrübənin
ümumiləşdirilməsi mərhələsində aparılır. Ümumiləşdirmə prosesində ayrı-ayrı
fakt və hadisələrin təhlili əsasında nəticələr çıxarılır. Qabaqcıl təcrübənin
təhlili və ümumiləşdirilməsinin əsas məqsədi müvafiq qaydalar əsasında
müəllimin müsbət nəticələrə necə nail olmasını müəyyənləşdirməkdir. Qabaqcıl
pedaqoji təcrübənin təhlili və ümumiləşdirilməsi müxtəlif elmi səviyyələrdə
aparılmalı, empirik nəticədən başlayaraq pedaqoji hadisələrin dərin və
qarşılıqlı əlaqələrinin açılmasına imkan yaradan ciddi tədqiqaçılıqla
başa çatmalıdır.
Məktəb
təcrübəsində müəllimlərin qabaqcıl təcrübəsi ilə tanış olmağın müxtəlif
formalarından istifadə edilir. Bunlara pedaqoji mühazirələr, elmi-praktik
konfranslar, seminarlar, qabaqcıl təcrübəyə dair sərgilər, müəllimlərin
məruzələrindən ibarət məcmuələrin, albomların nəşri və s. daxildir.
Qabaqcıl
pedaqoji təcrübənin yayılması və tətbiqinin ən səmərəli formalarından biri
qabaqcıl təcrübə (istinad) məktəbləridir. Hazırda dayaq məntəqələrində
qabaqcıl pedaqoji təcrübənin yayılması üçün geniş imkanlar açılmışdır.
İstinad məktəblərinin təcrübəsi göstərir ki, müəllim öz təcrübəsi haqqında
yığcam şəkildə məlumat verir, təcrübəsini təlimin texnoloji vasitələri ilə
nümayiş etdirir, dinləyicilərin suallarına cavab verir, müxtəlif məsələlər
üzrə müəllimlərlə və metodik kabinetin əməkdaşları ilə fikir mübadiləsi
aparır.
Qabaqcıl
pedaqoji təcrübənin ümumiləşdirilməsinin yekunu onun təcrübədə tətbiqidir.
Elmin nailiyyətlərinin praktikaya tətbiqi məsələsi vaxt tələb edir. Başqa
elmlərə nisbətən pedaqogika sahəsində yeniliyin nəticəsi çox gec görünür.
Elmi bilikləri müəllimlər arasında geniş təbliğ etmək, elmi tədqiqatların
nəticələri əsasında bütün ixtisasartırma sistemini təkmilləşdirmək, qabaqcıl
təcrübə məktəbləri (istinad məktəbləri) vasitəsilə
müəllimlərin təcrübəsinin yayılmasını təşkil etmək, əlbəttə, vaxt tələb edən
prosesdir. Burada tələsmək, təcrübəni səthi öyrənib yaymaq işə xeyirdən çox
ziyan verə bilər.
Bu
məqalədə metodik xidmətin təşkilinin yalnız bir neçə formasını işıqlandırmağa
çalışdıq. Respublikamızda təhsil islahatının həyata keçirildiyi bir vaxtda
metodik kabinetlərin görəcəyi işlər həddindən artıq çoxdur və bu vəzifələr
qeyd etdiyimiz kimi Əsasnamədə dəqiq və aydın şəkildə göstərilmişdir.
Gələcəkdə imkan daxilində həmin məsələlərdən də söhbət açmağa çalışacağıq.
"Metodik
xidmətin təşkili vəziyyəti və onun yaxşılaşdırılmasına dair tədbirlər
haqqında" kollegiyanın qərarında rayon (şəhər) təhsil şöbəsi metodik
kabinetlərinin fəaliyyətinin daha da səmərəli təşkili, metodistlərin
peşəkarlıq səviyyəsinin yüksəldilməsi, onların "öyrədənlər" kimi
hazırlanması, metodik kabinetlərin resurs mərkəzinə çevrilməsi, müəllimlərlə
aparılan metodik xidmətin təkmilləşdiriılməsi sahəsində konkret tədbirlərin
həyata keçirilməsi nəzərdə tutulmuşdur. Beynəlxalq təcrübə və respublikada
təhsilin inkişaf meyilləri nəzərə alınmaqla hazırda bu istiqamətdə işlər
davam etdirilir.
|
0 yorum:
Yorum Gönder
Paylaşımlar ilə bağlı fikirlərinizi bildirə və sizi maraqlandıran sualları ünvanlaya bilərsiniz.