Azərbaycanda
tarix təhsili və metodik ədəbiyyat tarixindən
SSRİ-nin mövcudluğu
dövründə tarix dərslikləri , dərs vəsaitləri elmi pedoqoji ədəbiyyatlar 1917-ci
ilin oktyabr çevrilişinin nətəcələrini özündə əks etdirmişdir. II dünya müharibəsindən
sonra isə ideoloji sahədə yeni istiqamət götürülmüşdür bu istiqamətin əsasında
sosiolizm quruculuğunun üstünlüklərini təlim və tərbiyə prosesində təbliğ etmək
dururdu.
40-cı illərdə SSRİ də
yeni tarix dərslikləri buraxıldı. Bütün dərsliklər ağ-qara illüstrasiyalarla,
tarixi xəritələrlə təchiz edilmişdir. Amma onlarda suallar, tapşırıqlar və sənədlər
yox idi. Onlar hələ də şagirdlərin müstəqil işinin təşkilində müəllimə az kömək
edirdilər. Dərsliklər faktlarla , adlarla, tarixlərlə dolu idi. Buna
baxmayaraq, bu dərsliklər müəllimin işini müəyyən dərəcədə yüngülləşdirirdi.
Müharibə illərində məktəblərdə
təlim tərbiyənin ümumi səviyyəsi xeyli aşağı düşmüş,hətta bəzi yerlərdə ümumi
icbari təhsil qanunu pozulmuşdu. Müəllimlərin bir çoxu döyüşlərdə həlak olmuş,
ciddi kadr çatışmazlığı meydana çıxmışdı. 4-cü beş illik planın müvəffəqiyyətlə yerinə yetirilməsi , bununla əlaqədar maliyyə
imkanlarının bir qədər genişlənməsi və məktəblərin maddi bazasının yaxşılaşması
bu problemlərin həll olunmasına şərait yaratdı. 5 və 6-cı beşilliklərdə isə məktəblər
qarşısında yeni vəzifələr qoyuldu.6-cı beşıllikdə bütün şəhər və kənd yerlərində
onillik ümumi təhsilə keçmək üçün hazırlıq görmək, həmçinin orta məktəblərdə
politexnik təlimi həyata keçirməyə başlamaq kimi mühüm vəzifələr qoydu. Belə
bir şəraitdə təbii ki, tarix təhsilinin quruluşu və məzmununda da yeniliklər
edilməsi məsələsi yenidən ortaya çıxdı. SSRİ tarixinin sistemli kursu yuxarı
siniflərdə öyrənilməsi təklif edildi. Tarix təhsili sahəsindəki bu islahat
layihəsi pedoqoji ictimaiyyət tərəfindən müdafiə olundu. Qətiyyətlə göstərilirdi
ki, V-VII siniflərdə yalnız xarici ölkələrin qədim və orta əsrlər tarixinin öyrənilməsi ilə kifayətlənmək
olmaz. Bu yenidənqurma aşağıdakı kimi
getməli idi.
a)
Qədim dünya və orta əsrlər tarixlərinin əhəmiyyətli
dərəcədə ixtisar edilməsi
b)
SSRİ tarixinin sistemli qısa kursunun yeni tarixin
elementləri ilə birlikdə tədris olunması
Tarix təhsilin təkmilləşdirilməsi
sahəsində iş sonralar da davam etdirildi və partiyanın XIX-XX qurultaylarının
direktivlərinə əsasən şagirdlərə politexnik təhsil verilməsinə keçilməsi üçün
yeni tədris planları və proqramları hazırlandı.
Maarif nazirliyi tarixə
dair biliklərin keyfiyyətinin yüksəldilməsini tədris proqramlarının və dərsliklərin 2-ci dərəcəli materiallardan təmizlənməsi
ilə yanaşı təlimdə əyanilik prinsipinə, eləcə də şagirdlərin müstəqil işlərinə
geniş yer verilməsində görürdü.
Lakin, bunun həyata
keçirilməsində qarşıya böyük çətinliklər çıxdı. Mövcud dərsliklər yeni tədris
planı və proqramları ilə uyğun gəlmirdi. 1955-56 cı ilin tədris planında tarix
dərslərinə həftədə cəmi 17 saat, SSRİ Konstitusiyasına isə 2 saat vaxt
ayrılırdı. 50-ci illərin ortalarında V-VII siniflər üçün orta əsrlər tarixi,
VIII-IX siniflər üçün yeni tarix, X sinif üçün SSRİ tarixi dərslikləri nəşr
olundu. Yenidən işlənmiş və tərtib olunmuş dərsliklərdəki materiallar əhəmiyyətli
dərəcədə yüngülləşdirilmişdi
Xronoloji tarixlər xeyli
azaldıldı bunların əvəzinə dərslikdəki illüstrasiya və xəritələrin sayı
artırıldı., qeyd etmək lazımdır ki, ümumi tarix dərslikləri də yenidən işləndi
və lazımınca yüngülləşdirildi. Bütün bunlar şagirdlərin aldığı tarixi biliklərin
həmçinin azaldılmasına və onların həddindən artıq yüklənməsinə imkan yaratdı. Bəzən
mühüm faktlar ixtisara məruz qalırdı. Xüsusilə də SSRİ də yaşayan türk
xalqlarının tarixinə dəyirdi. Bu isə öz növbəsində belə bir məqsədə xidmət
edirdi ki, çox millətli bir ölkədə şagirdlər görsünlər ki, yalnız rus xalqının
şərəfli və zəngin tarixi keçmişi vardır
Məktəb proqramları və dərsliklərdə
şəxsiyyətə pərəstişi təbliğ edən materiallardan təmizlənməyə başladı
Ən yeni tarix kursunda
aşağıdakı mövzuların öyrənilməsi planlaşdırılırdı. Böyük oktyabr sosiolist
inqilabının qələbəsi-yeni tarixi eranın başlanğıcı: 1924-1939 cu illərdə xarici
ölkələrin iqtisadi və siyasi inkişafının əsas cəhətləri, ikinci dunya müharibəsi,
dünya sosiolizm sistemin yaranması və möhkəmlənməsi, imperializmin müstəmləkəçilik
sisteminin tənəzzülü, II dünya müharibəsindən 2 xəttin mübarizəsi, sülh uğrunda
xalqların mübarizəsi və s
Nəhayət, Azərbaycan məktəblərində
öz tarixlərinə dairmüəyyən məluma təldə etmək imkanı verilirdi. Sovet İKP MK və
SSRİ NS “ Məktəblərdə tarix tədrisində bəzi yeniliklər edilməsi haqqında” 8
oktyabr 1959-cu il tarixli qərar verdi. Həmin qərarla məktəblərdə tarixin tədrisinin
yeni qaydasının müəyyənləşdirilməsi ilə yanaşı , müttəfiq respublikaların KP MK
nazirlər sovetlərinə tapşırılırdı ki, müttəfiq respublikaların tarixin öyrənilməsi
məsələsini həll etsinlər. Bu qərara uygun olaraq, “Azərbaycan SSRİ məktəblərində
tarix fənlərinin tədrisində bəzi dəyişikliklər edilməsi haqqında” 1959-cu il 5
noyabr tarixli qərarı verildi. Bu qərarlara əsasən respublika məktəblərində
4,7,8,9,11-ci siniflərdə Azərbaycan tarixi öyrənilir bunun üçün isə, 51 saat
ayrılması nəzərdə tutulur.
Bu dövrdə diqqəti cəlb edən cəhət tarix dərsliyinə münasibətin
dəyişilməsi idi. 60-cı illərdə yeni dərslik tipi yaradıldı. Bu dərsliklər
aşağıdakı əlamətləri ilə xarakterik idi.
Dərslik dərketmə aləti , şagirdlərin
tarixi təfəkkürünün inkişafının , idrak fəallığının mənbəyi, öyrənmə prosesinin
təşkilatçısı idi. Bu çoxcəhətli vəzifələri həll etmək üçün
a)
Fakt və ümumiləşdirmələrin düşünülmüş nisbətinə
nail olunmuşdu
b)
Bütün kurs boyu zəruri anlayışlar qənaətlə
seçilmiş, onların ümumiləşdirilməsi və inkişafı
üzrə iş aparılmışdır.
c)
Müəllimi şagirdlərin fəal dərketmə fəaliyyətinin təşkilinə
yönəldən müxtəlif didaktik materiallar (sənədli və bədii ədəbiyyatdan parçalar,
illüstrasiyalar, sual və tapşırıqlar) daxil edilmişdir.
d)
Bu materiallar həm də əsil tərbiyəedici təlim üçün
nəzərdə tutulurdu. 1964-cü ildə 10 illik tədris müddəti bərpa edildi.
Sovet İKP MK və SSRİ
Nazirlər Sovetinin “Məktəbdə tarixin tədrisinin dəyişdirilməsi haqqında” 14 may
1965 ci il tarixli qərarı qəbul edildi. Bu qərara əsasən Azərbaycan KP MK və Azərbaycan
SSR Nazirlər Sovetinin 23 iyun 1965 –ci il tarixli qərarına əsasən respublika
tarixinin VII-VIII siniflərdə elementar şəkildə tədrisi əvəzinə , VII_X siniflərdə
sistematik şəkildə öyrədilməsinə başlanıldı.
Məktəblərdə Azərbaycan tarixinin tədrisi keyfiyyətini yüksəltmək məqsədilə
1984-1985 –ci dərs ilindən başlayaraq orta məktəb kursu üzrə tarix və
ictimaiyyatdan buraxılış imtahanları biletlərinə Azərbaycan tarixindən suallar
daxil edilmişdir. Nəticədə, şagirdlərin
tarixi bilikləri dərinləşmiş, onların Azərbaycan tarixinə marağı , müəllimlərin
məsuliyyəti artmışdır.
1986 -1987 ci dərs ilindən
respublikada tarix yani proqramla keçilməyə
başladı. Proqramlar ümumtəhsil məktəbləri islahatının tələblərinə uyğun
olaraq işlənilmişdi.
Azərbaycan tarixindən
yeni proqramlar hazırlanması respublikada metodik a sahəsində mühüm vəzifə
oldu. Proqramlar şagirdlərin dərketmə imkanları nəzərə alınmaqla hazırlanmalı
idi. Tarixi materialların dərk edilməsi sistemli və elmi şəkildə hələ öyrənilməmişdi.
Azərbaycan tarixinin öyrənilməsi
üçün ayrılan dərs saatlarının miqdarı olduqca az idi. Bu isə Azərbaycan tarixi proqramlarının
ümumittifaq proqramları ilə vəhdətinin təmin edilməsinə mane olurdu. Ona görə də
burada məzmun mahiyyətcə deyil, struktur cəhətdən vəhdətin təmin
olunmasından söhbət gedə bilərdi. Bu cəhəti
nəzərə alaraq proqramlarda Azərbaycan tarixinin öyrənilməsinə ayrılan saatların
miqdarı aşağıdakı kimi müəyyənləşmişdi
IV sinifdə- 11
VII sinifdə- 17
VIII sinifdə - 16
IX sinifdə - 22
X sinifdə- 16 saat
Beləliklə,məktəbdə Azərbaycan tarixinin öyrənilməsinə cəmi 82
saat vaxt ayrılmışdı.
Ümumiittifaq tarix kursları üçün ayrılmış vaxtın yalnız
bir neçə saatı (xüsusilə IV sinifdə) ixtisar edilərək Azərbaycan tarixinin öyrənilməsinə
verilmişdir. Beləliklə, ittifaq dövləti Azərbaycan tarixinin öyrənilməsi üçün
vaxt və vəsait ayırmır, bunu respublikanın öz öhdəsinə buraxırdı. Xalq məsəlində
eyildiyi kimi” Paraya dəymə, bütövü kəsmə, doğru doyunca ye”
Şagirdlərin bacarıq və vərdişlərinin
inkişaf etdirilməsi sahəsində Azərbaycan tarixinin imkanları hələ öyrənilməmişdi.
1986-cı ildə respublikada orta ümumitəhsil məktəbləri üçün buraxılan “tarix”
proqramında bütövlükdə 82 saatlıq Azərbaycan tarixi ilə bağlı cəmi 2 bacarıq
göstərilmişdi
a)
Azərbaycan tarixinin SSRİ tarxinin bir hissəsi
olduğunu , onların arasındakı bağlılığı başa düşmək (V sinif)
b)
Azərbaycan tarixinə bilavasitə aid olmayan xəritədən
respublika tarixini öyrənən zaman istifadə etmək (VIII sinif)
Beləliklə, Azərbaycan
tarixi materialları V,VIII,XI siniflər üçün SSRİ tarixinə dair proqramlar içərisində
itib batdığı üçün, onların təhsil tərbiyə və inkişafetdirici vəzifələri də
qaranlıq qalmışdı. Bu isə respublika respublika məktəblərində Azərbaycan
tarixinin təsrisinin sırf formal xarakter
daşıdığını göstərən ən parlaq dəlil sübut idi. Bu şəraitdə SSRİ tarixinə
dair proqramlar içərisində Azərbaycan tarixini öyrətmək qaranlıq otaqda qara
pişiyi tutmaq, tapmaq səyinə oxşayırdı
Bu dövrdə metodik fikrin
qarşısında duran vəzifələrdən biri də yeni hazırlanmış proqramlar əsasında Azərbaycan
tarixi üzrə dərsliklərin hazırlanması idi. Bu sahədə bəzi müsbət addımlar
atılmışdı.
Tarix fənni tədrisinin
keyfiyyəti, onun səmərəliliyi xeyli dərəcədə müəllimin bilik səviyyəsindən və
metodiki ustalığından asılıdır. 70-80 ci illərdə bu sahədə mühüm irəliləyiş müşahidə
olunurdu. Bu illərdə tarix müəllimlərinin tərkibi keyfiyyətcə yaxşılaşmışdı.
Metodiki ustalığı ilə
seçilən tarix müəllimlərinin təcrübəsinin bütün respublikada yayılması istiqamətində
də müəyyən işlər görülürdü.
Müəllimlərin
metodiki ustalığını müəyyənləşdirərkən aşağıda göstərilən meyarlar əsas
götürülürdü.
a)
Mütərəqqi təlim metodlarından istifadə edilməsi
b)
Dərslərdə şagirdlərin fəallığına nail olunması
c)
Respublika tarixi tədrisinin SSRİ tarixi kursu ilə
üzvi surətdə əlaqələndirilməsi
d)
Dərsin tərbiyəvi istiqamətinin gücləndirilməsi
70-80 ci illərdə Azərbaycan
tarixinin tədrisi ilə əlaqədar sinifdənxaric və məktəbdənkənar işlər geniş vüsət
almışdı. Respublikada məktəb muzeylərinin sayı artmışdı
Bir çox müəllimlər təlimin
yeni yeni vasitə və üsullarını axtarıb tapmaq, təlim materialının şagirdlərə mənimsədilməsinə
nail olmaq üçün onların zehni fəaliyyətinin idarə olunması yollarını müəyyənləşdirmək
əvəzinə muzey və ya guşə yaratmaq üçün eksponotlar toplamaq, stendlər və s. Tərtib
etməklə məşğul olurdular. Qəribə burasıdır ki, təhsil orqanları işçiləri, mətbuatda
bunu təqdir edirdilər. Nəticədə təlim vəzifələrinin yerinə yetirilməsi
qayğısına qalmayan və buna görə də dərsi səmərəli olmayan, öz elmi metodiki səviyyəsinin
yüksəlməsinə çalışmayan tarix müəllimi yaxşı məktəb muzeyi yaratdığı üçün
qabaqcıllar sırasına çəkilir və
respublika müəllimlərinə nümunə göstərilirdi. Onlara metodist müəllim, əməkdar
müəllim və b adlar da verilirdi. Bütövlükdə SSRİ-nin ictimai-iqtisadi həyatındakı
durgunluq respublikanın ümumtəhsil məktəblərinə də təsir göstərirdi. Cəmiyyətdəki
şüarçılıq, sosial –iqtisadi vəziyyətin əsaslı
problemlərini ört-basdır etmək və ictimaiyyatın diqqətini onlardan
yayındırmaq cəhdləri məktəbdə də, xüsusi ilə təlimdə də səthiliyə, keyfiyyətə
deyil, kəmiyyət göstəricilərinə, tədrisdə zahiri effektə nail olmaq səyinin
geniş yayılmasına səbəb olurdu. Tarix təlimin qarşısına zidiyyətli vəzifələr
qoyulurdu. Bütün bunlar təlimin keyfiyyətinə mənfi təsir göstərirdi. Məktəblilərin
bilik səviyyəsinin aşağı olmasını maarif orqanları da etiraf etməyə məcbur
olmuşdular. 80-ci illərin ortalarında VII-X siniflərdə aparılmış yazılı və
şifahi sorguların , imtahanların nəticələrinin təhlili göstərirdi ki, şagirdlərin
xeyli hissəsinin bilik səviyyəsi aşağıdır. Onlar xüsusi ilə sosial siyasi, nəzəri
məsələlərdən çətinliklə baş çıxarırdılar. Çox hallarda məktəblilərin bilikləri
praktik fəaliyyətlə təsdiqlənir, dərin etiqadın əsası olmayıb, əzbərlənmiş
material olaraq qalırdı.
Respublikada
məktəblilərin tarixi biliklərindəki qüsurların səbəblərini aşağıdakı amillərlə
izah edirlər
a)
Müəllimlər çox zaman tarixi bilikləri digər fənlərin
materialları ilə bağlayırlar.
b)
Müəllimlər şagirdləri ikinci dərəcəli materiala
yükləyirlər
c)
Cəmiyyətin inkişafının mürəkkəb probelemlərinin səthi
və yüngül izahına yol verilir
d)
Dövrümuzun gənclərini düşündürən yeni kəskin
problemlərin düzgün təhlilindən yan keçilir.
e)
Bəzi müəllimlər özbaşınalıq edir, Azərbaycan
tarixinin öyrənilməsi üçün nəzərdə
tutlan saatların miqdarını azaldırlar
f)
Fənnin qeyri ixtisas müəllimləri tərəfindən
aparılmasına birdəfəlik son qoyulması
g)
Sinifdənxaric işlərin imkanlarından lazımınca
istifadə olunur
h)
Tarix kabinələrinin bu günkü tələblərə cavab verməməsi
i)
Məktəb rəhbərlərinin XM işçilərinin müəllimlərə
vaxtında lazımı kömək göstərmələri və onların fəaliyyətinə nəzarət etməmələri
Cəmiyyətdəki zahiri təmtəraq,
köklü ictimai –iqtisadi problemlərin ört-basdır edilməsi və başqa neqativ
halların məktəbə mənfi təsiri bir də özünü onda göstərirdi ki, direktor və
direktor müavinləri öz vəzifə borclarının yerinə yetirilməsinə formal
yanaşırdılar. Onların əksəriyyəti müəllimlərin dərslərində çox az iştirak
edirdilər. Onların dinlədikləri tarix dərsləri haqqında təhlil qeydləri bir neçə
şablon cümlədən ibarət olurdu. Mövcud tarix dərsliklərinin , o cümlədən Azərbaycan
tarixindən dərsliklərin də məzmununda ciddi nöqsanlar vardı. Onlarda bəzi
materiallar həddindən artıq ağır idi. Azərbaycan tarixindən dərsliklərdə
faktlar , hadisələr, tarixlər, rəqəmlər, çoxluq təşkil edirdi.
Qeyri elmi və ya
konspekti vşərh üstünlük təşkil edirdi. Məsələn, 1990-cı ilədək istifadə olunan
VII-VIII siniflər üçün Azərbaycan tarixi dərsliyində fəhlə sinfinin vəziyyəti
qulun vəziyyətinə oxşadılırdı.
Azərbaycan tarixindən dərsliklərin
metodik cəhətdən işlənməsi göz qabağında idi. Dərsliklərin metodiki aparatı da
çox zəif idi. VII-VIII siniflərin istifaəd etdiyi Azərbaycan tarixi dərsliyinin yazıldığı
vaxtdan iyirmi il keçməsinə , üstəlik bu dövrdə tarixdən yeni proqramlarra,
onun ardınca təkmilləşdirilmiş proqramlara keçilməsinə baxmayaraq, kitabda
1990-cı ilədək heç bir əsaslı dəyişiklik edilməmişdi.
Drəsliklərin poliqrafiq
icra keyfiyyəti aşağı idi. Onlar keyfiyyətisz kağızlarda çap olunur, şəkillər ,
diaqramlar solgun verildiyindən çətin başa düşülür və buna görə də onların dərsliklərə
daxil edilməsində güdülən metodik niyyət
reallaşdırılmırdı., müəllimin çətinliklə başa düşə bildiyi illüstrativ
materillar üzərində şagirdlərin müstəqil işini təşkil etməkdən söhbət gedə bilməzdi.
Azərbaycan tarixi dərslikləri xəritəszi buraxılırdı. Rus dilində buraxılan müntəxəbatlar
Azərbaycan dilinə tərcümə edilmirdi.
Tarix kursları xüsusilə
Azərbaycan tarixi üzər milli dildə əyani və texniki vasitələr az idi ittifaq
miqyasında buraxılan əyani vəsaitlər qiymətli olurdu, ya Azərbaycan məktəbləri
üçün əlçatmaz olurdu , ya da ona dair buraxılna izahatlar dilimizə tərcümə
edilmədiyindən kütləvi məktəb təcrübəsində
tətbiq edilmirdi.
1989-1990-cı dərs ilində respublikanın bütün ümumitəhsil məktəblərində
Azərbaycan tarixinin müstəqil fənn kimi öyərnilməsinə keçilməsi ilə əlaqədar tədris
planı və proqramlarında bir sıra dəyişikliklər edilmişdir.
Orta məktəblərdə tarixin
təhsilinin inkişafı prosesinin öyrənilməsi bu inkişafın altı mərhələdən ibarət
olduğunu göstərdi. Həmin mərhələləri
aşağıdakı şəkildə ümümiləşdirdik.
1)
Oktyabr çevirilişinə qədərki mərhələ
2)
1920-1934 cü illərdə Azərbaycan SSR orta məktəblərində
tarix təhsili
3)
1934-1959 cu illərdə məktəb tarix təhsili sahəsində
qazanılmış ugurlar
4)
1959-1965 ci illərdə məktəb tarix təhsili sahəsindəki
dəyişikliklər . Azərbaycan tarixinin tədrisi məsələləri
5)
1965-1984 cü illərdə məktbə tarix tədirisinin təkmilləşdirilməsi
istiqamətində həyata keçirilən tədbirlər
6)
1984-1991-ci illərdə məktəb tarix təhsilinin təkmilləşdirilməsi
istiqamətində həyata keçirilən tədbirlər
7)
1991-1999cu illərdə olan dövr- proqram və dərsliklərin müstəqilliyimizin və dövlətçiliyimizin
möhkəmləndirilməsi istiqamətində təkmilləşdirilməsi və yeniləşdirilməsi
8)
1999-cu il prezdent H. Əliyevin verdiyi fərmanı ilə
“Azərbaycan Respublikasının təhsil sahəsində “İslahat proqramı”nın təsdiqindən
bu günlərədək həyata keçirilən tədbirlər. Bu mərhələyə orta ümumitəhsil məktəblərində
tarix təhsilinin müasir sistemi daxildir.
9)
Təhsil sahəsində İslahat Proqramı 1999-2013-cü illəri
əhatə edir. Kurikulum islahatı təhsil
islahatının əsas istiqamətlərindən biridir.
ki, Azərbaycanda ümumi təhsil,
əsasən, lüzumsuz olaraq elmlərin əsaslarının öyrədilməsinə yönəlib və şagirdlərin
həyati bacarıqlara yiyələnməsi üçün istiqamətləndirilməsi imkanları məhdudlaşıb.
Bundan əlavə, qloballaşan dünyanın prinsiplərinin əksi olaraq fənlərə daha çox
fundamental biliklər mənbəyi kimi baxılıb. Onların inkişafetdirici, tərbiyəvi
imkanlarına zəif diqqət yetirilib. Ona görə də ümumi təhsil kurikulumlarının
yenidən hazırlanması təklif olunub. Beləliklə, öyrədici innovasiya mərhələsində
görülmüş işlər Dünya Bankının rəhbərliyi tərəfindən rəğbətlə qarşılandığından
2003-2015-ci illəri əhatə edən, iki mərhələdə həyata keçirilməsi nəzərdə
tutulan və birinci mərhələdə 5 komponentdən ibarət olan ikinci layihə müəyyənləşdirilib.
"ümumi orta təhsilin keyfiyyəti və real tələbatlara uyğunluğu" adlı
birinci komponentin alt-komponentlərindən biri kimi "Kurikulum islahatı"
təsdiq olunub. Əlavə təhsil sisteminin müasir tələblər səviyyəsində qurulmasını
“Təhsil haqqında” Azərbaycan respublikası Qanununun 24-cü maddəsinin icrasını təmin
etmək məqsədilə Azərbaycan respublikası Nazirlər kabinetinin 6 sentyabr 2010-cu il tarixli, 163 nömrəli qərarı
ilə “Əlavə təhsilin məzmunu , təşkili və əlavə təhsilin hər hansı istiqaməti
üzrə təhsil almış şəxslərə müvafiq sənədin
verilmə qaydası çox əhəmiyyətli hesab edilir
0 yorum:
Yorum Gönder
Paylaşımlar ilə bağlı fikirlərinizi bildirə və sizi maraqlandıran sualları ünvanlaya bilərsiniz.