Pedoqoji
elmlər sistemində tarixin tədrisi metodikasının yeri,Tarixin təlimi metodikasının digər elmlərlə əlaqəsi
Tarixin
tədrisi metodikasının faydalandığı mənbələr sırasına- müəlllimlərin iş təcrübəsi,
təhsil qanunu, xarici ölkə pedoqoqlarının fikirləri, Heydər Əliyev irsi,
etnoqrafiya, məntiq, gigiyena, qabaqcıl məktəblərin təcrübəsi, müasir
pedoqoqların fikirləri, fənlər, psixologiya, dilçilik, arxeologiya,
sosiologiya, pedoqoji sənədlər, politologiya, dövlətin, təhsil və tərbiyəyə
dair qanunları daxildir.
Tarixin
təlimi metodikası elmi, özünə yaxın olan elmlərə daha çox istinad edir. Və hər
şeydən əvvəl tarixə, pedoqogikaya,
psixologiyaya söykənir.
Orta məktəblərdə,
tarixin tədrisində forma, metod, təchizat yollarının öyrənilməsi tarix elminin
öyrənilməsindən fərqlidir. Xüsusi tədqiqat metodlarından istifadə edilir ki,
şagirdlər müəllimin rəhbərliyi altında qanun və hadisələrin baş vermə səbəblərini
drək edə bilsin. Didaktik vəzifə və şagirdlərin müstəqillik dərəcəsinə görə
metodlar müəyyənləşdirilir. Didaktik vəzifələrə görə tarixin tədrisi
metodlarının 3 qrupu müəyyən edilmişdir.
1) Tarix
materialı haqqında məlumat vermə metdoları
2) Tarix
materialını işləmək və dərk etmək metodları
3) Tarix
biliklərini möhkəmlətmək və tətbiq etmək metodları
Bunlar hər biri tədris prosesində 3 yolla həll edilir.
A)
Müəllimin şərhi ilə-monoloq
B)
Müəllimin şagirdlərdə söhbəti ilə -dioloq
C)
Şagirdlərin müstəqil işləməsi yolu ilə
Nəyi və necə öyrətməli? Məsələsinin həllində və
tədris praktikasında pedoqogikanın nailiyyətini nəzərə almaq lazımdır.
Pedoqogika təlim tərbiyə haqqında elm deməkdir. Elə tarixin tədrisi
metodikasının da əsas məqsədi, tarix elmini şagirdlərə öyrətmənin yollarını öyrətmə
ilə yanaşı, həm də tərbiyə edir. Tarixin təlimi metodikası psixologiya ilə də
sıx bağlıdır. Psixologiya kursundan məlumdur ki, şagirdlərin idrak fəallığının
təşkili məqsədi ilə müəllim adətən başlanğıc kimi, konkret faktlardan istifadə
edir, onları xırdalayır, hər hansı məsələnin izahında xırdaçılıqdan istifadə
edir. Bu induktiv metoddur. Bununla yanaşı müasir psixologiya təsdiq edir ki,
şagirdlər çox məlumatı təkcə məktəblərdən deyil, kənar informasiya mənbələrindən
də alırlar və bununla da başa düşmək, qavramaq qabiliyyətinə məktəbdən kənarda
nail olurlar. Deməli, idrak fəaliyyətinin təşkili deduktiv metodla da gedə
bilir. Yəni şagirdlər əvvəlcə nəzəri materialla tanış olurlar, sonra isə
konkret faktları öyənirlər. Şagirdlər yuxarı siniflərə qalxdıqca deduktiv metod
daha çox səmərə verir. Müəllim hər hansı təlim metodunu seçərkən, didaktik məsələləri
həll edərkən şagirdlərin yaş səviyyəsini və fərdi imkanlarını nəzər alır.
Psixologiya xüsusilə yaş psixologiyası tarixin tədrisi metodikası üçün olduqca
vacibdir. Çünki fənni öyərədərkən şagirdlərin yaşını unutmamaq, şagird sinifdən
sinifə keçdikcə , öyrətmə metodunu dəyişdirmək lazımdır.
Tarixin
tədrisi metodikasının müasir mərhələsində pedoqogika elminin, psixologiyanın və
tarixin tədrisi metodikasına dair tədqiqatların nəticələrinə əsaslanaraq demək
olar ki, şagirdlərin müstəqilliyi, elmi biliklərin sistemli şəildə verilməsi və
elmi biliklər üzərində müstəqil iş prosesi ilə
formalaşır
0 yorum:
Yorum Gönder
Paylaşımlar ilə bağlı fikirlərinizi bildirə və sizi maraqlandıran sualları ünvanlaya bilərsiniz.